مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1

رفع مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1 و چند گوشی دیگر سونی با دریافت یک آپدیت

مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1 (Sony Xperia XZ1) ، اکسپریا زد 1 کامپکت ، اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اکسپریا ایکس زد اس سبب شد سازنده یک آپدیت نرم افزاری منتشر کند.

چهار گوشی بسیار قدرتمند اخیر سونی به دوربین Motion Eye مجهز شده‌اند. سونی این دوربین را همراه با رونمایی از گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم معرفی کرد. لنز Motion Eye در مقایسه با دوربین بیشتر پرچمداران عریض‌تر است. اگرچه این ویژگی باعث می‌شود بتوان در چهارچوب تصویر اشیای بیشتری را جای داد، اما افزایش اعوجاج نقطه ضعف آن است.

تعداد قابل توجهی از کاربران سونی اکسپریا ایکس زد 1، اکسپریا زد 1 کامپکت، اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اکسپریا ایکس زد اس از وجود اعوجاج در تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی‌ها گله‌مند هستند. خوشبختانه سونی به این اعتراض‌ها پاسخ داد و مشکل مذکور را را با انتشار یک به‌روزرسانی نرم افزاری برطرف کرد.

مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1

Xperia XZ Premium

بعد از دریافت این به‌روزرسانی، گزینه‌ای تحت عنوان “Correction For Image Distortion” در منوی دوربین گوشی‌ها اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود با فعال‌سازی این گزینه دیگر خبری اعوجاج در تصاویر ثبت شده نباشد.

مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1

این قابلیت در به‌روزرسانی اندروید 8 اوریو، که اکنون برای اکسپریا ایکس زد پریمیوم منتشر شده است نیز قرار دارد. اما اکسپریا ایکس زد 1 و اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت که به صورت پیش‌فرض به اندروید 8 اوریو مجهز شده‌اند، آن را در قالب یک آپدیت نرم افزاری تا انتهای ماه آینده میلادی دریافت خواهند کرد. بدون شک بعد از رفع مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1 و ایکس زد 1 کامپکت نوبت به اکسپریا ایکس زد اس می‌رسد تا همانند برادر خود، قابلیت جدید را بعد از آپدیت به اندروید 8 اوریو دریافت کند.

مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1

Xperia XZ Premium

سونی بعد از افزایش اعتراض‌ها به مشکل دوربین Motion Eye، طی انتشار یک بیانیه به کاربران پاسخ داد. این شرکت از تلاش شبانه‌روزی برای ارائه بهترین سرویس‌ها به کاربران اظهار خشنودی و اعلام کرد فیدبک‌های دریافتی از سوی کاربران را جدی می‌گیرد.

 

مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1

Xperia XZ1

مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1 و دیگر مدل‌‌ها به زودی رفع می‌شود

سونی به وجود لنز عریض بر روی گوشی‌های دارای دوربین Motion Eye یعنی اکسپریا ایکس زد 1، اکسپریا زد 1 کامپکت، اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اکسپریا ایکس زد اس اشاره و عنوان کرد قابلیت آن‌ها برای عکاسی از مناظر به خاطر ثبت اشیای بیشتر در یک چهارچوب بی‌نظیر است. با این حال وجود اعوجاج، نقطه ضعف استفاده از چنین لنزی است. سونی مدعی است مشکل دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1 و سه مدل دیگر، در تمامی دوربین‌های دارای لنز زاویه باز شایع است، با این حال این شرکت به گله کاربران پاسخ داده و گزینه‌ای را برای از بین بردن اعوجاج در تصاویر ثبت شده اضافه کرده است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. منظورش امواجه سواد نداشته اعوجاج نوشته

  2. با رسم شکل اعوجاج را توضیح دهید؟! (۲ نمره)

    • علی جان به هر نوع انحراف از حالت استاندارد میگن اِعوِِجاج.
      توی بحث دوربین‌ها، به انحرافا، کج شدن‌ها و تغییراتی که مثلا به دلیل استفاده از نوع خاصی از لنز به وجود میاد، میگن اعوجاج تصویر. مثلا کناره‌ها و گوشه‌های تصویر به سمت بیرون خم میشن و یا تغییرات دیگه.
      توی بحث صدا و مدارهای الکترونیکی هم اعوجاج به معنی ایجاد تغییرات ناخواسته توی سیگنال هست.