7 قابلیت جالب گوگل اسیستنت (Google Assistant) که از آنها بی‌خبرید!

7 قابلیت جالب گوگل اسیستنت (Google Assistant) که از آنها بی‌خبرید!

گوگل اسیستنت (Google Assistant) دستیار صوتی گوگل است که قابلیت های فراوانی داشته و قادر است کارهای جالبی انجام دهد. در ادامه، با برخی امکانات آن آشنا شوید.

در ماه‌های اخیر، گوگل اسیستنت رشد قابل توجهی داشته و قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آن اضافه شده است. در واقع، شما این روزها می‌توانید کارهایی فراتر از جستجو را با دستیار دیجیتال گوگل انجام دهید.

در ادامه، شما را با برخی قابلیت های گوگل اسیستنت آشنا خواهیم کرد که کمتر کسی از آنها مطلع است، اما با این حال، کاملا کاربردی بوده و دانستن آنها بسیار مفید است.

7 مورد از قابلیت های گوگل اسیستنت

کنترل خانه هوشمند شما

آیا می‌دانید برای پخش موسیقی در خانه با قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی، حتما نیازی به خرید گوگل هوم ندارید؟ دستیار گوگل موجود در اسمارت فون شما نیز می‌تواند در کنترل لوازم هوشمند منزلتان کمک کند.

گوگل اسیستنت به خوبی از محصولات هوشمند ساخت کمپانی‌های Nest، فیلیپس، Belkin و چند مورد دیگر پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید نور منزل، دمای اتاق و سایر امکانات هوشمند خانه را با استفاده از دستورات صوتی از طریق دستیار دیجیتال گوگل موجود در گوشی هوشمندتان تنظیم کنید.

تغییر سریع تنظیمات

یکی از مهمترین ویژگی های گوگل اسیستنت ، تشخیص سریع کلمات در همه اپلیکیشن‌ها -حتی زمان قفل بودن گوشی- است. به عنوان مثال، شما می‌توانید با یک فرمان، اپلیکیشنی را اجرا کرده و تنظیمات سخت‌افزاری را در نرم‌افزاری دیگر به سرعت تغییر دهید. تنها کافی‌ست جمله “OK Google, Open Gallery” را بگویید تا گالری گوشی با سرعت هرچه تمام‌تر باز شود.

همین کار را می‌توان با تنظیمات سخت‌افزاری مانند تغییر وضعیت بلوتوث یا وای‌فای انجام داد. جمله “OK Google, Turn off my WiFi” وای‌فای اسمارت فون شما را خاموش خواهد کرد. این قابلیت، از تغییر تنظیمات در بلوتوث، NFC، بی‌صدا کردن گوشی، حالت پرواز و حتی کنترل چراغ قوه دیوایس شما نیز پشتیبانی می‌کند.

7 قابلیت جالب گوگل اسیستنت (Google Assistant) که از آنها بی‌خبرید!

انجام فعالیت‌ها به صورت آفلاین

اگرچه بیشتر امکانات گوگل اسیستنت مستلزم اتصال به اینترنت است، اما برخی فعالیت‌ها نظیر اضافه‌ کردن یک رویداد به تقویم، مدیریت زنگ‌های هشدار و کنترل موزیک در حال پخش را به صورت آفلاین انجام می‌دهد. کارهای زیر را می‌توان در حالت آفلاین انجام داد که البته ممکن است در برخی دستگاه‌ها عمل نکنند:

  • اجرای یک اپلیکیشن با استفاده از نام آن
  • اجرای یک موزیک
  • اضافه‌کردن یک رویداد به تقویم
  • تماس و یا ارسال پیامک به یک مخاطب
  • اضافه‌کردن و یا رد کردن زنگ هشدار
  • تغییر وضعیت وای‌فای، بلوتوث، حالت پرواز و چراغ قوه
  • تنظیم صدای گوشی
  • تنظیم نور صفحه نمایش

درخواست پاسخ یک سوال

گوگل اسیستنت نیز همانند ما دارای یک حافظه بلندمدت است. اگر با دستیار صوتی گوگل درمورد مطلب خاصی صحبت کردید، این مکالمه در حافظه آن خواهد ماند. گوگل دوست دارد به شما در پیدا کردن نام یک فیلم یا زمان و مکان پخش آن کمک کند. با این حال، پیدا کردن مسیر یک رستوران یا مرکز خرید هم از جمله توانایی‌های او به شمار می‌آید.

در ادامه، مکالمه ترجمه‌شده‌ای از یک شخص را با دستیار گوگل مشاهده خواهید کرد:

«اوکی گوگل، یک رستوران ایتالیایی که به من نزدیک باشد را نشان بده» و گوگل مکان آن را به نمایش خواهد گذاشت. می‌پرسد «کدام‌یک در حال حاضر باز هستند؟» و گوگل جستجوی خود را محدودتر کرده و مکان‌ها به همراه زمان فعالیت آنها را نشان می‌دهد. با دستور «نزدیک‌ترین مسیر رسیدن به آن را برای من مشخص کن»، به نزدیک‌ترین رستوران ایتالیایی که در حال حاضر باز است هدایت می‌شود. همه اینها نشان‌دهنده وجود حافظه در گوگل اسیستنت است.

7 قابلیت جالب گوگل اسیستنت (Google Assistant) که از آنها بی‌خبرید!

ارسال پیام در واتس اپ

این روزها اپلیکیشن‌های پیام‌رسان زیادی وجود دارند که تقریبا همگی آنها با دستیار صوتی گوگل اسیستنت کار می‌کنند. دستور “OK Google, send a Whatsapp message to Ali” را بگویید، تا از شما متن پیام پرسیده شود و سپس ارسال آن از طریق واتس‌اپ را تایید کنید. با این روش به راحتی و بدون نیاز به تایپ‌کردن، پیام‌هایتان را به دوستانتان بفرستید.

دستیار هوشمند گوگل علاوه بر واتس‌اپ، با پیام‌رسان‌های دیگری همچون Hangouts، وایبر، Allo و BlackBerry Messenger و شمار زیادی از این دست برنامه‌ها سازگار است. شما می‌توانید از دستیار گوگل بخواهید آخرین پیام‌های دریافتی در این اپلیکیشن‌ها را نیز برای شما بخواند.

ارسال روزانه اطلاعات

آیا دوست دارید هر روز اطلاعاتی نظیر اخبار روزانه را دریافت کنید؟ با نصب اپلیکیشن Allo و استفاده از سرویس گوگل اسیستنت و همچنین، تغییر تنظیمات بخش “send me daily”، این کار به راحتی انجام می‌شود.

برای ارسال روزانه اخبار مهم دنیا، وضعیت آب و هوا یا موارد خاصی همچون قیمت سهام و یا مسیر محل کار، در هنگام استفاده از گوگل الو جمله “send daily” را بگویید. با این کار، گوگل اسیستنت به صورت روزانه پیام‌هایی با محتوای درخواستی از طرف منابع خبری، برای شما ارسال می‌کند. شما همچنین می‌توانید این سرویس را با گفتن جمله‌ای همچون “send me the weather daily” یا مشابه آن، محدودتر کنید. شما می‌توانید با دستور “my active subscriptions”، منابع خبری خود را مدیریت کرده و به حذف و یا ویرایش آنها بپردازید. البته برای انجام این کارها باید حتما پیام‌رسان Allo بر روی گوشی یا تبلت شما نصب باشد.

7 قابلیت جالب گوگل اسیستنت (Google Assistant) که از آنها بی‌خبرید!

جستجو در میان تصاویر

اگر شما شخصی هستید که مدام سفر می‌کنید، ممکن است صدها عکس در هر سفر با گوشی هوشمند خود بگیرید. پیدا کردن تصویری خاص یا قدیمی‌تر در این کتابخانه عظیم، قطعا کار مشکلی است. خوشبختانه اپلیکیشن Google Photos با استفاده از هوش مصنوعی خود، تصاویر شما را به صورت خودکار در دسته‌های مختلف مرتب می‌کند. این دسته‌بندی‌ها شامل مکان، محتویات و یا اشخاص درون عکس‌هاست. گوگل اسیستنت در اتحادی هوشمند با Google Photos، به راحتی شما را در یافتن هرچه سریع‌تر تصاویر مورد نظر کمک می‌کند.

با گفتن دستوراتی همچون “show me pictures from Shiraz” و یا “find pictures of my Mom” اپلیکیشن تصاویر باز شده و عکس‌هایی که در شیراز گرفته‌اید (دستور اول) یا تصاویری که مادر شما در آن حضور دارند (دستور دوم) به نمایش گذاشته می‌شوند. اگر دستیار گوگل نتوانست چیزی پیدا کند و یا اپلیکیشن تصاویر گوگل را نداشته باشید، جستجوی مورد نظر شما در اینترنت انجام خواهد شد.

گوگل اسیستنت نه تنها در تصاویر شما به دنبال اجرای دستوراتتان می‌رود، بلکه قادر است با استفاده از دستورات مشابه، به گشت و گذار در ایمیل‌های شما پرداخته و اطلاعاتی با موضوعات مختلف، فرستنده‌های متفاوت و یا تاریخی خاص را به نمایش بگذارد.

آیا شما از دستیار شخصی گوگل استفاده می‌کنید؟ معمولا چه چیزهایی از آن می‌خواهید؟ پاسخ خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. حیف که از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه