در اولین روز پیش فروش آیفون ایکس موجودی اپل طی چند دقیقه تمام شد

پیش فروش آیفون ایکس (آیفون 10) با گذشت بیش از یک ماه از معرفی آن آغاز شد. اما بعد از پیش خرید آیفون ایکس چقدر تا عرضه محصول زمان خواهد برد؟

از روز جمعه بیست و هفتم اکتبر (پنجم آبان) پیش فروش آیفون ایکس شروع شد. تنها افرادی که موفق شدند طی چند دقیقه ابتدایی درخواست خرید خود را ثبت کنند، در اولین روزهای عرضه محصول آن را دریافت خواهند کرد. به عقیده تحلیلگران تمامی موجودی اپل از آیفون 10 در چهل دقیقه ابتدایی آغاز پیش فروش به اتمام رسیده است.

پیش فروش آیفون ایکس

از جمعه هفته دیگر نیز می‌توان برای خرید به فروشگاه‌های اپل سر زد. این شرکت توصیه کرده بهتر است علاقه‌مندان، هر چه زودتر در مقابل فروشگاه‌های آن صف ببندند! آیفون ایکس در دو رنگ عرضه می‌شود. هر یک از این رنگ‌ها دارای دو نسخه هستند که تفاوت‌شان میزان ظرفیت داخلی است.

تنها بعد از گذشت یک ساعت از شروع پیش فروش آیفون ایکس در فروشگاه آنلاین اپل، زمان عرضه مدل‌های مربوط به چهار اپراتور اصلی ایالات متحده آمریکا چند هفته بعد از شروع آن در سوم نوامبر (دوازدهم آبان) اعلام می‌شد. به این ترتیب تنها اولین سفارش‌دهندگان، در روزهای اول محصولشان را دریافت می‌کنند و مابقی افراد باید چند هفته‌ای را منتظر بمانند.

پیش فروش آیفون ایکس

تقاضا در اولین روز پیش فروش آیفون ایکس بیش از حد انتظار بوده است

در برخی موارد، فروشگاه اینترنتی اپل زمان ارسال محصول را بین دو تا سه هفته اعلام می‌کند. اما مابقی کاربران پیغامی مبنی بر عدم دریافت گوشی موبایل ثبت سفارش شده تا حداقل چهار الی پنج هفته دریافت کرده‌اند. اپل، اپلیکیشن رسمی فروشگاه خود را بهترین ابزار برای پیش فروش آیفون ایکس دانسته است. با این حال تعداد زیادی از کاربران، در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از مشکلاتشان با این اپلیکیشن صحبت کرده‌اند. به نظر می‌رسد اپراتورهایی همچون AT&T در حال حاضر موجودی بسیار محدودی از آیفون 10 دارند.

یکی از سخنگویان اپل بعد از گذشت چند ساعت از شروع پیش فروش آیفون ایکس اعلام کرد تقاضا بیشتر از حد انتظار بوده است. این فرد گفت اپل در تلاش است گوشی موبایل انقلابی خود را هر چه زودتر به دست افرادی که مایل به داشتن آن هستند برساند. وی همچنین به موجود بودن محصول در فروشگاه‌های اپل از روز سوم نوامبر اشاره کرد.

پیش فروش آیفون ایکس

جین مانستر (Gene Munster) موسس شرکت Loup Ventures، درباره پیش فروش آیفون ایکس و نحوه تمام شدن موجودی اپل طی مدت زمانی کوتاه، اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داد. شرکت وی زمان نمایش داده شده برای عرضه محصول بعد از سفارش دادن آن در وب سایت اپل را هشت مرتبه در اولین روز آغاز پیش فروش آیفون ایکس چک کرده است.

پیش فروش آیفون ایکس

وی در اولین مرتبه چک کردن متوجه شد حداقل در آمریکا، زمان عرضه تمامی نسخه‌های آیفون ایکس به جز موارد متعلق به اپراتور Sprint دو الی سه هفته بعد است، در حالی که ساعت 3:17 دقیقه صبح به وقت محلی بود. یعنی تنها 17 دقیقه از آغاز پیش فروش آیفون ایکس می‌گذشت!

پیش فروش آیفون ایکس

طبق اخباری که از کارخانه‌های اپل در آسیا به گوش می‌رسند، آیفون ایکس تا پایان سال جاری محصولی کمیاب در بازارها خواهد بود. مهمترین دلیل به تعویق افتادن عرضه این گوشی موبایل، دشوار بودن تولید برخی از قطعات آن همچون دوربین TrueDepth است. این دوربین هسته فیس آیدی است و مهمترین قابلیت آیفون ایکس به شمار می‌آید.

به عقیده برخی تحلیلگران، در آغاز عرضه تنها دو الی سه میلیون دستگاه آیفون ایکس به دست مشتریان خواهد رسید. اما چرا با وجود قیمت نجومی این گوشی موبایل، آیفون 10 همچنان محصول مورد علاقه تمامی طرفداران اپل است؟ برای این موضوع می‌توان چند دلیل عنوان کرد:

  • آیفون ایکس بالارده‌ترین، قدرتمندترین و بهترین گوشی آیفون تا به امروز است
  • ظاهر آیفون ایکس با تمامی گوشی‌ های آیفون که تا امروز دیده‌ایم تفاوت دارد
  • گوشی‌ های‌ آیفون معمولا دارای حاشیه‌های بسیار زیادی در اطراف نمایشگر خود هستند. این موضوع حتی در زمان عدم ظهور مفهوم طراحی بدون حاشیه نیز جلب توجه می‌کرد. اما در پنل جلویی آیفون 10 فقط صفحه نمایش دیده می‌شود
  • اپل برای اولین مرتبه از پنل OLED در نمایشگر یک گوشی آیفون استفاده کرده است که مزیت بسیار مهمی در مقایسه با تمامی آیفون‌ها محسوب می‌شود
  • آیفون 7 یک آیفون دارای عمر باتری بالا است. حال دوام باتری آیفون ایکس حتی از این گوشی موبایل متعلق به سال 2016 نیز بیشتر است
  • فیس آیدی، جدیدترین تکنولوژی اساسی معرفی شده در دنیای گوشی های موبایل است. به لطف این سیستم امنیتی که به ادعای اپل درصد خطای آن یک در یک میلیون است، می‌توان تنها با چهره خود قفل دستگاه را باز کرد. استفاده از چنین تکنولوژی که فقط در آیفون ایکس به کار رفته است می‌تواند بسیار مهیج باشد

اگر شما نیز به خاطر دلایل مطرح شده و همچنین دلایل دیگر به داشتن پرچمدار جدید اپل مشتاق شده و از طرفی در اولین روز پیش فروش آیفون ایکس قادر به ثبت سفارش نشدید، بهتر است به پیشنهاد شرکت سازنده، جمعه هفته آتی مقابل فروشگاه‌های رسمی آن صف ببندید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*