گوشی وان پلاس 5 تی

8 چیزی که می‌توانست از گوشی وان پلاس 5 تی محصول بهتری بسازد

در این مقاله به بررسی قابلیت‌هایی می‌پردازیم که وجودشان می‌توانست از گوشی وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T)، محصولی ارزشمندتر و بهتر بسازد.

آیا در جریان معرفی گوشی وان پلاس 5 تی هستید؟ احتمالا شما هم متعجب شدید که چطور یک پرچمدار پرقدرت می‌تواند با چنین قیمت مناسبی در مقایسه با رقبا روانه بازار شود. اما این گوشی حاوی نکاتی است که ما می‌خواهیم با ذره بین آن‌ها را بررسی کنیم. درست همانند سال گذشته، کمپانی وان پلاس شش ماه پس از عرضه پرچمدار خود نسخه‌ی جدیدی از آن را معرفی کرد. این یک پیشرفت و بهبود است که به گوشی نمایشگری با نسبت 18:9 را اضافه می‌کند تا وان پلاس از قافله بزرگان عقب نماند. اما آیا این قابلیت‌های جدید گوشی وان پلاس 5 تی را به محصول ایده آلی درآورده است؟ پاسخ به این سوال سخت است، به اعتقاد ما هیچ گوشی کامل و ایده آلی در بازار وجود ندارد. و هرچند از این گوشی به عنوان «قاتل پرچمداران» یاد می‌شود، اما هنوز معایبی وجود دارد.

ما در این مقاله 8 مورد مهم را گرد هم آورده‌ایم که در پرچمدار جدید کمپانی وان پلاس یافت نمی‌شوند و اگر بودند، به طبع گوشی وان پلاس 5 تی محصول بهتری بود. در ادامه با ما همراه باشید.

  • مقاومت در برابر آب

گوشی وان پلاس 5 تی

تقریبا تمامی پرچمدارانی که در سال 2017 به نمایش درآمدند، از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار یا حداقل پاشش آب برخوردارند. این دیگر یک قابلیت خاص و ویژه نیست، اما وان پلاس کمی ناامید کننده عمل کرده و نتوانسته گوشی خود را همراه با چنین قابلیتی روانه بازار کند. البته که ممکن است این به خاطر مهار هزینه‌ها باشد.

  • دوربین تله فوتو

گوشی وان پلاس 5 تی

لنز تله فوتو در این گوشی حذف شده و یک دوربین حساس به نور اضافه شده است که می‌تواند در شب‌ها تصاویر شفافی را ثبت کند. در حالی که ما در مورد چگونگی عملکرد آن باید با فکر باز صحبت کنیم و اجازه دهیم زمان همه چیز را ثابت کند، اما احساس ما این است که استفاده از یک دوربین پیشرفته‌تر تله فوتو می‌توانست حرکت بهتری باشد. به نظر یک سنسور بهبود یافته برای دوربین اصلی همراه با پیکسل‌های بزرگ‌تر می‌توانست از نیازهای گوشی برای جمع آوری میزان مناسبی از نور کافی باشد.

  • تثبیت نوری تصویر

گوشی وان پلاس 5 تی

وان پلاس 3 حاوی یک ماژول تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) برای کمک به کاهش لرزش دوربین گوشی بود. وان پلاس 5 آن را حذف کرد و حالا نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آن، یعنی گوشی وان پلاس 5 تی نیز فاقد آن است.

  • اسکنر اثر انگشت جلویی

گوشی وان پلاس 5 تی

بدنه‌ی باریک جلویی هیچ جایی برای قرار گیری یک اسکنر اثر انگشت نذاشته است. اما شاید برخی از کاربران علاقه‌مند به حضور چنین سنسوری بر روی قاب جلویی بوده‌اند. ما نیز چنین عقیده‌ای داریم.

  • رنگ‌های مختلف بدنه

گوشی وان پلاس 5 تی

همانطور که رنگ‌ها در وان پلاس 5 محدود شدند، مدل پیشرفته آن یعنی گوشی وان پلاس 5 تی نیز در رنگ مشکی عرضه می‌شود. هرچند این رنگ جذاب است، اما اگر کسی بخواهد یک گوشی طلایی، سفید و یا حتی آبی بخرد چه می‌شود؟ وان پلاس نمی‌تواند رنگ‌های دیگر را پوشش دهد و شما تنها یک مدل را بر روی قفسه فروشگاه‌ها می‌توانید ببینید. اگرچه این محدودیت در مدل‌ها می‌تواند کمک کند تا کاربران بیشتری در سراسر جهان اقدام به خریداری گوشی کنند.

  • اسپیکرهای استریو

گوشی وان پلاس 5 تی

گوشی وان پلاس 5 تی از نظر قدرت صوتی در حد رقبا نیست

اسپیکرهای استریو رفته رفته به یک قابلیت عادی در گوشی‌ها تبدیل شده‌اند. گوشی های سونی حاوی آن‌ها هستند، آیفون های اپل و حتی دو گوشی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نیز از چنین اسپیکرهایی برخوردارند. هرچند هنوز آن‌ها به یک استاندارد تبدیل نشده‌اند، اما حضور آن‌ها در گوشی وان پلاس 5 تی می‌توانست باعث شود این محصولات در برابر رقبا حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

  • قیمت

گوشی وان پلاس 5 تی

گوشی جدید وان پلاس بار دیگر عرضه شد و شاهد افزایش قیمت آن بودیم. قیمت مدل 64 گیگابایتی آن 500 دلار بوده و برای خرید مدل 128 گیگابایتی آن نیز باید 560 دلار بپردازید. هنوز هم این قیمت خوب است، تنها 20 دلار نسبت به نسل پیشین خود گران‌تر شده است. اما فاصله قیمت نسبت به مدل اصلی وان پلاس که عرضه شده بود بسیار زیاد است و همین گونه پیش برود سال آینده مدل پایه این محصول به حداقل 650 دلار خواهد رسید.

  • اسلوموشن بهتر

گوشی وان پلاس 5 تی

بهترین حالت فیلمبرداری اسلوموشن که وان پلاس 5 می‌تواند به ارمغان بیاورد، یک ویدیو با نرخ 120 فریم بر ثانیه و با وضوح 1280×720 پیکسل است. بدیهی است که این قابلیت خوبی خواهد بود، اما دیگر امروزه به یک استاندارد تبدیل شده است. بسیاری از پرچمداران کنونی می‌توانند ویدیوهایی با نرخ 240 فریم بر ثانیه با وضوح 1280×720 پیکسل و یا نرخ 120 فریم بر ثانیه با وضوح 1920×1080 پیکسل تهیه کنند که نتیجه یک ویدیو اسلوموشن شفاف و جذاب است.