رونمايي مجدد سرفيس پرو در CES 2013

حتی اگر مایکروسافت در نمایشگاه CES غرفه نداشته باشد باز هم دلیل نمی‌شود که شاهد محصولات این شرکت در نمایشگاه امسال نباشیم. مدیر ارشد مایکروسافت پنوس پنی در جلسه کوچکی که با حضور اصحاب رسانه در نمایشگاه CES برگزار نمود، تبلت سرفیس Pro این شرکت را معرفی مجدد کرد و به تعریف و تمجید آن پرداخت. خبرنگاران نیز شانس کار کردن با این تبلت مایکروسافت که بسیاری از کاربران چشم به راه آن هستند را پیدا کردند.

آنها از ترکیب اجزای لمینت و فولاد ضد زنگ منعطف چنین گجتی را ابداع کرده‌اند. و جالب اینکه ظاهر ساعت CST-01 به همان نازکی حس به دست داشتن آن است، فوق‌العاده نازک، این ساعت به شکل باور نکردنی نازک است.
شرکت CST اعلام کرده که این ساعت از سلول‌های میکرو انرژی داخلی بهره می‌برد که با 10 دقیقه شارژ 15 سال کار می‌کند!

همانطور که می‌دانید پنل‌های نمایشگر e Ink از فناوری خاصی در نمایش پیکسل‌ها بهره می‌برند که مصرف انرژی را در تصاویر ثابت به نزدیک به صفر کاهش می‌دهد.
CST که در واقع یک استارتاپ است پیش فروش این ساعت را با مبلغ 129 دلار آغاز نموده و به امید کسب 200 هزار دلار سرمایه است.
همانطور که می‌دانید تبلت سرفیس مایکروسافت در دو نسخه RT و Pro تولید شده است. نسخه RT با سیستم‌عامل ویندوز RT چند ماه پیش روانه بازار شد، ویندوز RT نسخه محدود و بدون دستکتاپ ویندوز 8 است که قادر به اجرای نرم افزارهای قدیمی و سازگار با معماری x86 نیست. سرفیس RT مجهز به پردازنده تگرا 3 انویدیا است که براساس معماری ARM ساخته شده است.

اما سرفیس Pro در واقع یک اولترابوک تبدیل شدنی است و قدرت یک کامپیوتر رومیزی را دارد. این تبلت مجهز به پردازنده نسل سوم اینتل با معماری x86 است و قادر به اجرای کلیه نرم‌افزارهای قدیمی و جدید ویندوز می‌باشد.

سرفیس Pro برخلاف سرفیس RT که مجهز به نمایشگر 10.1 اینچ با رزولوشن پایین 1366 در 768 پیکسل است از یک نمایشگر با رزولوشن 1080p یا 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد که بدون شک کیفیت تصویر به مراتب بالاتری را ارائه می‌کند. البته اگر از رزولوشن صرفنظر کنیم هر دو تبلت RT و Pro از فناوری ClearType برای نمایش بهتر متون و رنگ‌های زنده بهره می‌برند. یکی از مزیت‌های نمایشگر سرفیس پرو نسبت به RT در پشتیبانی بهتر آن از قلم دیجیتال است. سرفیس پرو از فناوری خاصی بهره می‌برد که نوشتن با قلم دیجیتال برروی صفحه نمایش را شبیه به نوشتن با قلم و کاغذ عادی کرده است. افرادی که شانس کار کردن با قلم سرفیس را داشته‌اند به تعریف و تمجید از آن پرداخته‌اند. این صفحه نمایش از فناوری Wacom برای پشتیبانی از قلم دیجیتال بهره می‌برد همان فناوری که سامسونگ در تلفن و تبلت نوت خود نیز از آن استفاده کرده با این تفاوت که مایکروسافت تغییرات خاص خود را برروی این فناوری اعمال نموده است.

تبلت سرفیس Pro همچون تبلت گلکسی نوت سامسونگ زمانی که از قلم برای نقاشی یا طراحی و یا نوت برداری استفاده می‌کنید لمس دست شما با صفحه را حذف می‎‌کند یعنی در زمان استفاده با قلم دیجیتال نیازی نیست نگران برخورد کف دست با صفحه نمایش باشید چون در این حالت لمس دست با صفحه بصورت هوشمند حذف می‌شود و به همین خاطر به راحتی می‌توان تجربه شبیه به قلم و کاغذ را با سرفیس و قلم دیجیتال آن تجربه نمود.

اگر قلم دیجیتال سرفیس را بچرخانید به پاک‌کن تبدیل می‌شود درست مانند همان قلم‌های طویل دوران مدرسه که در انتهایش پاک کن قرمز داشت!

جزئیات دیگر مربوط به سرفیس پرو را بارها در مقاله‌های مختلف بررسی نموده‌ایم. بدنه این تبلت از آلیاژ خاصی از منیزیم ساخته شده است و آزمایشات نشان می‌دهند که این بدنه مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد. از آنجایی که سرفیس پرو مجهز به پردازنده x86 اینتل است ضخامت و وزن بیشتری نسبت به سرفیس RT دارد. سرفیس Pro حدود 13.5 میلی‌متر ضخامت دارد و این در حالی است که ضخامت سرفیس RT تنها 9.4 میلی‌متر است. سرفیس RT حدود 680 گرم و سرفیس پرو نزدیک به یک کیلوگرم وزن دارد.
{photo}91/10/21/surface-pro{/photo}
از آنجایی که سرفیس Pro مجهز به پردازنده Core i5 اینتل با فن خنک کننده است از باتری بزرگ تر 42.5 وات ساعتی بهره می‌برد و این در حالی است که سرفیس RT مجهز به باتری 31 وات ساعتی است اما با این حال طول عمر باتری سرفیس Pro نصف سرفیس RT است.

سرفیس پرو مجهز به صفحه نمایش 10.6 اینچ با رزولوشن 1080p، حافظه رم 4 گیگابایتی DDR3، حافظه ذخیره سازی 64 یا 128 گیگابایت و پردازنده Core i5 سری U از خانواده Ivy Bridge است.

جهت مشاهده کليه اخبار و مقالات مرتبط با نمايشگاه CES به صفحه اختصاصي  گجت نيوز مراجعه کنيد.

منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*