لادا وستا

با خودرو روسی لادا وستا ، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران بیشتر آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی را به خودرو لادا وستا (Lada Vesta)،‌ به عنوان جانشین احتمالی خودرو تندر 90 در بازار کشورمان بی‌اندازیم.

چندی پیش در گجت نیوز گزارشی را مبنی بر جانشینی احتمالی اتومبیل روسی لادا وستا با تندر 90 محبوب در بازار ایران منتشر کرده بودیم؛ محصولی که ساخت شرکت Avto Vaz است و برای نخستین بار در سال 2014 در کشور روسیه معرفی شد. حال در این مطلب قصد داریم نگاه نزدیک‌تری را به این اتومبیل بی‌اندازیم و بیشتر با جزئیات آن آشنا شویم.

همانطور که گفته شد، کمپانی Avto Vaz برای نخستین بار در سال 2014 از لادا وستا پرده برداری کرد و یک سال بعد نیز این خودرو به تولید انبوه رسید. طراحی این خودرو کامپکت بر عهده‌ی یک طراح مشهور بریتانیایی به نام استیو متین (Steve Mattin) بوده است که از دیگر محصولات طراحی شده به دست او نیز می‌توان به مرسدس بنز ML کلاس، مرسدس بنز GL کلاس و همچنین نسل پیشین خودرو ولو ایکس سی 60 اشاره کرد.

لادا وستا

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب شامل 4410، 1765 و 1495 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز معادل 2635 میلی‌متر است. وزن خالص خودرو چیزی بین 1230 الی 1270 کیلوگرم است، صندوق بار آن 450 لیتر را در خود جای می‌دهد و مخزن باک آن نیز چیزی در حدود 55 لیتر است. گفته می‌شود مصرف سوخت ترکیبی لادا وستا چیزی بین 6.6 الی 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود. همچنین، پیشرانه‌های این سدان روسی نیز از استاندارد نوع یورو 6 پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی لادا وستا

لادا وستا مبتنی بر پلتفرم B/C لادا به تولید می‌رسد که توسط شرکت Avto Vaz و گروه مشترک خودرویی رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است. در همین راستا، کمپانی سازنده موفق شده سه نسخه مختلف از لادا وستا را شامل یک خودرو سدان، استیشن و همچنین استیشن کراس به تولید برساند. به طور معمول این اتومبیل با دو پیشرانه مختلف به فروش می‌رسد.

لادا وستا

یک مدل به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز است که قادر به تولید 122 اسب بخار و گشتاوری معادل 154 نیوتن‌متر است. مدل 1.6 لیتری 4 سیلندر آن نیز موجود است که قادر به تولید 106 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن‌متر است. لازم به ذکر است در آینده یک مدل دوگانه نیز همراه با یک پیشرانه 1.6 لیتری قرار است از این محصول عرضه شود. از نظر سیستم انتقال قدرت نیز وستا همراه با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 5 سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد.

تجهیزات لادا وستا

این اتومبیل که قرار است به زودی وارد بازار کشورمان شود، از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار است و موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه ARCAP کشور روسیه شده است.

لادا وستا

نسخه‌های فول این خودرو به 4 کیسه هوا (جلو و جانبی)، ترمز ABS، ترمز کمکی BA، ترمز EBD و سامانه‌های ESC،‌ TCS، HSA و ERA-GLONASS مجهز هستند. علاوه بر این کروز کنترل با دکمه‌های روی فرمانی، نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز به مسیریاب، بلوتوث، درگاه USB و AUX، دوربین دید پشت، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چند کاره، قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و همچنین رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی نیز در این خودرو به کار رفته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. تاکلاه بردارانی مثل ایران خودرووسایپادراین کشورمشغول مکیدن خون مردم هستندخودروسازی ایران به سرانجامی نخواهدرسید.

  2. فقط وعده میدن. یک شرکت درست و حسابی نیست بره نمایندگی لادا را بگیره. چند بار باید تحریم بشیم تا بفهمیم لادا گزینه با ثباتیه.هزینه حملش هم کمه.نزدیک ایرانه. ماشین چینی میاد ولی روسی نیاد!؟

  3. دوستان گرامی بنده رفتم سایت lada.ru و این ماشین رو که دقیقا lada vesta sedan نام داره سرچ کردم دو مدل 2016 و 2017 داره که به ترتیب 1600 سی سی و 1800 هستن قیمتشون توی خاک روسیه 610 هزار روبل و 710 هزار روبل هستش. یعنی 1800 سی سی دنده دستی مولتی مدیای این ماشین 42 میلیون و پونصد هزار تومن به پول ما می افته اونجا. خوب طبیعتا این ماشین اگر خط مونتاژ در ایران داشته باشه به طبع کم خرج تر از روسیه در میاد برای کمپانی داخلی.
    اما نکته ایی که همیشه بوده و هست پیوسته سه عامل “مالیات بر ارزش افزوده” ی ما و “طمع های موجود” و “عدم دلسوزی متصدیان” امر که داریم و دیدیم هزاران بار در خودروسازان داخلی، بلافاصله جای اون کاهش هزینه ها رو برای مصرف کننده پر میکنه که هیچ بالاتر هم میزنه اون قیمت نهایی برای فروش.
    القصه که با این اوصاف فکر نمیکنم این ماشین 1800 سیسی 43 میلیون تومانی برای ما زیر 55 تومن بیفته در سرانجام کار.
    تازه اگر متصدیان امر محبت کنن و 1.8 لیتریه این ماشین رو به ملت ایران ارائه بدن که امیدوارم حداقل چنین بشه.
    خلاصه مشتریانی هم که منتظر این محصول هستن با احتساب توضیحات فوق، برن فکراشونو بکنن.
    اما از بحث قیمت در مورد این لادا وستا که بگذریم طی تحقیقاتم اینجوری دستگیرم شد که این لادا وستای 1.8 لیتری کیفیتش از سایر هزار و هشتصد سی سی ها ی داخلی و حتی چینی خیلی بهتره هم به لحاظ موتوری و هم به لحاظ اتاق داخلی و اپشنهایی که داره. یه کم قرص و محکمتره و ظاهرش هم سلیقه ایی هست من خودم خوشم اومد.
    ما توی این مملکت تا روز اخر خلقت میتونیم گاهی خودروی خوب برای قشر متوسط داشته باشیم امکانش هست اما ابدا نمیتونیم قیمت خوب داشته باشیم و این هم یکی از نفرین هایی هست که شدیم.

  4. ظاهرش که خوبه اگه قیمتش رو خیلی بالا نبرن

  5. اول یه جنسِ خوب بساز، بعد جوونها را بزار سر کار!

  6. نمیدونم توافق کردن که جوونها برن سرکار یا اینکه کشورهای مختلف جنساشونو صادر کنن به ایران