سیستم خودران پروپایلوت خودرو اینفینیتی Q50

درخشش سیستم خودران پروپایلوت خودرو اینفینیتی Q50 در توکیو

اینفینیتی Q50 نام اتومبیل تمام خودران جدید نیسان است که تا سال 2020 عرضه می‌شود. این مدل مجهز به سیستم خودران Infinity Q50 در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 معرفی شد.

نیسان، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان برنامه‌های زیادی در راستای تولید اتومبیل های تمام خودران در سر دارد. کمپانی اینفینیتی تحت امر این شرکت،‌ با حضور در نمایشگاه خودرو توکیو از جدیدترین دستاورد خود، یک اتومبیل تمام خودران به نام اینفینیتی Q50 بهره‌برداری کرده است که ظاهرا تا سال 2020 میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد.

سیستم خودران پروپایلوت خودرو اینفینیتی Q50

اینفینیتی Q50 مجهز به نسل جدید تکنولوژی پروپایلوت شرکت نیسان است که از 12 سونار، 12 دوربین، 9 رادار، 6 اسکنر لیزری و همچنین نقشه‌ای با کیفیت بالا جهت تحلیل شرایط محیطی در دنیای واقعی بهره می‌برد. نکته جذابی که در مورد خودرو پیش تولیدی اینفینیتی Q50 وجود دارد این است که تمامی دوربین‌ها و حسگرها در بهترین موقعیت تعبیه شده‌اند تا آسیبی به ظاهر خودرو وارد نکرده و از زیبایی آن نکاهند.

یکی از معروف‌ترین مدل‌هایی که از نسخه‌ی اولیه سیستم پروپایلوت نیسان میزبانی می‌کند، خودرو نیسان روگ 2018 است. نسخه‌ی اولیه این تکنولوژی در واقع گامی در جهت خودران شدن اتومبیل‌های نسان بود. این سیستم منحصر به فرد کمک ویژه‌ای در ترافیک‌های جاده‌ای به راننده خودرو می‌کند و در سایر موارد نیز تجربه رانندگی لذتبخش‌تری را به همراه دارد. حال نسل دوم آن در اینفینیتی Q50 تکنولوژی خودران را به طور کامل در اختیار صاحب اتومبیل قرار خواهد داد تا راننده بدون هرگونه دخالتی در راندن خودرو و تنها با وارد کردن یک مقصد، از پیمایش خودکار آن در کوچه‌ها و خیابان‌ها  لذت ببرد.

سیستم خودران پروپایلوت خودرو اینفینیتی Q50

پروپایلوت در اینفینیتی Q50 مشابه یک راننده انسانی است

نرم افزار این سیستم نیز بسیار پیشرفته و قدرتمند طراحی شده است تا سرنشینان  خودرو بتوانند به طور کامل به آن اعتماد کرده و با خیالی آسوده رانندگی خودرو را به آن بسپارند. این نرم افزار حتی قادر به اجرای مانورهایی نرم و روان در جاده است که می‌تواند بیش از هر زمان دیگری، رانندگی به سبک و سیاق انسان‌ها را شبیه سازی کند. بی‌تردید طی ماه‌های آینده، اطلاعات تکمیلی از خودرو لوکس و تمام خودران اینفینیتی Q50 منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*