کالبدشکافی آیفون 10

کالبدشکافی آیفون 10 توسط تیم iFixit ؛ در دل پرچمدار اپل چه می‌گذرد؟

iFixit با کالبدشکافی آیفون 10 اپل (Apple iPhone 10) تلاش کرده تا علاوه بر نمایش اجزای داخلی این گوشی، تعمیرپذیری پرچمدار جدید اهالی کوپرتینو را نیز بسنجد.

موردی که احتمالا در نخستین بخش از کالبدشکافی آیفون 10 توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، وجود دو سلول باتری با آرایش L شکل است. این ترکیب علاوه بر اشغال فضای بیشتر، نخستین باری‌ست که در گوشی های آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، حالا بورد منطقی و پردازنده نیز کوچک‌تر از قبل شده‌اند. در حقیقت اندازه بورد منطقی آیفون ایکس، 70 درصد بورد آیفون 8 پلاس است که مهندسان با تا کردن آن، موفق به انجام این کار شده‌اند.

بعد از باز کردن صفحه نمایش اصلی، ما با اجزای مختلفی همچون چیپ سیستم اپل APL1W72 A11، سه گیگابایت حافظه رم SK Hynix LPDDR4x، مودم MDM9655 Snapdragon X16 LTE شرکت کوالکام و حافظه 64 گیگابایتی توشیبا رو به رو می‌شویم. در ادامه نوبت به باتری 2716 میلی‌آمپر ساعتی (10.35 وات ساعتی) گوشی جدید اپل می‌رسد که ظرفیت آن کمی بیشتر از آیفون 8 پلاس است.

کالبدشکافی آیفون 10

تصویر بالا، دوربین جدید TrueDepth را نشان می‌دهد. عملکرد این سیستم بسیار ساده است؛ نخست، چهره شما به واسطه چراغ شناور و نور فروسرخ، روشن شده و بعد از تایید شدن چهره توسط دوربین جلو (که با رنگ قرمز در عکس نشان داده شده است)، شبکه‌ای متشکل از 30 هزار نقطه توسط پروژکتور نقطه‌ای IR به سمت صورت پرتاب می‌شود تا ساختار سه‌بعدی آن تشخیص داده شود. در نهایت دوربین، این اطلاعات را بررسی و برای گوشی ارسال می‌کند.

امتیاز 6 از 10 برای آیفون ایکس

خوشبختانه اپل، تعمیر آسان صفحه نمایش و باتری را هنگام طراحی در اولویت قرار داده و پرچمدار خود را به گونه‌ای تولید کرده که برای تعویض صفحه نمایش نیازی به خارج کردن Face ID نباشد. به علاوه، در این گوشی خبری از چسب‌های محکم و بسیار زیاد نبوده و در عوض، سازندگان از پیچ‌های مختلف و وابسته به هم برای نگه داشتن اجزای داخلی استفاده کرده‌اند. بدون شک، این موضوع خبر خوبی برای کاربران خواهد بود چرا که سر و کله زدن با پیچ و مهره بسیار آسان‌تر از چسب است.

این طراحی یک جنبه منفی نیز دارد؛ در صورت شکستن قاب پشتی شیشه‌ای دستگاه، باید خود را برای خارج کردن تمام اجزا و تعویض اسکلت کامل آن آماده کنید.

اگر از خریداران گوشی هزار دلاری اپل هستید، بهتر است حسابی مراقب آن باشید چرا که هزینه تعویض صفحه نمایش، 280 دلار و هزینه تعمیر صدمات دیگر (از جمله شکستن قاب پشتی)، 550 دلار است!

عکس‌های کالبدشکافی آیفون 10

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اگه ۱۰۰۰ دلار میگیره کاره تمیز تحویل میده