عینک هوشمند المپوس

عینک هوشمند المپوس با قیمت 1500 دلار معرفی شد

عینک هوشمند المپوس El-10 با قیمت بسیار بالا معرفی شد. این عینک که در مصارف عادی و صنعتی به کار می‌رود، مجهز به نمایشگر اولد 640×400 و اندروید 4.2.2 است.

المپوس نام تجاری EyeTrek‌ که در اوایل قرن آن را همراه با فروش مجموعه‌ای از نمایشگرهای متصل به سر معرفی کرده بود، بار دیگر احیا کرد. اما آن‌ها تا بدین لحظه عینک‌های تلویزیونی جدیدی تولید نکرده‌اند. به جای آن، EyeTrek جدید المپوس در اصل یک عینک هوشمند 1.500 دلاری به نام El-10 است که به عنوان یک محصول هوشمند سازمانی به فروش خواهد رسید.

مشخصات فنی عینک هوشمند المپوس EI-10

عینک هوشمند المپوس El-10 می‌تواند بر روی هرگونه شیشه، از معمولی گرفته تا شیشه‌ی محافظ مخصوص کار نصب شود. آن حاوی یک نمایشگر کوچک اولد 640×400 درست همانند گوگل گلس است و هنگامی که محصول را بر روی صورت خود قرار می‌دهید، نیمه‌ی شفافی در گوشه‌ی از دید شما نقش خواهد بست. با یک دوربین کوچک نیز در قسمت جلوی آن نیز می‌توانید فیلم و عکس بگیرید. این عینک از پلتفرم اندروید 4.2.2 Jelly Bean قدرت می‌گیرد و رابط کاربری لختی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بسته به دلخواه و نیازشان بتوانند آن را سفارشی سازی کنند. عینک هوشمند المپوس حتی حاوی یک جک هدفون برای گوشی یا میکروفون (یا هر دو) است.

عینک هوشمند المپوس

در مورد‌ مشخصات فنی عینک هوشمند المپوس و آنچه که به واسطه‌اش می‌تواند کارها را انجام دهد نیز باید بگوییم رم 1 گیگابایتی، حافظه 8 گیگابایتی (اگرچه 4 گیگابایت آن در اختیار سیستم عامل قرار می‌گیرد) در دسترس کاربران خواهد بود. در اینجا چیپ وای فای و بلوتوث وجود دارد و تراشه‌ی Texas Instruments که قدرت‌بخش کیندل فایر اچ دی 8.9 اینچی است نیز در عینک El-10 تعبیه شده است.

به نقل از خود شرکت المپوس، عمر باتری El-10 تنها 30 الی 60 دقیقه است، اما باتری 300 میلی‌آمپرساعتی این محصول به راحتی قابل تعویض است و درحالی که آن را با یک باتری دیگری تغییر دهید، عینک بلافاصله خاموش نخواهد شد. این عینک هوشمند می‌تواند گزینه‌ی ایده آلی برای کاربران باشد تا حتی در محیط کار نیز با استفاده از این دیوایس تجربیات تازه‌ای را به دست آورند. به طور مثال، من یک دمو کوتاه دریافت کرده‌ام که بر روی دو قسمت صفحه نمایش نقطه نظر من و رئیسم را نشان می‌دهد و وی قادر است آنچه که از طریق دوربین من می‌بیند را ضبط کرده و بر روی آن دستورالعمل‌ها را قرار دهد، یادداشت‌ها را نوشته و یا نقاطی را علامت‌گذاری کند.

المپوس در تلاش برای ایجاد یک گزینه‌ی به مراتب قابل سفارشی‌سازی‌تر برای شرکت‌های صنعتی است که ممکن است فروش بیشتری از سیستم‌های بسته‌ای نظیر Vuzix یا Epson را به نام خود ثبت کند. البته که المپوس به فکر کاربران عادی نیز خواهد بود. این شرکت به زودی عینک هوشمند المپوس El-10 را از طریق وب‌سایت و برخی دیگر از کانال‌های خرده فروشی در سراسر جهان به فروش خواهد رساند. البته به خاطر بسپارید که این محصول، به معنای عرضه‌ی نسل جدیدی از گوگل گلس نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*