شماره گذاری خودروهای پرمصرف

محدودیت شماره گذاری خودروهای پرمصرف برداشته شد!

امروز صبح وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد محدودیت شماره گذاری خودروهای پرمصرف برداشته شده و به روال قبلی بازگشته است و بخشنامه جدید نیز به زودی صادر می‌شود.

اخیرا پلیس راهنمایی و رانندگی بر اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر الزام خودروسازان به توقف تولید و از رده خارج کردن خودروهای پرمصرف اقدام به توقف شماره گذاری این خودروهای آلاینده و پرمصرف کرده بود. اما امروز محمد شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت اعلام کرد این محدودیت برداشته شده و شماره گذاری این خودروها از جمله تیگو 5، آریزو 5، ام وی ام ایکس 33، جک اس 5، لیفان 820، سوزوکی گرند ویتارا، هایما اس 7 و بی وای دی اس 6 به روال سابق خود بازگشته است.

شریعتمداری در ادامه گفت این مصوبه در هیات دولت اصلاح شده و امروز یا فردا بخشنامه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مجوز شماره گذاری خودروهای داخلی با مصرف سوخت بالا صادر می‌شود. بنابراین خریداران این خودروها نگران شماره گذاری نباشند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان نیز امروز اظهار کرد:

هیات دولت با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرده و مصوبه پیشین مبنی بر الزام خودروسازان به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای تولید خودروهای با مصرف سوخت 8.5 لیتر به بالا را لغو کرده است. با اصلاح مصوبه دولت و ابلاغ آن، به زودی شماره گذاری خودروهای پرمصرف داخلی از سر گرفته می‌شود.

تاثیر محدودیت شماره گذاری خودروهای پرمصرف در قیمت خودروهای داخلی

وی در ادامه افزود اگر این مصوبه اصلاح نمی‌شد هزینه چند میلیونی اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده به ازای شماره گذاری هر دستگاه خودروی با مصرف سوخت 8.5 لیتر و بیشتر به قیمت فعلی این محصولات اضافه و موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی و متضرر شدن مصرف کنندگان می‌شد. باید دید این مصوبه چه تغییراتی کرده و در بخشنامه جدید، چه تصمیمی برای خودروهای پرمصرف و آلاینده گرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اقا یعنی چی قانونش لغو شده هفته پیش 20 مهر ماه گفتن لغو شده ولی الان که 26 مهر هستش هنوز که هنوزه هر وقت زنگ میزنم نماینگی میگن باید صبر کنید نمیدونم تا کی اخه باید صبر کرد خدا شاهده دیگه روانی شدم بخدا دو ماه پیش باید ماشین رو تحویلم میدادن هر روز یک بهانه جدید مییارن ..

  2. خبر های این هفته:
    خبر اول
    کشورهایی که تا سال 2040 تردد خودرو های بنزینی و دیزل در آنها ممنوع خواهد شد.
    خبر دوم
    محدودیت شماره گذاری خودروهای پرمصرف برداشته شد!

  3. همیشه بازگشت به عقب، پسرفت، عقب ماندگی