نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس ؛ نمایشگر 18:9 و دوربین دوگانه در یک گوشی ارزان

هواوی آنر 7 ایکس (Huawei Honor 7X) را امروز معرفی کرد. در این مطلب یک نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس خواهیم داشت تا بیشتر با قابلیت ها و مشخصات فنی گوشی آشنا شویم.

هواوی طی مدت زمان اخیر، میان‌رده‌های زیادی به بازار عرضه کرده است که به نظر ما، بهترین آن هواوی نوا 2 پلاس است. با این حال هواوی آنر 7 ایکس که همین امروز به صورت رسمی معرفی شد را باید خاص‌ترین میان‌رده این گوشی‌ساز چینی بدانیم. بزرگترین گوشی‌ساز چینی، جدیدترین شرکتی است که به جمع سازندگان نمایشگر قد بلند و لاغر اندام برای گوشی های موبایل خود پیوسته است.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

در نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس بیش از همه صفحه نمایش دارای نسبت ابعاد تصویر 18:9 آن چشم‌نوازی می‌کند. این گوشی موبایل ابتدا در چین عرضه شده است و به قیمت پایه 200 دلار به فروش می‌رسد. البته این قیمت برای نسخه پایه دارای 32 گیگابایت ظرفیت داخلی آن است و برای خرید نسخه‌های دارای 64 گیگابایت و یا 128 گیگابایت ظرفیت داخلی، باید به ترتیب 260 دلار و 300 پرداخت کنید.

تراشه این گوشی موبایل در مقایسه با آنر 6 ایکس ارتقا پیدا کرده است. کایرین 659 جزو بهترین چیپست‌ها نیست، اما قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. اما در نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس مهمترین تفاوت آن با مدل سال 2016 نمایشگر دستگاه است.

رزولوشن این صفحه نمایش 2160 در 1080 پیکسل بوده و نسبت ابعاد تصویر آن 18:9 در نظر گرفته شده است که برای اولین مرتبه در یکی از محصولات هواوی اتفاق می‌افتد. با توجه به این نسبت ابعاد تصویر، رزولوشن نمایشگر را باید فول اچ‌دی پلاس بنامیم.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

دوربین دستگاه همچنان دوگانه است، اما این مرتبه سنسورها به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند. در این میان‌رده جک صوتی 3.5 میلی‌متر حذف نشده و این درگاه همچنان وجود دارد. پیش از نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس ، مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم تا بیشتر در جریان تغییرات آن در مقایسه با آنر 6 ایکس قرار بگیریم.

مشخصات فنی هواوی آنر 7 ایکس

  • بدنه : فلز و شیشه
  • نمایشگر : 5.93 اینچی از نوع LTPS-LCD، نسبت ابعاد تصویر 18:9، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، تراکم پیکسلی 407 پی‌پی‌آی، محافظت با شیشه‌های گوریلا گلس
  • دوربین : دوگانه متشکل از یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی، فیلم برداری فول اچ‌دی
  • سیستم عامل : اندروید 7.0 نوقا به همراه نسخه 5.1 رابط کاربری EMUI هواوی
  • تراشه : کایرین 659 متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای (دو مجموعه چهار هسته‌ای از نوع CortexA53 با سرعت‌های متفاوت) به همراه پردازشگر گرافیکی CortexA53
  • حافظه : 4 گیگابایت رم، 32 / 64 / 128 گیگابایت ظرفیت داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی (به جای سیم کارت دوم)
  • باتری : 3340 میلی‌آمپر ساعتی
  • سایر قابلیت‌ها : سیستم صدای Huawei Histen 3D Audio، میکرو یو اس بی، حسگر اثر انگشت (در پنل پشتی)
  • قیمت : 200 / 260 / 300 دلار (بسته به ظرفیت داخلی)

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

هواوی همیشه محصولات میان‌رده و یا اغلب پرچمدار تحت برند Honor عرضه می‌کند. ویژگی اصلی گوشی های این برند، داشتن طراحی زیبا و شکیل است که سال به سال و مدل به مدل بهبود پیدا می‌کند. طی سال‌های اخیر، تعداد زیادی از محصولات برند آنر به دوربین دوگانه مجهز شده و بهترین تراشه‌های هواوی را دریافت کرده‌اند.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

در نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس نیز بیش از همه طراحی متفاوت آن چشم‌نوازی می‌کند. به این گوشی موبایل می‌توان از دو جهت مختلف نگاه کرد؛ آنر 7 ایکس را باید نسخه‌ای بهبود یافته نسبت به آنر 6 ایکس و یا نسخه‌ای اقتصادی از آنر 8 پرو بدانیم. با توجه به رندرهای منتشر شده از پرچمدار آتی هواوی، می‌تواند شباهت زیادی نیز بین آن و میت 10 لایت پیدا کرد.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

با توجه به مشخصات فنی که در بالا به آن اشاره کردیم، 200 دلار قیمت بسیار مناسبی محسوب می‌شود، مگر اینکه بخواهید نسخه‌های دارای ظرفیت‌های داخلی بالاتر آن را تهیه کنید. تراشه کایرین 659 دستگاه مغز متفکر مدل‌هایی همچون نوا 2 پلاس است که از آن به عنوان یک پرچمدار در لباس میان‌رده یاد می‌کنیم.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

حین نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس نمایشگر 5.9 اینچی و بسیار بزرگ آن چشم را خیره می‌کند. عرض این نمایشگر با آنر 6 ایکس دارای صفحه نمایش 5.5 اینچ تقریبا یکسان است، چرا که نسبت ابعاد تصویر 18:9 سبب می‌شود نمایشگر قد بلند و لاغر اندام باشد. به دلیلی مشابه، رزولوشن آن با اعداد عجیب و غریب 2160 در 1080 پیکسل عنوان می‌شود که آن را با عنوان فول اچ‌دی پلاس می‌شناسند. البته این صفحه نمایش یک محصول میان‌رده است، پس همچنان حاشیه‌های قابل توجهی در اطراف آن وجود داشته و خبری از لبه‌های منحنی نیست.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

برخی از کاربران همچنان به استفاده از گوشی های دارای نمایشگر قد بلند و کشیده قانع نشده‌اند، اما در هر صورت دنیای موبایل به این سو رفته و محصولات تقریبا زیادی با نسبت ابعاد تصویر متفاوت و خارج از 16:9 متعارف عرضه شده‌اند که بیشتر آن‌ها جزو پرچمداران هستند. اما هواوی با عرضه یک میان‌رده در این مسیر قدم گذاشته است.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

از نظر طراحی بدنه شباهت زیادی بین آنر 7 ایکس و آنر 8 پرو مشاهده می‌شود. در پنل پشتی بعد از سنسورهای دوربین و فلاش LED، که همگی به صورت افقی کنار هم قرار گرفته‌اند، حسگر اثر انگشت جلب توجه می‌کند. سرعت حسگر اثر انگشت محصولات هواوی مثال‌زدنی و حیرت‌آور است و آنر 7 ایکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

دوربین اصلی این مرتبه به یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی مجهز شده تا با اعمال بهتر افکت بوکه، تصاویر پرتره حرفه‌ای‌تری بگیرد. این سنسورها کمی برآمده بوده و از جای خود بیرون زده‌اند، پس بیشتر مستعد کثیف شدن و آسیب‌دیدگی هستند.

انتظار داشتیم جدیدترین نسخه رابط کاربری EMUI هواوی که بر اساس اندروید 8 اوریو توسعه پیدا کرده است را بر روی آنر 7 ایکس ببینیم، اما متاسفانه چنین خبری نیست. برای مشاهده نسخه سفارشی‌سازی شده اندروید 8 به درست هواوی، باید منتظر رونمایی محصولات خانواده میت 10 باشیم.

نتیجه‌گیری

اولین نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس بسیار جذاب بود و روی هم رفته نظر مثبتی راجع به آن داریم. این یک گوشی موبایل دارای طراحی بدون حاشیه نیست، اما کمترین میزان حاشیه در اطراف نمایشگر آن وجود دارد، به همین دلیل همانند تمامی محصولات برند Honor با یک گوشی شکیل و زیبا مواجه هستیم.

نگاه نزدیک به هواوی آنر 7 ایکس

نمایشگر 5.9 اینچی کشیده و دارای طراحی منحصربه‌فرد، 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت ظرفیت داخلی، دوربین دوگانه دارای سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و مخصوصا مجهز شدن به تراشه کایرین 659، همگی در قالب یک بدنه بسیار زیبا و با قیمت 200 دلار عرضه می‌شوند، پس در صورت تصمیم برای خرید یک میا‌ن‌رده، بهتر است تا عرضه جهانی آنر 7 ایکس هواوی منتظر بمانید.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاش بقیه هم یک دهم اون تعریفی که از نوا ۲ پلاس رو کردن از این گوشی داشته باشن چون چیزی به اون صورت از نوا ۲ پلاس کم نداره بلکه ارزونتر و مقرون به صرفه تر هست و گواهی IP67 هم داره که نوا ۲ پلاس نداره
    ممنونم و بیزحمت بیشتر از این گوشی مطلب بزارین…