تلويزيون هاي الترا اچ دي و OLED سامسونگ در CES 2013.

سامسونگ از تلویزیون های جدید خود در رویداد CES رونمایی کرد، تلویزیون هایی که هم دارای سایزی بزرگ هستند و هم رزولوشن بالایی دارند. بزرگترین تلویزیون UHD آنها UN85S9000 نام دارد که ۴ برابر رزولوشن بیشتر از یک تلویزیون ۱۰۸۰p Full HD را ارائه می دهد، سایز آن ۸۵ اینچی است. همچنین این تلویزیون دارای ۳.۲ کانال ۱۲۰W صدا و تمامی توابع مربوط به تلویزیون های هوشمند می باشد. سامسونگ همچنین مدل ۵۵ اینچی OLED خود را بروز کرده است، به همراه یک ویژگی اختصاصی ۳D که با استفاده از آن ۲ کاربر می توانند ۲ موضوع مختلف را تماشا کنند.

درون این هیولای ۸۵ اینچی، نه تنها ابزار تبدیل تصاویر ۲D به ۳D وجود دارد بلکه قابلیت تبدیل HD to UHD نیز وجود خواهد داشت. همانند دیگر Smart TV ها ویژگی هایی مانند استریم کردن، اپلیکشن های مختلف، کنترل حرکتی و ویژگی کنترل صدا نیز وجود دارد. پردازنده ای که در این تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته یک پردازنده ۱.۳۵ گیکاهرتزی ۴ هسته ای A15 است، یعنی همانند چیزی که برروی یک اسمارت فون قدرتمند مشاهده می کنید.

سامسونگ همچنین تلویزیون ۵۵ اینچی OLED خود با نام KN55F9500 را به نمایش گذاشت. در آن از همان پردازنده ای که در UN85S9000 وجود دارد استفاده شده و تمامی ویژگی های اسمارت تی وی های موجود را نیز دارد، از کنترل صوتی گرفته تا استریم محتوای مختلف. این تلویزیون OLED اولین محصولی است که از ویژگی Multi-View سامسونگ بهره می برد، که در آن از تکنولوژی صفحه نمایش های ۳D استفاده شده است و دو بیننده می توانند با زدن عینک های سه بعدی ۲ محتوای متفاوت را بطور همزمان ببینند.

اما شاید بپرسید که مشکل تداخل صدا در هنگام مشاهده دو محتوای متفاوت چگونه حل می شود. سامسونگ با قرار دادن اسپیکرهایی کوچک برروی عینک مخصوص، صدای مربوط به هر محتوا را به بیننده آن منتقل می کند. این محصول همچنین از Smart Evolution Kit پشتیبانی می کند که بعدا درباره آن توضیح خواهیم داد. از دیگر ویژگی های ان می توان به سیستم تشخیص حرکتی بسیار بهتر از قبل اشاره نمود که میتواند حتی دستهایی که در زاویه ۴۵ درجه قرار دارند را نیز تشخیص دهد.

از دیگر محصولات سامسونگ می توان به Samsung LED 8000 Series  یا LED 7000 Series اشاره نمود که توجهات زیادی را در CES بخود جلب خواهند کرد. مدل UN60F8000 که ۶۰ اینچی است باز هم از پردازنده ای مشابه مدل ۸۵ اینچی استفاده می کند و دارای همان توابع و کارایی است. البته این تلویزیون دارای ویژگی هایی مانند Micro Dimming Ultimate که برای کنترل دقیق تر نور پس زمینه LED است، نیز می باشد.

UN60F7500 نیز یک مدل ۶۰ اینچی است که باز هم از همان پروسسور و توابع بهره مند است البته بجز تکنولوژی Micro Dimming Ultimate. هردو سری ۸۰۰۰ و ۷۰۰۰ از Evolution Kit پشتیبانی می کنند.

{photo}91/10/19/samsung-tv{/photo}

در نهایت یک مدل پلاسما هم وجود دارد. Samsung Plasma 8500 Series که تلویزیونی ۶۴ اینچی PN64F8500 است. دراین محصول هم از همان ویژگی ها و پروسسورهایی که در مدل های LED قرار دارد، استفاده شده است. ویژگی با نام “nanocarbon compound” برروی آن قرار دارد که با هدف کاهش نور محیطی بکار گرفته شده است.
شرکت سامسونگ زمان عرضه و قیمتی برای مدل های UN85S9000 یا KN55F9500اعلام نکرده است، هر چند که قیمت آنها نباید زیاد هم ارزان باشد. LED 8000 Series به همراه LED 7000 Seriesو Plasma 8500 Series قرار است در نیمه اول سال ۲۰۱۳ عرضه شوند. نظر شما در مورد این محصولات سامسونگ چیست؟

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی  گجت نیوز مراجعه کنید.

منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*