پهپاد هولوگرامی اپسون؛ شبیه سازی پرواز با واقعیت افزوده + ویدیو

پهپاد هولوگرامی اپسون؛ شبیه سازی پرواز با واقعیت افزوده + ویدیو

پهپاد هولوگرامی یکی از جدیدترین محصولات کمپانی ژاپنی اپسون (Epson) است که تجربه پرواز را به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) شبیه سازی می‌کند.

استفاده از پهپاد لذت‌بخش است و در کنار سرگرمی منحصر به فرد، نگه‌داشتن این وسیله در آسمان و هدایت درست آن نیاز به مهارت خاصی دارد؛ در همین رابطه کمپانی‌های سازنده پهپادی هستند که همراه با محصول خود، برنامه‌ای برای شبیه سازی پرواز را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. با این حال به جرات می‌توان گفت که برنامه‌های شبیه سازی هیچ‌گاه جای تجربه‌ی قرار دادن این وسیله در فضای واقعی را نمی‌گیرند.

به همین خاطر کمپانی اپسون با معرفی محصول جدیدش که نوعی پهپاد هولوگرامی است، قصد دارد تا تکنولوژی شبیه سازی پرواز با این وسایل پرنده را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کند. این محصول با لینک شدن عینک واقعیت افزوده موریو (Moverio) و پهپاد مویک پرو (Mavic Pro) که هردو ساخت این کمپانی هستند، قابل‌استفاده است و پس از ظاهر شدن هولوگرام شبیه سازی در فضای دلخواه خریدار، با استفاده از ریموت کنترل مَویک پهپاد مجازی هدایت می‌شود.

پهپاد هولوگرامی اپسون؛ شبیه سازی پرواز با واقعیت افزوده + ویدیو

زاویه دید این گجت محدود بوده و کاربر باید پهپاد هولوگرامی را در زاویه 23 درجه طراحی‌شده برای عینک نگه دارد. با این حال پهپاد مجازی عکس‌العمل مناسبی به محیط پرواز دارد و با استفاده از چند بازی محدودی که همراه با محصول هستند، می‌توان قابلیت‌های در نظر گرفته شده را به خوبی امتحان کرد؛ این بازی‌ها شامل برداشتن اجسام مجازی از روی زمین و عبور از حلقه‌هایی با ابعاد مختلف در فضا می‌شوند. همچنین، با دور شدن کاربر از هولوگرام، دقت تکنولوژی واقعیت افزوده برای تطابق پهپاد با محیط اطراف کم می‌شود.

البته از سال 2012 صحبت‌هایی از ساخت پهپاد هولوگرامی و استفاده از فناوری AR برای شبیه سازی پرواز مطرح‌شده بود، اما تا قبل از این،‌ محصولی مناسب و مهندسی‌شده وارد بازار نشده بود. انتظار می‌رود که از این پس یادگیری هدایت پهپادها برای خریداران به مراتب راحت‌تر شود و افراد زیادی با استفاده از عینک‌های ساخت اپسون، خود را با پهپاد مجازیشان سرگرم کنند.

ویدیو کوتاه معرفی پهپاد هولوگرامی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*