مگاموتور

مگاموتور از گروه خودروسازی سایپا با هیوندای پاورتک قرارداد امضا کرد

شرکت مگاموتور از گروه خودروسازی سایپا با هیوندای پاورتک برای تولید گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قرارداد امضا کرد. اخیرا ایران خودرو نیز با این شرکت کره‌ای قرارداد امضا کرده بود.

فاز دوم همکاری گروه خودروسازی سایپا با شرکت هیوندای پاورتک (Hyundai Powertech) در خصوص تولید گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با امضای یک قرارداد جدید آغاز شد. چند روز پیش شرکت ایران خودرو نیز قراردادی را برای تولید و استفاده از گیربکس های 6 سرعته اتوماتیک جدید با این شرکت کره‌ای به امضا رسانده بود.

محمدرضا شیخ عطار، مدیرعامل شرکت مگاموتور، از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا در حاشیه جلسه امضای این قرارداد عنوان کرد که مذاکرات مگاموتور با هیوندای پاورتک از اوایل سال گذشته آغاز شده بود و با انعقاد این قرارداد، همکاری دو شرکت بسیار گسترده‌تر از قبل شده و وارد فاز دوم خود می‌شود. وی در ادامه گفت:

گروه خودروسازی سایپا طبق برنامه توسعه محصول خود و به منظور بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا بر روی پلتفرم‌های SP پس از بررسی تامین‌کننده‌های مختلف در مورد قوای محرکه، شرکت هیوندای پاورتک را انتخاب و در اواخر سال 1395 جهت تامین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، قراردادی را با این شرکت برای خودروی SP100 امضا کرد. این گیربکس با توان 170 نیوتن متر از گیربکس‌های پرکاربرد در سطح دنیاست که علاوه بر رعایت استانداردهای روز در مباحث آلایندگی و مصرف سوخت پایین، در حین رانندگی نیز انتظارات راننده را از یک سیستم انتقال قدرت خوب فراهم می‌کند.

به گفته شیخ عطار، در قرارداد اول تولید این گیربکس اتوماتیک برای استفاده بر روی محصولات SP100 در نظر گرفته شده و حالا با انعقاد قرارداد دوم، گیربکس قوی‌تر با گشتاور 270 نیوتن متر برای خودروهای ‌SP0 و همچنین مدل‌های کراس اوور پلتفرم SP تولید خواهد شد. مدیرعامل شرکت مگاموتور همچنین اضافه کرد که امروزه نظر مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و علاقه بیشتری به استفاده از خودروهای اتوماتیک دارند. این امر اهمیت انتخاب و بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک مناسب را بیشتر کرده و بر همین اساس، مگاموتور نیز با یک شرکت معتبر بین‌المللی به نام هیوندای پاورتک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

مگاموتور

وی در ادامه اظهار کرد گروه خودروسازی سایپا با همین رویکرد برای خودروهای اقتصادی خود مانند گروه ایکس 200 از گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک بهره گرفته و در حال حاضر این نوع گیربکس بر خودروهای ساینا اتوماتیک و سایپا کوییک مورد استفاده قرار گرفته است.

اهداف قراداد مگاموتور و هیوندای پاورتک

شیخ عطار در مورد اهداف شرکت مگاموتور از امضای قرارداد با هیوندای پاورتک بیان کرد:

با انتخاب این نوع گیربکس توانستیم گستره وسیعی از گیربکس‌های مختلف را برای پلتفرم‌های خود انتخاب کنیم و پوشش خوبی را برای محصولات متنوع گروه سایپا که در آینده وارد بازار می‌شوند ارائه دهیم. نگاه ما به همکاری با این شرکت در سال‌های آینده برای داخلی سازی و انتقال دانش و تکنولوژی به داخل کشور است. قاعدتا برای این موضوع باید از مرحله مونتاژ عبور کرده و وارد ساخت پوسته و دنده‌های گیربکس شویم و البته این موضوع ارتباط بسیار زیادی با افزایش تیراژ تولید جهت اقتصادی شدن از نظر سرمایه‌گذاری آن دارد. با روندی که گروه خودروسازی سایپا در جایگزینی محصولات جدید خود دارد، این موضوع در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

هم‌اکنون محصولات شرکت هیوندای پاورتک کره جنوبی در کشورهای آمریکا، مکزیک، کره جنوبی و چین تولید و مونتاژ می‌شوند و با قراردادهایی که این شرکت با سایپا و ایران خودرو به امضا رسانده، به زودی محصولات این شرکت معتبر در بازار ایران نیز عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*