مجموعه صداهای مرموز فضایی به مناسبت هالووین 2017 از سوی ناسا منتشر شد!

همزمان با فرا رسیدن جشن هالووین 2017، مجموعه جدیدی تحت عنوان صداهای مرموز فضایی از سوی ناسا منتشر شده است. صداهایی که مو را به تن کاربران سیخ می‌کنند!

لیست پخش جدید آژانس فضایی ناسا (NASA)، مجموعه‌ای از صداهای مرموز فضایی را در خود دارد که حال و هوایی ترسناک را به مناسبت هالووین 2017 در مخاطبین القا می‌کند. هرچند که هیچکدام از این صداها، متعلق به موجودات فضایی نیست؛ ولی باز هم گوش دادن به آنان، مو به تن سیخ می‌کند!

این صداها شامل امواج پلاسمای فضایی، انتشارات رادیویی سیاره زحل و زمزمه‌های عجیب و غریبی از سیاره مشتری است. مجموعه صداهای مرموز فضایی همزمان با فرا رسیدن جشن هالووین 2017 منتشر شده و علاقه‌مندان به دنیای نجوم را شگفت‌زده خواهد کرد.

البته این صداها به طور مستقیم توسط ضبط کننده‌های صوتی تهیه نمی‌شوند. به بیان دیگر، با قرار گرفتن در مدار قمر گانیمد، گوش‌های شما قادر به شنیدن این صداها نیستند. در واقع، ستاره‌شناسان اشعه‌های فضایی دریافت شده توسط کاوشگرهای خود را به امواج صوتی قابل شنیدن تبدیل می‌کنند. این مجموعه صوتی توسط کاوشگرهای ناسا و در طول سال‌ها کاوش در منظومه شمسی به دست آمده است.

صداهای مرموز فضایی

با توجه به صداهای موجود در این لیست پخش، به نظر می‌رسد که ترسناک‌ترین صدا متعلق به سیاره مشتری و اقمار آن باشد.

به عنوان مثال، صداهای مرموز فضایی که از سیاره مشتری ضبط شده، در هنگام نزدیک شدن فضاپیمای جونو (Juno) در نزدیکی میدان مغناطیسی این سیاره بوده است. این میدان مغناطیسی همانند یک سپر بسیار قدرتمند، از سیاره مشتری در برابر بادهای خورشیدی محافظت می‌کند.

دانشمندان ناسا، در سال گذشته برای اولین بار موفق به شنیدن این صداهای عجیب و غریب در حوالی سیاره مشتری شدند. زمانی که باد‌های خورشیدی به مگنوسفر مشتری می‌رسد، این ناحیه همچون یک سپر حفاظتی عمل کرده و موجب ایجاد ضربه‌ای ناگهانی و صدایی ترسناک می‌شود. این صدا، همانند صدای برخواستن یک هواپیما از سطح زمین و ایجاد امواج صوتی عظیم در پی این رویداد است.

با وجود اینکه صداهای موجود در این لیست پخش، خروجی یک داده علمی است، اما باز هم گوش دادن به آنها، لذتی بی‌سابقه دارد. صدای زیر، توسط آنتن‌های دو قطبی امواج پلاسما در سال 1996 ضبط شده که بخشی از تجهیزات نصب شده بر روی فضاپیمای گالیله (Galileo) بوده‌اند.

در مقابل، امواج منتشر شده از سیاره زحل، بیشتر به جلوه‌های صوتی کلاسیک و موسیقی متن سریال پیشتازان فضا: سری اصلی (Star Trek: The Original Series) شباهت دارد.

البته باید توجه داشت که تولید این صداهای مرموز فضایی ، منحصر به سایر سیارات منظومه شمسی نیست‌؛ چرا که سیاره زمین نیز گاها صداهایی با همین شدت را تولید می‌کند. ناسا در اوایل سال جاری، در تشریح این رویداد گفت:

در فضای اطراف سیاره زمین که میدان مغناطسی در حوالی آن قرار دارد، ذرات دائما تحت تاثیر برخورد امواج پلاسما حرکت می‌کنند. این امواج الکترومغناطیسی، همانند امواج دریا صدایی ریتمیک را ایجاد می‌کنند که با در دسترس داشتن ابزار مناسب، می‌توان دائما به آنان گوش کرد.

در زیر می‌توانید سایر صداهای مرموز فضایی موجود در این مجموعه را به انتخاب خودتان گوش کنید.

صدای ضبط شده توسط فضاپیمای کاسینی از قمر انسلادوس:

صدای انتشارات رادیویی سیاره زحل:

صدای شیرجه نهایی فضاپیمای کاسینی:

صداهای مرموز فضایی در اتمسفر زمین:

صدای ضبط شده توسط فضاپیمای جونو از سیاره مشتری:

صدای ورود فضاپیمای جونو به مگنوسفر سیاره مشتری:

صدای ضبط شده از سیاره مشتری در سال 2001:

صدای امواج منحنی نوری ستاره KIC7671081B:

صدای امواج منحنی نوری ستاره KIC12268220C:

صدای الکترومغناطیسی زمین:

صدای امواج پلاسما:

صدای فضایی مرموز از سطح قمر تیتان:

صدای مرموز گردش سیاره زحل:

صدای عبور فضاپیمای کاسینی از میان ابرهای قمر تیتان:

صدای دنباله‌دار تمپل-1:

صدای هلیوم-3 فوق‌العاده سرد:

صدای بین ستاره‌ای فضاپیمای وویجر:

صدای فضاپیمای وویجر بر فراز سیاره مشتری:

صدای ضبط شده از امواج پلاسما توسط وویجر:

امواجی با صدای سوت در فضا:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چجوری دانلودشون کنم

  2. سلام الان ساعت ۶:۴۰هست وهمه خوابن منم توی یه اتاق تاریکم
    یه لحظه گوش دادم داره بدنم می لرزه الله اکبر میترسم گوش بدم فعلا

  3. فوق العاده بود بسیار زیبا خیلی بهم آرامش می ده