اپلیکیشن های غیر فعال در اندروید 8.1 اوریو

اندروید 8.1 حجم اپلیکیشن های غیر فعال را برای افزایش فضای حافظه کاهش می‌دهد

یکی از قابلیت های اندروید 8.1 اوریو کاهش حجم اپلیکیشن های غیر فعال است. این ویژگی اندروید 8.1 اوریو سبب افزایش فضای ذخیره‌سازی می‌شود.

شرکت‌های گوشی ساز زیادی به استفاده از 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در گوشی های موبایل خود روی آورده‌اند. حتی چندین دستگاه‌های میان‌رده با این میزان حافظه اکنون در بازار یافت می‌شود. با این حال اغلب مدل‌ها‌ی بازار دارای 32 گیگابایت و یا حتی 16 گیگابایت فضای‌ ذخیره‌سازی داخلی هستند.

به نظر می‌رسد گوگل مدتی است بر روی حل این مشکل تمرکز کرده است. بعد از معرفی اپلیکیشن فایل منیجر گوگل با نام Files Go، که با شناسایی کردن فایل‌های دارای حجم زیاد و محل ذخیره شدن آن‌ها تکنیک‌هایی به منظور خالی کردن حافظه به کاربران ارائه می‌کند، اکنون قابلیت مشابهی در اندروید 8.1 اوریو معرفی شده است.

اپلیکیشن های غیر فعال در اندروید 8.1 اوریو

به لطف این قابلیت جدید، اپلیکیشن های غیر فعال، نام‌گذاری شده و تولید فایل کش توسط آن‌ها متوقف می‌شود. سیستم عامل در صورتی یک اپلیکیشن را غیر فعال تلقی می‌کند که کاربر برای مدتی از آن به صورت مستقیم (نه در پس‌زمینه) استفاده نکرده و پکیج برنامه توسط برنامه دیگری در پس‌زمینه مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

اپلیکیشن های غیر فعال در اندروید 8.1 اوریو دیگر فایل کش تولید نمی‌کنند

برای اپلیکیشن های غیر فعال دیگر فایل کش ایجاد نمی‌شود، به این ترتیب فضای ذخیره‌سازی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. کاربران، افزوده شدن این قابلیت در اندروید 8.1 اوریو را ستایش می‌کنند، اما یک مشکل وجود دارد! جلوگیری از تولید فایل کش توسط اپلیکیشن های غیر فعال ، به منظور کمک به دارندگان دستگاه‌های دارای حافظه کم در نظر گرفته شده است. این در حالی است که گوشی‌سازان اغلب، آپدیت سیستم عامل جدید را برای گوشی های پرچمدار خود عرضه می‌کنند و این محصولات نیز دارای حداقل 64 گیگابایت ظرفیت داخلی هستند. امیدواریم در سال جاری، مدل‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده نیز قادر به چشیدن طعم سیستم عامل جدید باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام…خسته نباشید.ببخشید میخواستم بگم اندرود 8.1 برای گوشیم اومده ولی هرکاری میکنم نمیتونم آپدیتش کنم مینویسه couldn’t download و retry download …چه با فیلترشکن چه بدون اون…گوشیم نکسوس 5x…ممنون میشم راهنمایی کنید.