هواوی میت 10

هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) رقیبی جدی برای پرچمداران اندرویدی

هواوی میت 10 (Huawei Mate 10) پرچمدار بزرگترین گوشی‌ساز چینی است. هواوی میت 10 حرف‌های زیادی در برابر رقبای قدرتمند خود داشته و نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

محصولات سری Mate سال‌ها است طرفداران مخصوص خود را دارند. گوشی های این سری شناسنامه‌ای مخصوص خود داشته و ویژگی‌های مشخص در تمامی آن‌ها رعایت می‌شود. به عنوان نمونه تمامی آن‌ها دارای نمایشگرهای بسیار بزرگ 6 اینچی بوده و به یک باتری 4 هزار میلی‌آمپری ساعتی غول‌آسا مجهز می‌شوند. این دو ویژگی برای برخی کاربران اهمیت خاصی داشته و آن‌ها را به خرید پرچمداران سری Mate تشویق می‌کند. هواوی میت 10 دقیقا راه برادران پیشین خود را دنبال کرده و به دو ویژگی یاد شده پایبند مانده است.

هواوی میت 10

اصلی‌ترین ویژگی هواوی میت 10 تراشه آن است

هر یک از پرچمداران سال جاری، ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای خود دارند. کاربران اکسپریا ایکس زد پریمیوم را با نمایشگر 4K و دوربین دارای قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن، اچ تی سی یو 11 را با اج سنس و روش نوین آن برای تعامل با رابط کاربری، آیفون 10 را با فیس آیدی، گلکسی اس 8 را با نمایشگر Infinity Display، ال جی وی 30 را با دوربین مخصوص عکاسی از طبیعت و گلکسی نوت 8 را با قلم کاربردی SPen می شناسند. اما ویژگی اصلی هواوی میت 10 چیست؟ باشنیدن نام هواوی میت 10 کاربران به یاد مغز متفکر آن می‌افتند.

هواوی پیش از معرفی رسمی پرچمداران خانواده میت 10، در تبلیغات خود ادعا کرد محصولات آتی فراتر از گوشی های هوشمند متداول هستند و باید آن‌ها را یک سیستم مجهز به هوش مصنوعی دانست. بعد از معرفی هواوی میت 10 و دو برادر پرچمدار دیگرش مشخص شد این گفته تنها یک ادعا نبوده و کاملا صحت دارد.

هواوی میت 10

برترین گوشی‌ساز چینی، جزو معدود شرکت‌هایی است که از تراشه‌های ساخت دست خود در محصولاتش استفاده می‌کند. چیپست‌های سری کایرین ابتدا منحصر به پرچمداران هواوی بودند، اما شرکت بعد از توسعه بخش تولید سخت افزار خود تولید تراشه برای محصولات میان‌رده‌اش را نیز آغاز کرد. کایرین 970 برترین تراشه موبایل آن تا به امروز بوده و رقیب مستقیم برترین چیپست‌های موبایل سال یعنی اپل A11، اسنپدراگون 835 و هلیو ایکس 30 محسوب می‌شود.

هواوی میت 10

در اسنپدراگون 835 که مغز متفکر بیشتر پرچمداران اندرویدی است، 3.1 میلیارد ترانزیستور به کار رفته است. این تعداد در اپل A11 به عنوان تراشه آیفون‌های سال 2017 به 4.3 میلیارد ترانزیستور افزایش پیدا می‌کند. اما کایرین 970 که اصلی‌ترین ویژگی هواوی میت 10 است، از 5.5 میلیارد ترانزیستور تشکیل می‌شود که نشان‌دهده توان بالای مهندسی هواوی است.

این یک تراشه 10 نانومتری بوده و متشکل از یک پردازنده هشت هسته‌ای دارای هسته‌های Cortex-A73 و Cortex-A53 است. اما اصلی‌ترین ویژگی این تراشه، واحد پردازش شبکه عصبی به کار رفته در آن است. هواوی این هوش مصنوعی را طی مدتی طولانی پرورش داده است تا بتواند در شرایط مختلف قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد. به عنوان نمونه می‌تواند حین عکاسی، منظره را تشخیص داده و تنظیمات را طبق آن تغییر دهد، چرا که پیشتر با مشاهده میلیون‌ها عکس به خوبی تعلیم دیده است. هوش مصنوعی تراشه هواوی میت 10 از رفتارهای کاربر الگو گرفته و رفته رفته خود را با آن‌ها وفق می‌دهد.

هواوی میت 10

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب هواوی میت 10 امکان اتصال آن به یک نمایشگر بزرگتر با استفاده از یک کابل آداپتور یو اس بی نسخه C به اچ دی ام آی است تا محتوا در حالت دسکتاپ بر روی آن نمایش داده شود. پیش از این سامسونگ نیز قابلیت مشابهی را در پرچمداران سال 2017 خود معرفی کرده بود، اما برای استفاده از آن باید به صورت جداگانه یک داک مخصوص تهیه کرد.

ویژگی‌های هواوی میت 10 فقط به همین موارد ختم نمی‌شود. برخلاف بسیاری از پرچمداران شرکت، این مدل به یک نمایشگر دارای وضوح تصویر کیو اچ‌دی مجهز شده است. این صفحه نمایش 5.9 اینچی FullView LCD نام دارد. 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت ظرفیت داخلی (نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی مخصوص چین است)، دوربین دوگانه بسیار باکیفیت و توسعه یافته در همکاری با شرکت لایکا و مخصوصا باتری قدرتمند 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با دوام بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. روی کاغذ که یک سرو گردن بالاتر از پرچمدارهای دیگه نشون میده!! ولی حالا واقعا توانایی رقابت داره یا نه؟! فقط گذشت زمان نشون میده اعداد و ارقام واقعی بوده و برتری هست یا نه فقط یک مشت اعداد بوده