قطعی تلگرام

قطعی تلگرام و واکنش وزیر ارتباطات به اختلالات (24 آبان 96) + لینک دانلود آپدیت جدید تلگرام

قطعی تلگرام در شب گذشته و امروز صبح (24 آبان 96) بار دیگر حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورد. وزیر ارتباطات اکنون به اختلال تلگرام واکنش نشان داده است.

در ساعات پایانی شب گذشته (23 آبان 1396) ، پیام رسان محبوب تلگرام دچار اختلال شد و برای دقایقی به کلی قطع شده و امکان ارسال و دریافت هیچ پیامی وجود نداشت. این مشکل پس از چند دقیقه حل شد، اما امروز صبح (24 آبان 96) دوباره شاهد قطعی تلگرام بودیم و کاربران بسیاری در سراسر کشور با این مشکل مواجه شدند. طبق گزارش‌های کاربران، Telegram روی شبکه برخی از ISPها دچار اختلال شده بود و تنها با استفاده از ابزار تغییر آی پی،‌ امکان باز کردن آن وجود داشت.

دلایل احتمالی قطعی تلگرام

در این بین، هجوم کاربران ایرانی به این پیام رسان برای اطلاع‌رسانی و هماهنگی‌های لازم در جهت کمک به زلزله زدگان غرب کشور و یا حتی موارد امنیتی از جمله دلایلی بودند که برای توجیه قطعی تلگرام مطرح شدند. فیلتر شدن تلگرام نیز یکی از مباحث همیشگی است که در این گونه مواقع و به محض بروز اختلال در تلگرام به گوش می‌رسد و امروز هم بار دیگر شائبه بسته شدن تلگرام مطرح شد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به اختلالات تلگرام و احتمال عمدی بودن این مشکلات به وجود آمده واکنش نشان داد و گفت:

این اختلال از سوی ما نبوده و در حال تهیه گزارش درباره علت این مشکل هستیم و به زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

همچنین مسئولان این پیام رسان روسی اعلام کردند قطعی‌های ایجاد شده در برخی کشورهای جهان و به دلیل برخی اختلالات درونی تلگرام بوده و تنها مختص به کاربران ایرانی نیست.

در همین حال، امروز صبح آپدیت جدید تلگرام 4.5 نیز منتشر شد و شاید قطعی‌های به وجود آمده در تلگرام با این به‌روزرسانی جدید برطرف شود. شما می‌توانید آپدیت تلگرام 4.5.0 را از لینک‌های زیر دریافت کنید:

دانلود تلگرام 4.5 برای اندروید با لینک مستقیم

دانلود تلگرام 4.5 برای اندروید از گوگل پلی

دانلود تلگرام 4.5 برای iOS