بازی برتر فکری

معرفی 15 بازی برتر فکری و چند نفره؛ توانایی خود را به رخ دوستانتان بکشید!

بازی‌ های آنلاین و چند نفره موبایل این روزها مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته‌اند. در اینجا قصد داریم 15 بازی برتر فکری و چند نفره برای گوشی را به شما معرفی کنیم.

فناوری در طی سالیان اخیر در زمینه ارتباط با سایر افراد و همچنین گیمینگ امکانات ویژه‌ای را در دسترس ما قرار داده است. دیگر کمتر کسی دوست دارد بازی‌های تک‌نفره را در گوشی امتحان کند و بازی‌های آنلاین در مرکز توجه کاربران قرار گرفته‌اند؛ با معرفی این 15 پیشنهاد جذاب همراه ما باشید.

1- بازی Maze King

بازی برتر فکری

طی کردن یک مارپیچ بزرگ و پیچیده یک چالش جذاب فکری است و هر گیمری از آن استقبال می‌کند؛ هرچه این مارپیچ (Maze) بزرگتر باشد، چالش پیش رو سخت‌تر و جذاب‌تر است. بازی Maze King یک انتخاب ویژه برای کسانی است که می‌خواهند مهارت حل مسئله را به رخ دوستان خود بکشند. ابتدا در حالت Stage بازی چند مرحله را بگذرانید تا به آن عادت کنید. سپس در حالت چند نفره می‌توانید مهارت خود را به دیگران نشان دهید.

می‌توانید در این بازی با لمس یک دکمه دوستان خود را به چالش بزرگ فکری دعوت کنید؛ یک لینک دعوت از طریق پیام برای دوستان ارسال می‌شود. علاوه بر این امکان بازی کردن با یک کاربر به صورت رندم وجود دارد.

دانلود: بازی Maze King برای اندروید و iOS

2- بازی Chess Time

بازی برتر فکری

اگر به دنبال تجربه آنلاین شطرنج هستید، این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید از بین صفحات پس‌زمینه مختلف استفاده کرده و یا تایمر را جهت بررسی مدت زمان طول کشیدن بازی فعال کنید. از جمله سایر مشخصات بازی می‌توان به امکان چت کردن در حین بازی و رنگ نشان‌دهنده حرکات صحیح اشاره کرد.

اتصال به دوستان از طریق دو راه فراهم است؛ اگر نام کاربری دوست خود را می‌دانید، آن را در بخش جست‌وجو تایپ کنید و یا از طریق پیام و ایمیل برای آنها لینک دعوت بفرستید.

دانلود: بازی Chess Time برای اندروید و iOS

3- بازی Chess with Friends Free

بازی برتر فکری

اگر به بازی شطرنج علاقه دارید و بیشتر دوستان شما در سرویس فیس‌ بوک عضو هستند، بازی Chess with Friends free انتخاب بهتری است. در اینجا نیز می‌توانید با جست‌وجوی نام کاربری فرد مورد نظر، وی را در شبکه پیدا کنید. علاوه بر این امکان آنلاین نشان دادن خود در برد مخصوص وجود دارد تا بدین ترتیب همیشه رقیبی جهت دعوت به بازی داشته باشید.

در نهایت باید بگوییم که همچون بازی قبل امکان چت کردن در حین بازی نیز برای کاربران فراهم شده است. این بازی برای هر دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

دانلود: بازی Chess With Friends Free برای اندروید و iOS

4- بازی Skillz – Logical Brain

بازی برتر فکری

اگر به دنبال بازی جذابی هستید که مغزتان را درگیر خود کند، حتما Skillz را امتحان کنید. در این بازی مراحل مختلف با معماهای جذاب گنجانده شده‌اند؛‌ می‌توانید به انتخاب خود و یا به صورت رندم یکی از این مراحل را انتخاب کرده و معمای مربوطه را حل کنید. پس از ورود به اکانت گوگل (در اندروید) یکی از دوستان خود را انتخاب کرده و سپس مرحله اول را شروع کنید. حالا مهارت خود در حل پازل و چالش‌ها را به رخ دوست خود بکشید. حافظه، واکنش، دقت و سرعت در حل معماهای بازی Skillz تاثیر بسزایی دارند.

می‌توانید با کاربرانی که منتظر شروع مراحل خود هستند گفت و گو کرده و همچنین جایگاه خود در جدول رده‌بندی بازیکنان را مشاهده کنید. حالت چند نفره این بازی هم‌اکنون برای کاربران اندروید در دسترس قرار دارد و به زودی برای iOS اپل نیز منتشر خواهد شد.

دانلود: بازی Skillz – Logical Brain برای اندروید و iOS

5- بازی QuizUp

بازی برتر فکری

مورد پنجم نیز یک بازی برتر فکری در فروشگاه‌های گوگل‌ و اپل است که در آن موضوعات گوناگونی وجود دارد و می‌توانید مطابق با سلیقه و علایق خود آنها را امتحان کنید؛ از کسب و کار گرفته تا تحصیلات، تاریخ و علم. اگر به ورزش، عرصه گیمینگ، تلویزیون یا موسیقی علاقه دارید، برای این بخش‌ها نیز مراحل جذابی در نظر گرفته شده است. ترفند موفقیت در این بازی پاسخ سریع به سوالات چندگانه در هر حوزه است.

به راحتی می‌توانید پس از نصب این بازی فکری، به اکانت فیس‌ بوک خود متصل شوید و دوستانی که در این بازی حضور دارند را پیدا کنید. پس از اتمام هر مرحله، بخش چت را باز کرده و برای دوست خود کری بخوانید و مهارت خود را به رخ وی بکشید!

دانلود: بازی QuizUp برای اندروید و iOS

6- بازی Trivia Crack

بازی برتر فکری

یکی از قدیمی‌ترین موارد در لیست ما همین تیریویا کرک است. هدف اصلی در این بازی جمع‌آوری کارکترهای مختلف برای 6 دسته است: هنر، تاریخ، علم، ورزش، جغرافی و سرگرمی. بدین منظور باید به تعدادی سوال مختلف پاسخ صحیح دهید و چرخ شانس را بچرخانید.

از دو شبکه اجتماعی محبوب فیس‌ بوک و توییتر می‌توان جهت پیدا کردن دوستان جهت اجرای این بازی برتر فکری استفاده کرد. امکان چت کردن با دوستان در رابط کاربری برنامه فراهم شده است و همچنین می‌توان موفقیت‌های خود را به رخ رقیبان یا دوستان خود بکشید.

دانلود: بازی Trivia Crack برای اندروید و iOS

7- بازی Trivia Crack Kingdoms

بازی برتر فکری

اگر از اجرای بازی قبلی لذت بردید، حتما نسخه Kingdom از آن را نیز امتحان کنید. در این بازی برتر فکری می‌توانید باهوش‌ترین فرد در بین دوستان خود را پیدا کنید. یکی از موضوعات را نظیر هنر، ورزش، تاریخ جهانی، غذا، فیلم یا تلویزیون انتخاب کنید. پس از پاسخ صحیح به این سوالات امتیاز دریافت می‌کنید؛ قبل از اینکه رقیبان آنها را جمع کنند، تمامی امتیازات را به دست آورید.

با اتصال به فیس‌ بوک می‌توانید دوستان صمیمی و همکاران را به چالش پاسخ به سوالات دعوت کنید. علاوه بر این امکان کری‌خوانی در بخش چت برنامه فراهم شده است.

دانلود:‌ بازی Trivia Crack Kingdom برای اندروید و iOS

8- بازی Words with Friends

بازی برتر فکری

این بازی برتر فکری سال‌هاست که در جهان بین کاربران محبوب شده است. اما اگر هنوز آن را امتحان نکرده‌اید و از بازی‌ با کلمات لذت می‌برید، حتما Words with friends را امتحان کنید. گیم‌ پلی بازی مشابه با Scrabble است و باید با حروفی که در اختیارتان قرار می‌گیرد حرف جدید بسازید. کلمات در برد بازی شکل می‌گیرند و هرچه کلمه‌ای که می‌سازید طولانی‌تر باشد، امتیاز بالاتری کسب خواهید کرد.

این بازی نیز امکان اتصال به شبکه فیس‌ بوک را فراهم کرده است و می‌توانید دوستان خود را به چالش دعوت کنید. در نهایت چت کردن در حین بازی و کری‌خوانی با دوستان از دیگر امکانات بازی به شمار می‌رود.

دانلود:‌ بازی Words With Friends برای اندروید و iOS

9- بازی Word Chums

بازی برتر فکری

این بازی برتر فکری شباهت زیادی به بازی Words with Friends دارد، اما در اینجا کارکتر‌های بانمک و جذابی حضور دارند و پیشنهاد می‌کنیم مهارت‌های خود را در این بازی نیز امتحان کنید. گیم‌پلی این بازی شباهت زیادی به Scrabble دارد. رابط کاربری رنگارنگ، تجربه جذاب و پرنشاط و کسب امتیاز بالا برای کلمات طولانی‌تر از دیگر نکات مربوط به این بازی هستند. علاوه بر این در صورت گیر کردن در هر بخش، برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا کلمه مربوطه را زودتر حدس بزنید.

در اینجا می‌توانید علیه دوستان خود، کاربران بازی Word Chums و یا مخاطبین گوشی رقابتی را شکل دهید. چت کردن و کری‌خوانی حین بازی در این اپلیکیشن نیز امکان‌پذیر است.

دانلود: بازی Word Chums برای اندروید و iOS

10- بازی Pictoword

بازی برتر فکری

اگر بازی با کلمات را دوست دارید، علاوه بر بازی‌های قبلی که معرفی کردیم، یک پیشنهاد ویژه دیگر نیز برایتان داریم. Pictoword یک بازی فکری برتر دیگر بوده که مبتنی بر تصاویر است. گیم‌پلی بازی بسیار روان و ساده بوده و باید کلمه مربوطه را با شمردن حروفی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، شناسایی کنید.

برخلاف اکثر بازی‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، در این بازی می‌توانید گروهی از دوستان خود را گرد هم آورده و علیه دیگران بازی کنید. قبل از هرچیز باید توانایی و مهارت خود را در 36 مرحله اولیه تقویت کنید، تا چالش اصلی آغاز شود. سپس گروه خود را تشکیل داده، اعضای مورد نظر را دعوت کنید و حین بازی نیز می‌توان به راحتی با سایر افراد چت کنید.

دانلود:‌ بازی Pictoword برای اندروید و iOS

11- بازی Infinite Word Search

بازی برتر فکری

یک بازی برتر فکری دیگر که می‌توانید با دوستان خود انجام دهید، infinite word search نام دارد. تم جذاب و کلاسیک بازی یکی از نکات ویژه آن در بررسی ما بود که حس خاصی به کاربر منتقل می‌کند. در این بازی می‌توانید معمای خود را از میان موضوعات مختلفی همچون حیوانات، کشورها، مد و… انتخاب کنید.

اگر فکر می‌کنید در پیدا کردن کلمات قوی‌تر از دوستان خود هستید، وارد فیس‌ بوک شده و دوستانتان را به این چالش دعوت کنید. در گیم‌پلی زنده و آنلاین بازی می‌توانید سرعت دیگر رقبا در یافتن کلمات را مشاهده کنید. همین قابلیت، هیجان خاصی را به گیم‌پلی بازی القا کرده است، به خصوص اگر هر دو نفر همزمان در حال پیدا کردن یک کلمه مشترک باشید. این بازی نیز برای هر دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS در دسترس قرار گرفته است.

دانلود:‌ بازی Infinite Word Search برای اندروید و iOS

چند بازی برتر فکری در فیس‌ بوک

فراموش نکنید که شبکه اجتماعی فیس‌ بوک صدها بازی جذاب و تعاملی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با در دسترس بودن اتصال اینترنت پرسرعت، بهترین گزینه اجرای بازی‌های چندنفره و آنلاین است و هیچکس این فرصت را از دست نمی‌دهد.

بازی برتر فکری

اپلیکیشن فیس‌ بوک در گوشی خود را باز کرده و گزینه Instant Games را از منو انتخاب کنید. اجرای این بازی‌ها در نسخه دسکتاپ فیس‌ بوک نیز امکان‌پذیر است؛ بر روی دکمه Home کلیک کرده و گزینه Games را در بخش چپ انتخاب کنید. در ادامه چند بازی برتر فکری در این شبکه اجتماعی را به شما معرفی خواهیم کرد:

12- بازی SongPop Arcade : این بازی موزیکال قطعا حال و هوای شما را عوض می‌کند.

13- بازی Dominoes: Battle : بالاترین امتیاز را کسب کرده و دوستان خود را شکست دهید.

14- بازی Trivia Blast Ultimate: سوالاتی را در موضوعات جذاب و عجیب پاسخ دهید.

15- بازی Wordalot Express : جدول بازی را به کمک کلمات مربوط به تصاویری که نشان داده می‌شود، کامل کنید.

با جست‌وجوی نام هر یک از این بازی‌ها در بخش مربوطه فیس‌ بوک، می‌توانید آن را با دوستان خود بازی کنید. گزینه Play و Play With Friends به ترتیب مربوط به اجرای تک نفره و چند نفره می‌شوند.