خرید اپل آیفون 7

7 دلیل برای خرید اپل آیفون 7 به جای آیفون 8 و آیفون ایکس

خرید اپل آیفون 7 شاید انتخاب بهتری باشد! در این مطلب دلایلی را برای انتخاب این گوشی موبایل به جای آیفون 8 و آیفون ایکس که به تازگی معرفی شده‌اند عنوان می‌کنیم.

در سال جاری، خرید یک گوشی هوشمند اندرویدی از هر زمان دیگری سخت‌تر شده است، چرا که انتخاب‌های زیادی وجود دارند. اما اگر به دنیای آی او اس علاقه‌مند هستید، انتخاب کمی راحت‌تر خواهد بود. مطمئنا نخستین ایده‌ای که به ذهن می‌رسد، خرید یکی از آیفون‌های سال 2017 است؛ آیفون 8 و آیفون 8 پلاس مدتی است به بازارها عرضه شده و آیفون ایکس افسانه‌ای نیز در ماه آینده میلادی روانه بازار می‌شود.

اما آیا به خرید اپل آیفون 7 و یا آیفون 7 پلاس نیز فکر کرده‌اید؟ حدود یک سال از زمان عرضه این دو مدل می‌گذرد و تجربه کافی از آن‌ها داریم. از طرفی دیگر طی چند هفته سپری شده از عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تقریبا با بیشتر قابلیت‌های آن‌ها آشنا شده‌ایم، پس می‌توان بین آن‌ها دست به انتخاب زد.

البته صرف داشتن آیفون، خرید ارزانترین گوشی اپل تا به امروز نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. آیفون اس ای حدود 400 دلار قیمت دارد، اما نمایشگر 4 اینچی آن در دوره‌ای که فبلت‌ها فرمانروایی می‌کنند بسیار کوچک است. در ادامه 7 دلیل برای خرید اپل آیفون 7 به جای آیفون‌های سال 2017 عنوان می‌کنیم که شاید به شما در داشتن انتخاب عاقلانه کمک کند.

قیمت آیفون 7 از آیفون 8 و آیفون ایکس مناسب‌تر است

خرید اپل آیفون 7

مهمترین دلیل برای خرید آیفون 7، در نظر گرفتن قیمت مدل‌های سال جاری و از طرفی کاهش قیمت محصولات سال 2016 به خاطر عرضه آن‌ها است. قیمت آیفون ایکس هزار دلار است و هر کسی توانایی پرداخت چنین مبلغی برای خرید یک گوشی هوشمند را ندارد. اگر تصمیم به خرید آیفون 8 پلاس داشته باشید، می‌توان در مورد قابلیت‌های جدید به کار رفته در آن بیشتر بحث کرد، اما آیفون 8 تفاوت آن‌چنان زیادی با مدل هم‌رده خود در سال 2016 ندارد.

خرید اپل آیفون 7 اقتصادی‌تر است

قیمت آیفون 8 از 699 دلار آغاز می‌شود که 150 دلار از مبلغ مورد نیاز برای خرید اپل آیفون 7 بیشتر است. قیمت نسخه پایه آیفون 8 پلاس با 100 دلار افزایش به 799 دلار می‌رسد. با در نظر گرفتن قیمت آیفون ایکس، هزینه خرید اپل آیفون 7 دارای قیمت 549 دلار، تقریبا نصف آن تمام می‌شود. عرضه آیفون‌های سال 2017 سبب شده قیمت آیفون 7 پلاس نیز به 669 دلار کاهش پیدا کند. البته، قیمت آیفون 7 و آیفون 7 پلاس نیز همچنان بسیار بالاست، اما هدف مقایسه ما، نشان دادن گران و گران‌تر است!

آیفون 7 در رنگ‌های بیشتری عرضه می‌شود

خرید اپل آیفون 7

رنگ سیاه مات آیفون 7 پلاس

آیفون 8 در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری عرضه می‌شود. گزینه‌های رنگ آیفون ایکس تنها مشکی و سفید است. اما برای خرید اپل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس می‌توان از بین پنج گزینه رنگ دست به انتخاب زد. جت بلک، مشکی مات (بهترین گزینه)، نقره‌ای، طلایی و رز گلد رنگ‌های آیفون‌‌های سال 2016 هستند. البته یک گزینه رنگ قرمز بسیار خاص نیز چند ماه قبل معرفی شد که قیمت بیشتری در مقایسه با نسخه‌های عادی دارد.

پنل شیشه‌ای پشتی آیفون 8 شکننده است

خرید اپل آیفون 7

اپل برای اولین مرتبه برای ساخت بدنه آیفون‌های خود از شیشه استفاده کرد که یکی از ملزومات پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. اما این کار چند مشکل به وجود می‌آورد. نخستین مورد افزایش وزن دستگاه است. وزن آیفون 8 پلاس از تمامی آیفون‌ها به همین دلیل بیشتر شده است. این گوشی موبایل 202 گرم وزن دارد! همچنین پنل پشتی شیشه‌ای، استعداد بسیار زیادی در جذب اثر انگشت و لکه دارد. همچنین در اثر سقوط، آسیب بسیار زیادی به این بخش وارد خواهد شد، چرا که شدیدا شکننده است.

امکان آسیب‌ دیدن نمایشگر در آیفون ایکس نیز بالاست، چرا که اپل برای نخستین دفعه از طراحی بدون حاشیه در آن استفاده کرده است. اما خرید اپل آیفون 7 ، برای افرادی که گوشی موبایلشان بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی و سقوط قرار دارد، انتخابی عاقلانه‌تر است. فریم آیفون 7، آیفون 7 پلاس و محصولات سری 6 اپل همگی از آلومینیوم ساخته شده است، پس تنها دغدغه، حفظ سلامت نمایشگر است و در صورت سقوط برای بدنه اتفاقی رخ نخواهد داد. از طرفی دیگر آثار لک کمتر بر روی پنل پشتی فلزی آیفون‌های سال 2016 باقی می‌ماند.

استفاده از شارژ بی‌سیم در آیفون 8 نیازمند هزینه بیشتر است

خرید اپل آیفون 7

آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس برای اولین مرتبه به فناوری شارژ بی‌سیم مجهز شده‌اند که ممکن است برای برخی کاربران ملاک خرید خوبی باشد. اما برای استفاده از این ویژگی برای لوازم جانبی را به صورت جداگانه خریداری کنید. پد شارژ Qi حدود 60 دلار قیمت دارد. برای تهیه سایر لوازم مورد نیاز به منظور بهره‌بری از شارژ بی‌سیم، در مجموع باید حداقل 100 دلار هزینه کنید.

دوربین آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس تقریبا یکسان است

خرید اپل آیفون 7

اگر به دوربین موبایل اهمیت زیادی می‌دهید، باید بدانید دوربین پشتی آیفون 7 پلاس با آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس تقریبا یکسان است. این شباهت در دوربین‌های اصلی آیفون 7 و آیفون 8 به مراتب بیشتر است. سنسور این دوربین‌ها همچنان 12 مگاپیکسلی باقی مانده و به جز افزوده شدن قابلیت‌های جدید در نرم افزار دوربین آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس تغییرات زیادی رخ نداده است.

اگر به توانایی‌های دوربین اهمیت زیادی می‌دهید، به جای خرید اپل آیفون 7 به برادر بزرگتر آن فکر کنید. آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه مجهز به سنسور تله فوتو است. یعنی می‌تواند بدون کاهش کیفیت تا دو برابر بزرگنمایی داشته باشد و افکت‌های ویژه همچون بوکه به تصویر اعمال کند. در جدول زیر، مشخصات دوربین‌های هر سه محصول مقایسه شده‌ است. مهمترین ویژگی اضافه شده به محصولات دارای دوربین دوگانه سال 2017، قابلیت Portrait Lighting است.

خرید اپل آیفون 7

اما اغلب قابلیت‌های سخت افزاری دوربین هر سه مدل یکسان است. مجهز شدن به فلاش Quad-LED True Tone با قابلیت Slow Sync یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس است. فلاش‌های پشتیبانی‌کننده از این قابلیت، سرعت شاتر پایین را با یک Strobe Pulse کوتاه ترکیب می‌کند. به این ترتیب تصاویر به مراتب بهتری در زمان تاریک بودن هوا ثبت می‌شود. با مشاهده نمونه عکس‌های زیر بهتر می‌توانید مزیت این قابلیت را متوجه شوید.

اما مهمترین تفاوت دوربین اصلی آیفون ایکس که ممکن است طرفداران پروپاقرص عکاسی را درباره خرید اپل آیفون 7 پلاس به شک بیندازد، مجهز شدن هر دو سنسور آن به تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال تصویر است. به این ترتیب عکس‌ها و ویدیوهای بسیار دقیق‌تری مخصوصا در زمان لرزش دست ثبت خواهند شد. اما برای کاربرانی که فقط بین خرید اپل آیفون 7 و آیفون 8 دو دل مانده‌اند، هیچ‌کدام یک از این معیارها تفاوتی ایجاد نمی‌کنند.

دوربین سلفی تمامی آن‌ها 7 مگاپیکسلی است

آیفون 8 پلاس

دوربین سلفی آیفون ایکس TrueDepth نام داشته و با استفاده از چند سنسور دیگر، فیس آیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما سنسور دوربین سلفی در هیچ‌کدام یک از سایر مدل‌ها تغییری نکرده است.

خرید اپل آیفون 7

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اپل، فقط دوربین سلفی آیفون ایکس متفاوت بوده و بقیه مدل‌های سال 2017 و 2016 دوربین سلفی کاملا یکسانی دارند. دوربین جلویی آیفون ایکس علاوه بر فیس آیدی، قابلیت‌های دیگری همچون حالت عکاسی پرتره و Animoji را داراست.

تمامی مدل‌ها به آی او اس 11 مجهز شده‌اند

خرید اپل آیفون 7

نه تنها آیفون‌های سال 2017 و 2016، بلکه آیفون 5 اس که عرضه آن به سال 2013 برمی‌گردد نیز به‌روزرسانی سیستم عامل آی او اس 11 را دریافت کرده است، پس با خرید اپل آیفون 7 نیز می‌توانید از تمامی قابلیت‌های جدید پلتفرم موبایل اپل بهره ببرید.

اگر قصد خرید شما آیفون 8 است، می‌توان با اطمینان بیشتری گفت خرید اپل آیفون 7 مخصوصا به خاطر قیمت پایینتر آن انتخاب عاقلانه‌تری است. اما اگر قصد خرید آیفون 8 پلاس و یا مخصوصا آیفون ایکس را دارید، باید بیشتر تحقیق کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. جناب اولین بار نیست که از پنل شیشه استفاده میکنه از ۴اس به پایین پانل شیشه بوده

  2. اگه کسی میخواد گوشی رو واسه عکاسی استفاده کنه گوگل پیکسل 2 بهترین گزینه است .

  3. ایفون بخرین برد کردین حالا هر چیش