دوربین دوگانه گوشی های موبایل قابلیتی ضروری نیست (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

دوربین دوگانه گوشی های موبایل قابلیتی ضروری نیست (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

دوربین دوگانه گوشی های موبایل قابلیتی است که شاهد حضور آن در چند گوشی پرچمدار امسال بودیم. اما به نظر می‌رسد این ماژول، قابلیتی ضروری محسوب نمی‌شود.

نتایج نظرسنجی هفته گذشته گجت نیوز نشان می‌دهد که اکثر کاربران، دوربین دوگانه گوشی های هوشمند را قابلیتی ضروری نمی‌دانند. به عقیده شرکت‌کنندگان در این رای‌گیری، ماژول دوربین دوگانه در اسمارت فون ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و جذب مشتری داشته و نبود آن تاثیری بر کیفیت دوربین ندارد.

گوگل پیکسل 2 با تک لنز ، بهترین دوربین گوشی ، در دنیا رو داره. seedni، کاربر وب‌سایت

واقعا گوگل پیکسل 2 نشون داد با لنز تکی هم میشه بهترین دوربین رو ساخت. moeinmeta، کاربر وب‌سایت

البته بعضی از کاربران به برخی مزایای این سخت‌افزار نیز اشاره داشته‌اند؛ امکان گرفتن تصاویر پرتره با حالت بوکه (مانند دوربین دوگانه آیفون 10)، عکاسی از مناظر با لنز واید (مانند لنز دوم دوربین ال جی وی 30) و عکاسی سیاه و سفید حرفه‌ای (مانند لنز مونوکروم دوربین دوگانه هواوی میت 10 و میت 10 پرو) از مهمترین مزیت‌های استفاده از دوربین دوگانه گوشی های هوشمند است.

با این حال، افراد زیادی عقیده دارند که این مزایا در دوربین‌های تک‌لنز نیز وجود داشته و کمپانی‌های سازنده نیازی به صرف هزینه‌های اضافی -که تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت نهایی گوشی دارد- جهت به کار گرفتن دوربین دوگانه ندارند. بارزترین نمونه جهت اثبات این ادعا، دوربین تک‌لنز گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال است که به راحتی قادر به ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه خواهد بود.

دوربین دوگانه گوشی های موبایل قابلیتی ضروری نیست (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

نمونه عکس دوربین تک‌لنز گوگل پیکسل 2

همچنین، نباید از این موضوع نیز غافل شد که دوربین‌های حرفه‌ای و DSLR همگی تک‌لنز بوده و همه کارهایی که دوربین دوگانه قادر به انجام آنهاست را انجام می‌دهند. پس این موضوع که دوربین دوگانه قابلیتی ضروری برای یک گوشی بالارده به حساب می‌آید، نمی‌تواند درست باشد.

در ادامه، نتایج نظرسنجی هفته گذشته را مشاهده خواهید کرد. آیا شما تجربه استفاده از دوربین دوگانه را داشته‌اید؟ از مزایا و قابلیت‌های مهم آن برای ما بنویسید.

دوربین دوگانه گوشی های موبایل قابلیتی ضروری نیست (نتایج نظرسنجی گجت نیوز)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خیلی هیجان زده ام کامنت منو کار کردین تو خبرتون – واقعا دست مریزاد
    درسته کیفیت دوربین های گوشی بالا رفته اما نبابد انتظار داشته باشیم که خروجی یه دوربین Dslr رو بهمون بده به هیچ وجه – بالاخره هر چقدر دوربین های گوشی پیشرفت کنن به همون نسبت دوربین های حرفه ای هم پیشرفت میکنن و مقایسه اشون اشتباهه ,اما گرفتن امتیاز کلی 98 در برای گوشی گوگل پیکسل 2 در سایت معتبر dxomark نشون میده فاصله کیفیت عکسای گوشی با دوربین های حرفه ای در حال کم شدنه

  2. فقط عکاسای حرفه ای میفهمن چند دوربین با حالت های مختلف با لنز باز و بسته و… چه نعمت بزرگیه روی موبایل

  3. دوربین دوگانه حتی بیشتر لازمه
    این مقاله اصلاً به علت استفاده از دوربین دوگانه اشاره نکرده فقط گفته کیفیت تک لنز هم میتونه بالا باشه پس دوربین دوگانه نمیخوایم
    علت استفاده از دوربین دوگانه نقص دوربین تک لنز موبایل نسبت به دوربین های حرفه ای و DSLR هست
    یک دوربین حرفه ای بکمک لنز و زوم اپتیکال هم تصویر واید میگیره هم بسته هم پرتره و…
    تنها راه شباهت دوربین موبایل به اون استفاده از چند دوربین هست تا این نقایص جبران بشه
    اگه صرفا کیفیت عکس براتون مهمه بهتره بدونید چشم انسان از یک حدی به بعد قادر به تشخیص کیفیت بالا نیست
    در آینده شاید بتونن چند دوربین توی یک لنز بگنجانند که بنظر یک دوربین بیاد

  4. آره واقعا درسته لازم نیست ولی رو دوربین گوگل پیکسل سه تا شرکت کار کردن htc/soy/google صد در صد باید دوزبینش یه برتری داشته باشه اینم باید در نظر گررفت که huawei تونست با یه شرکت leica یه دوربینی بزنه که از بیشتر رقباش جلو بزنه و رتبه دوم رو ماله خودش کنه با ۹۷ امتیاز گوگل پیکسلم با یه امتیاز بیشتر یعنی ۹۸ از میت پیشی بگیره پس huawei واقعا عالی کار کرده⁦ وقابل تحسینه