معرفي شورلت 2014 Corvette C7 در نمايشگاه خودرو ديترويت

پس از مدت ها حدس و گمان و شایعات گوناگون، بالاخره کارخانه اتومبیل سازی شورلت از محصول 2014 خود با نام Corvette C7 و نام مستعار Stingray رونمایی کرد.همان طور که انتظار می رفت، در این نسل طراحی داخلی و بیرونی به طور کامل مورد بازبینی قرار گرفته است. اما شورلت همچنان به همان طراحی صاف و یکدست خود که شامل بینی کشیده و دم کوتاه است، وفادار مانده.

{photo}91/10/28/2014-Chevrolet-Corvette-C7-2{/photo}

از نظر زیبایی شناسی، شورلت بزرگترین تغییر را از سال 1997 و عرضه C5، در اتومبیل های سری کوروت خود به وجود آورده است. مطمئنا این ماشین جدید هنوز یک Corvette است، اما شورلت در مدل جدید به برخی تغییرات مهم و عظیم دست زده. چراغ ها و پنجره جلو کاملا جدید و تازه هستند. چراغ های عقب هم کمی بیشتر به سمت و سوی دایره ای شدن رفته اند و شباهت بیشتری به Camaro پیدا کرده اند.

همچنین در این مدل تعداد زیادی دریچه خروج هوا تعبیه شده است. شما می توانید دریچه هایی در دم، پهلوها و کاپوت ماشین بیابید. در این ماشین به طور قطع هیچ کمبودی از نظر دریچه های تهویه وجود ندارد و واحد تهویه مطبوع آن به خوبی از پس هر وضعیتی بر می آید.

طراحی داخلی C7 برای کسانی که مدل های قبلی کوروت را بشناسند، بسیار آشنا تر از طراحی بیرونی آن است. البته در داخل هم می توانید یک پنل کنترل های دیجیتال را ببینید که در نسل های قبلی Corvette حضور نداشته است. همچنین مقدار زیادی چرم و فیبر کربن جایگزین اغلب بخش های پلاستیکی داخل آن شده اند.

بدنه این اتومبیل برای کاهش وزن، از فولاد به آلومینیوم تبدیل شده است و همچنین سقف و کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده اند. همه اینها باعث شده تا اکنون با ماشینی سبک تر و مرکز ثقل پایین تر سرو کار داشته باشیم.

همان طور که قبلا هم گفته شده بود، این اتومبیل از یک موتور 450 اسب بخاری 6.2 لیتری نسل پنجم LT1 هشت سیلندر نیرو می گیرد. از قابلیت های این موتور قدرتمند می توان به تزریق سوخت مستقیم و بی اثر سازی سیلندر برای بهینه سازی مصرف سوخت اشاره کرد. میزان مصرف سوخت این ماشین غول پیکر 8 سیلندر، تنها 9 لیتر در 100 کیلومتر است که در بزرگراه ها کمتر هم خواهد شد.

و در کنار تمام خوبی های این موتور قدرتمند جدید، باید اضافه کرد که 0 تا 100 این ماشین به کمتر از 4 ثانیه رسیده است. سیستم انتقال نیروی این موتور هم به صورت دستی 7 دنده است که البته امکان سفارش مدل 6 دنده اتوماتیک آن وجود دارد.

شورلت هنوز چیزی درباره قیمت احتمالی سی 7 خود اعلام نکرده است، اما انتظار می رود قیمت تقریبی آن حداقل 50 هزار دلار باشد. گفته می شود این ماشین به احتمال فراوان در فصل سوم 2013 وارد بازار خواهد شد.

{photo}91/10/28/2014-Chevrolet-Corvette-C7-1{/photo}

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*