Snapdragon نسل جديد پردازنده های قدرتمند کوالکام

با پردازنده های Qualcomm Snapdragon S1, S2, S3 و S4 خداحافظی کنید. شرکت کوالکام با محصولات فوق العاده راه خود را برروی بسیاری از اسمارت فون ها در سال گذشته میلادی باز کرده بود، اما ظاهرا این شرکت امسال تصمیم به یک خانه تکانی گرفته است. برای سال ۲۰۱۳، شرکت کوالکام یک خانواده جدید از پروسسورها را در اختیار تولید کنندگان قرار خواهد دارد، Snapdragon 800, Snapdragon 600, Snapdragon 400 و Snapdragon 200.

با Snapdragon 600 شروع می کنیم. یک چهار هسته ای Krait 300 (حداکثر ۱.۹ گیگاهرتز) و گرافیک Adreno 320 که کوالکام قول افزایش بازدهی آن در حدود ۴۰ درصد نسبت به نسل قبلی داده است (S4 Pro). اسنپ دراگون ۶۰۰ در سه ماهه دوم سال جاری خواهید دید.

Snapdragon 800 که کوالکام اعلام کرده حدود ۷۵ درصد بازدهی سی پی یو آن بیشتر از نسل قبلی است، ضمن اینکه بازدهی گرافیکی آن نیز دو برابر شده است. هسته های جدید (۴ هسته) Krait 400 (هر کدام تا ۲.۳ گیگاهرتز) و گرافیک Adreno 330، یک مودم سریعتر LTE Cat 4، وای فای سریعتر ۸۰۲.۱۱ac، ضبط ویدئو QFHD، پشتیبانی تا رزولوشن ۲۵۶۰ در ۲۰۴۸ پیکسل و مصرف پایین انرژی از دیگر مشخصات آن می باشند. کوالکام می گوید، اسمارت فون هایی که از پردازنده Snapdragon 800 بهره ببرند، ۲.۳ گیگاهرتزی خواهند بود. این تراشه اواسط سال جاری عرضه می شود.

کوالکام می گوید تاکنون آنها ۵۰ سفارش مختلف از تولید کنندگان برای استفاده از این چیپ ست ها در محصولاتشان دریافت کرده اند.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی  گجت نیوز مراجعه کنید.

منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*