طرح رجیستری موبایل

اسامی برندهای مشمول طرح رجیستری موبایل تا اواسط هفته جاری اعلام می‌شوند

سخنگوی طرح رجیستری موبایل گفت اولین برندهای مشمول این طرح تا اواسط هفته جاری معرفی خواهند شد. قرار بود اسامی این برندها در روز 2 آبان مشخص بشوند.

طرح رجیستری موبایل از روز 28 مهر 1396 آغاز شد. در فاز اول این طرح پر سر و صدا، پایش و مانیتورینگ شبکه اپراتورهای موبایل با هدف ثبت و شناسایی آخرین شناسه‌های ترکیبی گوشی و سیمکارت که وارد شبکه مخابراتی کشور شده است، در دستور کار قرار گرفت. در آن زمان گفته شد که در روز دوم آبان‌ماه اولین برندهای مشمول اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه اعلام می‌شوند اما هنوز مشخص نیست در مرحله اول چه گوشی‌هایی وارد طرح خواهند شد.

اکنون حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی طرح رجیستری موبایل بیان کرد که پایش و شناسایی گوشی های فعال در شبکه همچنان ادامه دارد. مرحله مانیتورینگ برای تمامی گوشی‌های فعال در شبکه که در حال سرویس‌دهی هستند صورت می‌گیرد. وی در ادامه افزود هماهنگی‌های لازم برای تعیین نخستین برندهای مشمول اجرای طرح رجیستری انجام شده و قرار است در اواسط هفته جاری در یک نشست خبری، این اسامی به صورت عمومی اعلام شوند.

خروج وزارت صنعت از ستاد هماهنگی طرح رجیستری موبایل

دهقانی نیا در خصوص اخباری که مبنی بر خارج شدن وزارت صنعت، معدن و تجارت از ستاد هماهنگی طرح رجیستری موبایل منتشر شد نیز اظهار کرد:

این اخبار صحت ندارد و ستاد هماهنگی طرح رجیستری با حضور وزارت صنعت، گمرک، وزارت ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا همچنان فعال و مشغول به کار است.

لازم به ذکر است که پیش از این خبرهایی در مورد خروج وزارت صنعت، معدن و تجارت از ستاد هماهنگی و اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه مطابق با گفته رئیس توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت منتشر شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*