ربات های جاودان

تئوری جدیدی برای موجودات فضایی؛ بیگانگان ربات های جاودان با میلیاردها سال قدمت هستند!

آیا موجودات فضایی نیز همانند ما، از ساختار گوشت و خون برخوردارند؟ تئوری جدید دانشمندان، بیگانگان را در قالب ربات های جاودان و چند میلیارد ساله توصیف می‌کند!

با فرض اینکه ما هنوز موفق به ملاقات با بیگانگان در منظومه‌های همسایه نشده‌ایم، تصور اولین برخورد ما با آن‌ها، بسیار ترسناک و غیرقابل پیش‌بینی است.

بنابراین، اگر شما بیگانگان را به عنوان موجوداتی با قد کوتاه و سرهای بزرگ و جشمانی درشت تصور می‌کنید، احتمالا این مقاله کاملا بر خلاف این تصورات خواهد بود!

پروفسور سوزان اشنایدر (Susan Schneider) به عنوان یکی از دانشمندان دانشگاه کنتیکت (University of Connecticut)، مطالعه جدیدی را با نام «ذهن‌های بیگانه» (Alien Minds) منتشر کرده که نظریه جدیدی را برای موجودات فضایی را مطرح می‌کند. این مطالعه، بر نحوه برقراری ارتباط با این دسته از بیگانگان رباتیک تمرکز دارد؛ ربات های جاودان و نژادی از فرازمینی ها که میلیاردها سال قدمت دارند!

پروفسور اشنایدر، بر این باور است که هوش مصنوعی بیگانگان، احتمالا در جایی خارج از منظومه شمسی قرار دارد و احتمالا بسیار پیشرفته‌تر از تصورات فعلی ما هستند. وی در این باره می‌گوید:

من هیچ اعتقادی به موجودات بیگانه از نژادی مشابه با انسان ندارم! در واقع هیچ دلیلی وجود ندارد که بیگانگان را موجوداتی از جنس گوشت و خون تصور کنیم. تمدن‌های فرابشری، احتمالا به دستاوردهای چشم‌گیر ماشینی دست یافته‌اند و اکنون یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته را خلق کرده‌اند.

دیگر تمدن‌ها، احتمالا بسیار پیشرفته‌تر از ما هستند و درک فعلی انسان نسبت به آنان، تا حد بسیاری ناچیز است!

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که حداکثر طول عمر هوش فرازمینی، بین 1.7 الی 8 میلیارد سال است. این بدان معناست که اگر بیگانگان در فضای خارج از منظومه شمسی باشند، احتمالا این دوره چند میلیارد ساله را پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله‌ای جدید قرار دارند.

ربات های جاودان

در این مرحله، بیگانگان ذهن‌های خود را بر روی ماشین‌ها آپلود می‌کنند. با این کار، زندگی مبتنی بر قطعات الکترونیکی، تا همیشه ادامه خواهد داشت. بر اساس این نظریه، بیگانگان هم‌اکنون در قالب ربات های جاودان به زندگی خود ادامه می‌دهند. همین امر سبب می‌شود که تمدن بیگانگان، میلیاردها سال قدیمی‌تر از ما باشد.

دکتر اشنایدر، در استدلال این ادعا می‌گوید که مزایای زندگی ماشینی، بسیار بیشتر از کالبدهای فیزیکی انسان است. وی در این باره گفت:

به عنوان مثال، آن‌ها قادرند سفرهای فضایی و در میان کهکشانی را با خطری کمتر انجام دهند. قدرت محاسباتی فوق‌العاده سریع، عدم وجود محدودیت‌های فیزیکی و توانایی کسب سریع مهارت‌ها از دیگر مزایایی‌ست که بیگانگان از آن برخوردارند.

جالب توجه است که بسیاری از ستاره‌شناسن و محققان نیز بیگانگان را در قالب ربات های جاودان توصیف می‌کنند. ری کرزویل (Ray Kurzweil) به عنوان یکی از کارکنان کمپانی گوگل، پیش‌بینی کرده است که تا سال 2050، مغز انسان با سیستم‌های کامپیوتری ادغام خواهد شد.

اگر بیگانگان دارای تمدنی چند میلیارد ساله باشند، احتمالا همین حالا نیز در قالب ربات‌های باهوش به زندگی جاودان دست یافته‌اند.

سیگنال‌های رادیویی که امروزه ستاره‌شناسان از نقاط مختلف کیهان دریافت می‌کنند، به طور بالقوه می‌تواند از سوی موجودات فضایی ارسال شده باشد. باید توجه داشت که هر تمدن، به طور متوسط نهایتا 10 هزار سال از سیگنال‌های رادیویی استفاده می‌کند. با این تفاسیر، می‌توان گفت که احتمال برخورد ما با تمدنی بسیار پیشرفته‌تر از خودمان، بسیار زیاد است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. اتفاقا ما هرچی داریم کشف میکنیم وحتی همین اینترنت محصول همکاری فرازمینی ها در منطقه 51 آمریکا با دولت امریکاست
    خواست خداست که ما اصلا فضاپیما میسازیم
    روح آدمی تا چیزی رو حس نکنه بدنبالش نمیبره
    پس حتما چیزی هست
    حتی اخبار شبکه یک هم از ملاقات و رویارویی با فرازمینی ها تا سال 2043 خبر داد
    ان شاءالله با ظهور امام زمان همه موجودات و اجنه و تمام مخلوقات آسمانها و زمین باهم ملاقات میکنن.
    هیچ چیز از عظمت خدا دور نیست. باور نکنید که فقط ماییم. ما تنها آفریده های خدواند نیستیم اینو باور کنین.

  2. سلام
    منو همسرم خیلی برامون جالب بود این صحبت ها
    خیلی وقته دنبال میکنیم قضیه فرازمینی ها رو
    وبا توجه به مطالبیکه خوندیم مطمئن شدیم ما تنها نیستیم و خدا فقط ما و زمین قابل حیات رو خلق نکرده. و صد در صد حیات و موجوداتی بجز ما وجود دارند
    حتما مجموعه قسمت های ما و فرازمینی هارو کاملش رو دانلود کنین و ببینین. حتی توی قرآن هم گفته شده هر آنچه از آفریده هاکه بین آسمان ها و زمین هستند. واقعا غیر قابل باوره که خدا با این همه عظمت فقط مارو خلق کرده باشه و عالم به این عظمت خالی از حیات و موجودات باشه.

  3. من ک میگم آخر میفهمن ک همین فضایی ها اول انسان بودن با پیشرفت علم بسوی ربات ها ب جاودانگی هم رسیدن

  4. *&
    من با اظهارات شما کاملا موافقم

  5. مطلب جالب هست،اما متاسفانه علم بشر هنوز به اون حد نرسیده که بتونه اظهار نظر نزدیک به واقعیت در این مورد داشته باشه، و همه مطالب در این مورد مشخص نیست به واقعیت چقدر میتونه نزدیک باشه، یا چقدر فاصله داره، ما حتی نمیدونیم ملاقات با موجودات فرا زمینی، جالب یا خطرناک خواهد بود؟
    شاید هم اونا از ما ضعیفتر یا قوی تر هستند؟
    اونا ما رو شاید متوجه وجود ما شدن تا الان یا نه؟
    بحث جالبی هست،اما اطلاعات کم و اظهار نظر زود

  6. اخه *& به چه درد میخوره ؟؟؟!!! اینقد کوته فکری؟؟؟؟ یه تمدن دیگه پیدا شه یه خورده بفهمی کجا زندگی میکنی به هم کمک کنن تجارت کنن این میدونی یعنی چیییی؟؟؟؟

  7. بسیار مطلب جالب و مفید بود
    هر چند که به مغز کوچک بعضیها نمیگنجه
    ولی قابل درک هستند تا اندازه ای.

    • 4- اصلاً گیرم فرضیه “موجود فضایی” اثبات شد، بعدش چی؟ به چه دردی میخورد؟ اینهمه مطالب علمی و مفید را گذاشتیم، چسبیدیم به اینکه: موجود فضایی شکلش چجوره/قدش چقده. جهان-اوّلیها بلدن جهان-سومیها را چطور سرکار بزارن.
      5- مدرنیته با شعار خرافه-ستیزی بر سلطه کلیسا غلبه کرد، ولی چون نتوانست خلأ معنویت غربیها را پُرکند، به خرافه-پرستی، افتادن. حالا بعضیها تازه از خواب پاشدن، تمام دین و معنویّت و اخلاق را [بخاطر شیّادی عدّه ای مثل داعش] رهاکرده، خود را سرگردان کردن.
      6- چرا مردم موقع غذا خوردن در شب چراغ روشن میکنند تا با چشم خود ببینند چه می خورند ولی در تغذیه ی روانی خود همت ندارند که چراغ عقل را با شعله ی علم روشن کنند تا از غذای آلوده مصون بمانند و دچار عوارض نادانی و گناه در عقاید و اعمال خود نشوند.

      • به این درد میخوره که اگه بتونیم با اونا ارتباط برقار کنیم قادر خواهیم بود که تکنولوژی خودمون رو افزایش بدیم و جهش بیشتر و سریع تر در تکنولوژی داشته باشیم

        • 1- “اونا” کی باشن؟ اوّل اثبات برادری، بعد ادّعای ارث و میراث!
          هیچ داده‌ای از “اونا”ت نداری/نمیدی، بعد انتظار داری با زدن Enter خالی، پردازش بشه؟
          2- فرض بر این بود که محیط‌زیستِ “اونا” با ما، زمین تا آسمان متفاوته، پس کالایش بدرد خودش میخورد، نه ما.
          مثلاً اگر به گذشته/آیندۀ دور، سفر کنی، موبایلت بدرد خودت هم نمیخورد، چه رسد به “اونا”.
          3- تمدّن که فقط تکنولوژی نیست. فرهنگ + تکنولوژی، دو بال تمدّن‌اند که رشدشان بایست همسان باشد وإلّا نتیجه، سقوط است نه پرواز.
          کشتارهای جمعی/فردی روزافزون در حضور مدّعیان حقوق بشر و با سلاح تکنولوژی است.
          بقول پوتین: مدّعیان مبارزه با تروریزم ادای مبارزه با تروریسم در می‌آورند!
          4- تکنولوژی هرچه/هرجا که باشد فعلاً در انحصار/اختیار صاحبان زر و زور و تزویر است.
          5- نوجوانان ما پیش و بیش از هرچیز محتاج ایمان راستین و اخلاق‌اند، نه سرگرمی/سرکاری؛ محتاج تحصیل‌اند نه تفریح؛ نیازمند تعلیم راهگشا و نوآورانه‌اند، نه Game/عینکِ مجازی.
          چرا بازی/هوسبازی مُفت و فراوان، ولی آموزش نیست/پولی است؟ مگر ارائه رایگان مواد آموزشی کلیّه مقاطع تحصیلی، محتاج تکنولوژی فرازمینی است؟
          چرا شبهه‌پراکنی و انحرافات اخلاقی مُفت و فراوان، ولی آموزش زبان و علوم قرئان؛ حتّا مجموعۀ کامل سخنان پیشوایان دین، پولی است؟

  8. *&خیلی حرف میزنی گنده گویی حدی داره مطلب علمیه نه تناقظی

    • 1- دروغگو حافظه ندارد!
      ذیل همین صفحه نوشتی: “به نظر من سر کاریه” الآن ادّعا میکنی: “مطلب علمیه نه تناقظی”!
      چطوری یهو “سرکاری” شد “علمی”؟ ج: چون کامنتت از روی تعصّب=جهالت و لجبازیه؛ تا وقتی نظرم نبود، مطلب “سرکاری” بود، بعد از نظر من، همون “سرکاری” یهو “علمی” شد.
      2- در سطر اوّل مطلب فوق از عبارت “تئوری جدید” استفاده شده که تعریفش اینست: “فرضیه یک قضیه شرطی یا فرضی است که تأیید یا رد آن باید بر اساس سازگاری مفاهیم آن و به استناد مدارک تجربی و دانش گذشته، آزمایش شود”
      و در سطر سوّم اقرار میکند: “هنوز موفق به ملاقات با بیگانگان در منظومه‌های همسایه نشده‌ایم”
      پس: تویی که هنوز فرق فرضیه و علم را نمیشناسی، مجبور نیستی اظهار جهل کنی.
      3- اوّل اثبات برادری، بعد ادّعای ارث و میراث!
      اگر مطلب اینقدر علمی (واضح و اثبات شده) است، لابد مدارک و شواهدی هم دارد؛ کو؟
      پس: اوّل وجود “یه-سر-دو-گوش” را اثبات کن، بعد بیا راجع به چگونگیش، حرّافی!
      اگر یکی ادّعا کند: سرعتی فوق سرعت نور ( ۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه) کشف کرده، طبیعی است که از او مطالبه دلیل شود؛ و تا مدّعی نتواند/نخواهد ادّعایش را با بیّنه اثبات کند، خبرش در برابر صدق و کذب یکسانست.
      پس: “خیلی حرف میزنی گنده گویی حدی داره” جواب کسی است که فرضیه ای اثبات ناپذیر مطرح نموده، نه کسیکه اثبات میخواهد.

  9. 4- لولو خورخوره فضایی از لحاظ علمی فرضیه ای باخودمتناقض است، چون [بفرض وجود]:
    – تفاوت محیط زیستش با محیط زیست ما، از زمین تا آسمان است.
    – بسیار پیشرفته تر از آنست که کالا/ابزار ما بدردش بخورد.
    پس وقتی آب و هوا و غذا و ثروتمان به کارش نمیاد، از انگیزه های [فرض-در-فرض] غارتگری، خلع سلاح است.
    اگر هم به هر دلیل (محض خنده) خواست آزارمان دهد، همان خدای خالق الخلق اجمعین، (قاسم الجبارین = درهم کوبنده ستمگران) است.

  10. 1- بسه دیگه از خیالبافیهای کودکانه سیر نشدید؛ یا گویا هنوز مغزتان کودک مانده؟
    2- شگفتا چون پای مسائل اعتقادی در میانست، روح و جنّ و … را از دم مُنکر اند؛ ولی با بحث از موهومات فضایی [که هیچ گواهی بر اثبات اصل موضوعش ندارند] با توسل به مزخرفات شبه-علمی، مغز کودکانه را مشغول ساخته اند!
    3- بیایید باهم به دنیای کودکی برگردیم:
    – آن [مثلاً] پرفسور x بایست اوّل عروسکی/چیزی بدستمان بدهد، بعد بگوید: این بَبوی توست، باهاش بازی کن، حواست باشه کثیفش نکنی، گریه میکنه ها …
    یا سایه چیزی در تاریکی، نشان-داده، سپس با توصیفش به (یه-سر-دو-گوش) ما را بترساند
    – گیرم که بی هیچکدام و فقط به زور عناوین دهان-پُرکن، وجود موهومات فضایی را پذیرفتیم، میگی: هست، میگم: باشه. خب که چی؟ اون سر دنیا اون سر جاشه، این سر دنیا این سر جاشه.
    میگی: نکنه میخواد بیاد اینجا؟ میگم: مهمون حبیب خداست.
    میگی: ساده نباش! شاید برا غارت بیاد؟ میگم: گوشمالیش میدهیم.
    میگی: زورمون بهش نمیرسه که … مگه نمدونی از ما خیلی پیشرفته-تره!
    میگم: اگه اینجوریه، پس چرا تا حالا نیومده غارت کنه؟ هر زورداری که زورگو نیس! وانگهی مگه نمیگی پیشرفتِ تکنولوژی نشانه تمدّن، خب لابد آدم با فرهنگیه، توو کار غارت-مارت هم نیس … بجای این توهّم ها پاشو به درس و کارت برس …

  11. به نظرمن جاهای دیگه ی عالم هم انسان وجود داره اخر پیداش میکنند

  12. به نظر من سر کاریه اخه چن میلیارد سال پیش این تکنولوژیا نبوده