سنسورهای دوربین جدید سامسونگ

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ از برند ISOCELL معرفی شد

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ از برند جدید ISOCELL، در دو دسته Fast و Slim برای استفاده از تلفن های هوشمند باریک به صورت رسمی معرفی شدند.

ISOCELL Fast 2L9، سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.28 میکرومتر است که در مقایسه با سنسور 1.4 میکرومتری گلکسی اس 8، اندازه‌ای کوچکتر داشته و برآمدگی دوربین در بخش پشتی را حتی در گوشی های باریک از بین خواهد برد. این حسگر از فناوری Dual Pixel (دو دیود حساس به نور در هرکدام از پیکسل‌ها) بهره برده و توانایی انجام فوکوس خودکار با دقت و سرعتی بسیار بالا را دارد. به گفته سامسونگ، Fast 2L9 امکان اضافه کردن افکت بوکه به تصاویر با استفاده از یک دوربین را نیز فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، ISOCELL Slim 2X7 یکی دیگر از سنسورهای دوربین جدید سامسونگ با دقت 24 مگاپیکسل است که برای اولین بار با اندازه‌ای کمتر از 1 میکرومتر، به صورت دقیق‌تر 0.9 میکرومتر، تولید خواهد شد. در تاریکی، این سنسور به منظور افزایش حساسیت نور، چهار پیکسل در اطراف خود را ترکیب می‌کند؛ فناوری خاصی که سامسونگ آن را تتراسل (Tetracell) می‌نامد. به واسطه تکنولوژی “Deep Trench Isolation” سنسورهای ISOCELL نیز باید در انتظار دامنه دینامیکی بهبود یافته و کاهش تداخل رنگ‌ها با یکدیگر باشیم.

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ به منظور استفاده در گوشی های باریک و بدون برآمدگی طراحی شده‌اند. به علاوه، از هر دوی آنها می‌توان به عنوان دوربین اصلی یا دوربین سلفی استفاده کرد. هرچند، هنوز اولین گوشی های هوشمندی که به این حسگرهای جدید تجهیز خواهند شد، مشخص نشده است. به گفته مدیران، کار توسعه سنسورهایی با اندازه پیکسل کمتر از 1.0 میکرومتر را ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. گوشی های سامسونگ فقط توی دوربین تک نبودن
    اگه این مشکل حل کنه دیگه هیچ آدم عاقل پولداری سمت گوشی کمپانی های دیگه حتی اپل نمیره…

  2. دوربین های بی کیفیت و کپی بد از روی اپل