لباس جنگ ستارگانی

لباس جنگ ستارگانی روسیه به ساعت مقاوم در برابر انفجار هسته‌ای مجهز می‌شود

بر اساس اعلام کمپانی رستک (Rostc)، پیمان‌کار نظامی روسی که وظیفه توسعه لباس جنگ ستارگانی راتنیک 3 را بر عهده دارد، یک ساعت مقاوم در برابر انفجار هسته‌ای به تجهیزات این لباس افزوده شده است.

لباس جنگ ستارگانی

سربازان روس مجهیز به کیت راتنیک

سامانه رزمی پیاده نظام راتنیک در حقیقت مجموعه‌ای از تجهیزات است که سربازان برای بهبود اثربخشی در میدان نبرد، به آن‌ها مجهز می‌شوند. این تجهیزات عبارت‌اند از جلیقه ضد گلوله نوین، کلاه‌خود با قابلیت اتصال انوع تجهیزات نظارتی (دوربین دید در شب، چراغ قوه و …) و سامانه‌های ارتباطی. این کیت از سال 2015 در حال تولید است و در حالی که هم‌اکنون تعداد زیادی از آن در نیروهای مسلح روسیه وارد خدمت شده، انتظار می‌رود تا سال 2020 همه سربازان روسی به این کیت تجهیز شوند. به گفته نیویورک تایمز، سربازان روسی مجهز به این کیت در کریمه نیز مشاهده شده‌اند.

لباس جنگ ستارگانی

راتنیک 3

راتنیک 3 اما نسل سوم و مدل آینده این سامانه رزمی است. به گفته خبرگزاری دولتی تاس، این لباس که به لباس‌های فیلم جنگ ستارگان شباهت دارد، دارای 5 زیرسیستم پشتیبانی حیاتی، فرماندهی و اطلاعات، درگیری، حفاظت و ذخیره انرژی است.

لباس جنگ ستارگانی

به گفته همین خبرگزاری، راتنیک 3 در مجموع دارای 59 مورد تجهیزات است که شامل اسکلت تیتانیومی برای افزایش قدرت و استقامت سربازان، زره بسیار پیشرفته و کلاه‌خودی است که کل صورت را محافظت می‌کند. این لباس همچنین به یک نمایشگر پاپ آپ مجهز است که می‌تواند نقشه میدان نبرد را برای سرباز نمایش دهد.

لباس جنگ ستارگانی

اکنون به نظر می‌رسد که ساعتی جدید به تجهیزات این لباس جنگ ستارگانی افزوده شده که در مقابل تشعشعات رادیواکتیو و پالس‌های الکترومغناطیس که اثرات یک انفجار هسته‌ای هستند مقاوم است. به گفته مقامات نظامی روسیه، این لباس در سال 2022 برای ورود به خدمت ارتش روسیه آماده خواهد شد. روسیه در اواخر ماه ژوئن ویدئویی از این لباس منتشر کرد، اما این ویدئو تنها ظاهر آن را نشان می‌دهد و مشخص نیست که آیا توانایی‌هایی که برایش ذکر شده را دارد یا خیر.

البته روسیه تنها کشوری نیست که در حال توسعه چنین تکنولوژی است. آمریکا احتمالا در سال آینده از لباس تالوس (TALOS (Tactical Assault Light Operator Suit خود که همچنین با نام آیرون من یا مرد آهنین هم شناخته می‌شود رونمایی کند. فرانسه هم پروژه مشابهی به نام فلین (FELIN) را در دست توسعه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عزیزم اولا اون دنیا ساعت معیار نیست بعدش فرشتا دقیق ساعت فوت ثبت میکنن میدن دس خدا

  2. فک کن انفجار هسته ای رخ بده جیگرت اتیش بگیره تا یه کیلومتریت دود بشه بعد ساعتت سالم بمونه بتونی ازادانه بفهمی ساعت چنده

    روس ها احمق ترین نوع پرو تونوله ژن انسانیو دارن

    • خب شاید گفتن بد نیست وقتی روح طرف از بدنش خارج شد بدونه چه ساعتی جدا شده که اون دنیا تو دفترچه خاطراتش بنویسه به عنوان تاریخ تولد 😐