اچ تی سی یو 11 پلاس

اولین تصاویر اچ تی سی یو 11 پلاس و مشخصات برادر کوچکترش فاش شد

امروز با انتشار اولین تصاویر اچ تی سی یو 11 پلاس (HTC U11 Plus) و مشخصات فنی یو 11 لایف (U11 Life)، جزییات بیشتری از برنامه‌های آتی تایوانی‌ها می‌دانیم.

ابتدای ماه آینده، کمپانی اچ تی سی تعدادی اسمارت فون جدید را معرفی خواهد کرد. اما تنها چیزی که از مراسم آتی تایوانی‌ها می‌دانیم احتمال معرفی دو تلفن هوشمند اچ تی سی یو 11 پلاس و اچ تی سی یو 11 لایف است که نسخه پلاس، ورژن پیشرفته و بهبود یافته پرچمدار فعلی تایوانی‌هاست و نسخه لایف در بازار میان‌رده‌ها حضور خواهد داشت.

اچ تی سی یو 11 پلاس

بهتر است با اچ تی سی یو 11 لایف شروع کنیم. همان‌طور که قبلا در شایعات نیز شنیده بودیم، این گوشی از چیپست اسنپدراگون 630، نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ دی، دو دوربین 16 مگاپیکسلی در عقب و جلو، باتری 2600 میلی آمپری و گواهینامه IP67 برخوردار است که خبر از مقاوم بودن دیوایس در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به درون آن می‌دهد.

متاسفانه اطلاعات جدیدی درباره میزان رم گوشی در دست نیست اما طبق آخرین اطلاعات، اچ تی سی یو 11 لایف در دو نسخه عرضه خواهد شد که یکی از آن‌ها به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی (قابل ارتقا) و دیگری به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. گفته می‌شود نسخه اول مخصوص بازارهای اروپایی و نسخه دوم برای فروش در آمریکا تولید خواهند شد و به احتمال زیاد، هردو نسخه این گوشی را در کشورمان می‌توان یافت.

نکته عجیبی که در هیچ گوشی میان‌رده‌ای ندیده بودیم، حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون بود. پیش از این تصور می‌کردیم حذف جک هدفون محدود به پرچمداران است اما اچ تی سی با جایگزینی این جک با پورت USB-C، فضای بیشتری برای اجزای داخلی گوشی فراهم کرده است. همچنین یو 11 لایف با ایرفون‌های USonic عرضه خواهند شد که مستقیما به پورت شارژ متصل می‌شوند.

تایوانی‌ها تنها دو رنگ را برای یو 11 لایف در نظر گرفته‌اند: آبی یاقوتی و سفید یخی. این گوشی با قیمت 400 دلار در آینده‌ای نزدیک پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

اچ تی سی یو 11 پلاس

حالا نوبت به اچ تی سی یو 11 پلاس می‌رسد، پرچمداری نونوار شده اما بدون مراسم پر سر و صدا! پیش‌تر در رندرهای CAD شکل و شمای کلی این گوشی را دیده بودیم و حالا با انتشار تصاویر واقعی آن، تا حدود زیادی ظاهر دیوایس مشخص شده است. این عکس‌ها توسط آژانس رگولاتوری چین (TENAA) به بیرون درز کرده و چهار جهت گوشی را به تصویر کشیده است.

همانطور که انتظار می‌رفت و در تصاویر اچ تی سی یو 11 پلاس نیز مشهود است، سنسور تشخیص اثر انگشت به‌خاطر نسبت 18:9 نمایشگر به زیر دوربین منتقل شده و ظاهر هماهنگی را برای این گوشی به ارمغان آورده است. دیگر تغییر ایجاد شده در اچ تی سی یو 11+ ، باتری 4000 میلی آمپری دستگاه به شمار می‌رود و رم آن نیز به 6 گیگابایت ارتقا یافته است. همچنین پیش‌بینی می‌شود نسخه جدید یو 11 مجهز به اندروید 8.0 اوریو باشد.

انتظار می‌رود دو گوشی مورد بحث در مراسم دوم نوامبر (11 آبان ماه)، یعنی حدود دو هفته دیگر معرفی شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*