جستجوی گوگل

جستجوی گوگل اینک صرف نظر از دامنه، نسبت به منطقه شما انجام می‌شود

زین پس جستجوی گوگل صرف نظر از دامنه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، نسبت به موقعیت جغرافیایی شما انجام خواهد شد. این تغییر در اپلیکیشن آی او اسی، سایت، نسخه دسکتاپی آن و حتی گوگل مپس اعمال شده است.

اپلیکیشن موبایلی گوگل برای آی او اس، وب‌سایت آن و نسخه‌ی دسکتاپی گوگل و گوگل مپس دچار تغییری کوچک، اما بسیار مهم شده‌اند. تا پیش از این، نتایجی که شما برای یک جستجوی بین المللی در گوگل دریافت می‌کردید، مبتنی بر کد محل زندگی شما انجام می‌شد. به طور مثال نتایجی که در وب‌سایت google.co.uk به دست می‌آوردید مختص بریتانیا بود و اگر از سایت google.ca استفاده می‌کردید، نتایج به دست آمده برای کشور کانادا بودند. اما دیگر این رویه در نتایج جستجوی گوگل دنبال نمی‌شود.

جستجوی گوگل

دیگر دامنه‌ی سایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیری ندارد

ازین پس گوگل مبتنی بر جستجوی بین المللی، نتایج قابل ارائه در محل زندگی شما را به نمایش خواهد گذاشت. به طور مثال اگر در نیویورک زندگی کنید، اما از سایت google.co.uk استفاده کنید، برخلاف گذشته نتایج جستجوی گوگل مبتنی بر محل زندگی شما یعنی نیویورک به نمایش درخواهند آمد. اما دلیل این تغییر چیست؟ به نقل از گوگل، این روزها 20 درصد جستجو‌ها مربوط به محل زندگی افراد هستند؛ به همین خاطر است برای گوگل نیز این قضیه که نتایج جستجو وابسته به محل زندگی‌تان باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید نتایج جستجوی گوگل وابسته به منطقه خاصی از کره زمین را مشاهده کنید که بر روی محل زندگی شما قابل نمایش نیست، می‌توانید به بخش تنظیمات گوگل رفته و سپس کشور مقصد را برگزینید. انتخاب شما در زیر صفحه نمایان می شود.

گوگل در بیانیه‌ای در مورد این به‌روزرسانی مهم اینگونه گفته است:

ذکر این نکته مهم است، در حالی که این به‌روزرسانی مسیر جستجوی گوگل و سرویس‌های نقشه را تغییر می‌دهد، نمی‌تواند بر روی راه محصولات ما تاثیرگذار باشد و یا چگونگی تعهدات ما تحت قوانین بین‌المللی را زیر سوال ببرد. این به‌روزرسانی کمک خواهد کرد اطمینان حاصل کنید که نتایج مربوط به محل زندگی خودتان را دریافت می‌کنید و ثابت می‌کند چگونه ما مجموعه‌ای از سرویس‌هایمان در سایر پلتفرم‌ها نظیر YouTube، Blogger، Google Earth و Gmail را مدیریت می‌کنیم.

ما اطمینان داریم که این تغییر می‌تواند تجربه‌ی جستجوی شما را بهبود ببخشد و به طور خودکار به شما کمک کند تا اطلاعات مفیدی را بر اساس درخواست جستجویی که دارید دریافت کنید – گوگل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه فقط “20 درصد جستجو‌ها مربوط به محل زندگی افراد هستند”
    چرا 80% را فدای 20% کردی؟!
    اینکه با اصل دموکراسی هم مخالفه، چه رسد به حریم خصوصی!