دوربین وان پلاس 5T

تکلیف حالت عکاسی پرتره بعد حذف سنسور تله فوتو از دوربین وان پلاس 5T چه می‌شود؟

دوربین وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) برخلاف برادرش به سنسور تله فوتو مجهز نیست. در این شرایط چطور می‌توان با دوربین وان پلاس 5T عکاسی پرتره کرد؟

گوشی موبایل وان پلاس 5 تی به عنوان دومین پرچمدار این شرکت چینی در سال 2017 معرفی شد. یکی از مهمترین تغییرات این مدل در مقایسه با وان پلاس 5، عوض شدن ماژول دوربین دوگانه دستگاه است. اگرچه لنز اصلی دوربین باز هم به همان سنسور دارای زاویه باز، 16 مگاپیکسلی و مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم F/1.7 تجهیز شده است، اما در لنز دوم دیگر خبری از سنسور تله فوتو نیست.

استفاده از چنین سنسوری در ماژول دوربین دوگانه گوشی موبایل، بعد از معرفی آیفون 7 پلاس اپل شدیدا محبوب شد. مهمترین کاربرد استفاده از یک سنسور تله فوتو در کنار یک سنسور معمولی، توانایی ثبت عکس به صورت پرتره است، حالتی که تا پیش از آن تنها با استفاده از دوربین‌های DSLR قادر به ایجادش بودیم. یکی از سوالات کاربران بعد از معرفی این پرچمدار چینی، عاقبت حالت عکاسی پرتره در دوربین وان 5T است.

دوربین وان پلاس 5T

جواب ساده است! هیچ اتفاقی برای آن رخ نداده و همانند وان پلاس 5، با این گوشی موبایل نیز می‌توان عکس‌های پرتره زیبایی ثبت کرد، چرا که در نخستین پرچمدار سال جاری وان پلاس نیز از سنسور تله فوتو آن برای عکاسی پرتره استفاده نمی‌شود.

در دوربین وان پلاس 5T نیازی به سنسور تله فوتو برای عکاسی پرتره نیست

از آنجایی که نخستین گوشی محبوب دارای دوربین دوگانه مجهز به این نوع سنسور یعنی آیفون 7 پلاس، برای عکس گرفتن به صورت پرتره از سنسور دوم خود استفاده می‌کند، کاربران تصور می‌کنند محصولات سایر شرکت‌ها نیز عملکرد یکسانی دارند. این در حالی است که اکنون می‌بینیم حتی یک گوشی موبایل دارای دوربین عادی همچون گوگل پیکسل 2 می‌تواند به صورت نرم افزاری، با اعمال افکت بوکه، به صورت پرتره عکاسی کند. پس اجباری برای استفاده از این سنسور به منظور مهیا کردن امکان محو کردن پس‌زمینه توسط دوربین و حرفه‌ای‌تر شدن عکس وجود ندارد.

دوربین وان پلاس 5

وان پلاس 5

دوربین وان پلاس 5T و همچنین وان پلاس 5، با استفاده از لنز اصلی 2 برابر بزرگنمایی کرده و سپس از لنز دوم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر استفاده می‌کند. به این ترتیب قادر می‌تواند پس‌زمینه سوژه را محو کند. وان پلاس مدعی است به منظور کاهش نویز و بهبود کیفیت عکس‌های پرتره تغییراتی را در دوربین وان پلاس 5T در مقایسه با قبل اعمال کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*