اعلام برندگان مسابقه عکاسي 2012 نشنال جئوگرافيک+عکس

مجله نشنال جئوگرافیک فهرست برندگان مسابقه عکاسی 2012 خود را اعلام کرد. در این مسابقه بیش از 22 هزار عکس از آثار عکاسان حرفه‌ای و آماتور بیش از 150 کشور جهان با یکدیگر رقابت کردند. اگر با نشریه نشنال جئوگرافیک و عکس‌های ناب آن آشنایی دارید توصیه می‌کنیم این مطلب را میهمان گجت نيوز باشید.

مجله نشنال جئوگرافیک یکی از معتبرترین نشریات دنیاست که هر ماهه در زمینه‌هایی چون محیط‌زیست، جغرافیا، باستان‌شناسی، تاریخ و فرهنگ جهان مطالب و تصاویر جذابی را منتشر می‌کند. نشنال جئوگرافیک در حقیقت نشریه رسمی انجمن جغرافیای ملی امریکاست که از سال ۱۸۸۸ میلادی شروع به انتشار کرده و امروز یکی از مشهورترین و پراعتبارترین مجلات مرتبط با علوم طبیعی در جهان به شمار می‌رود، که همزمان به بیش از 36 زبان دنیا از جمله فارسی منتشر می‌شود. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نشریه گیتانما، نسخه‌ی فارسی مجله نشنال جئوگرافیک هستید حتماً به صفحه فیس بوک آن سری بزنید.

جایزه بزرگ: انفجار!

بوسابا نام این ماده ببر از نژاد هند و چینی است که در باغ‌وحش کائو کیئو در کشور تایلند مراقب‌های بسیاری از آن صورت می‌گیرد. از بوسابا تصاویر بسیاری تهیه شده است به طوری که گرفتن عکسی منحصر به فرد از آن کار دشواری است. به همین خاطر هر بار که به این موجود زیبا سر می‌زدم، به دقت مراقب بودم تا لحظه‌ای ناب از حرکات طبیعی‌اش را ثبت کنم. بالاخره این فرصت دست داد و زمانی‌که حیوان مشغول لذت بردن از آب‌تنی بود و سرش را تکان داد این تصویر را ثبت کردم. با تمام فروتنی باید اذعان کنم که مادر طبیعت گوشه‌ی چشمی به من نشان داد تا آن روز با لبخند به خانه بازگردم! (عکس و شرح از اشلی وینسنت)

مقام نخست عکاسی از اماکن: کوه ماترهورن

تصویری از کوه ماترهورن به بلندای 4478 متر در زیر نور ماه کامل. [ماترهورن یکی از بلندترین قله‌ها در سلسله کوه‌های آلپ است که در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌است. (عکس و شرح از نناند سالژیک)

مقام نخست عکاسی از مردم: در میان رفتگران

در پایان روز، زنان نیز اجازه می‌یابند تا از میان کپه‌ی ذباله‌ها آنچه می خواهند را بردارند. (عکس و شرح از میکا آلبرت)

انتخاب بینندگان – عکاسی از اماکن: شکارچیان کوه یخی

بریدن و برداشتن تکه‌ای از یخ‌کوه‌ها شیوه‌ی معمول مردم اینییوت برای تهیه‌ی آب آشامیدنی تازه است. در خلال شکار آخر هفته، به این یخ‌کوه جادویی و منجمد رسیدیم؛ که فرصتی مغتنم برای ذخیره‌ی مقادیر کافی از یخ و آب آشامیدنی برای ادامه‌ی سفر را میسر ساخت. (عکس و شرح از آدام کوئیش)

انتخاب بینندگان – عکاسی از مردم: گروه اعزامی آمونسن

مسابقه‌ای که برای یادبود کاوشگر و جستجوگر نام‌آشنای قطبین شمال و جنوب زمین، روئال آمونسن در نروژ ترتیب داده شده است. شرکت کنندگان مسافت یکصد کیلومتری را در فلاتی سرد و قطبی طی می‌کنند، درست همان راهی که آمونسن برای آمادگی سفر اکتشافی قطب جنوب در 1911 طی کرد، هنوز مورد استفاده‌ی مکتشفین قرار می‌گیرد. گرچه آمونسن به دلیل بدی شرایط جوی موفق به عبور از این فلات سردسیری نشد و به ناچار بازگشت؛ بعداً ادعا کرد که عبور از این منطقه همانند فتح قطب جنوب سخت و خطرناک بوده است! (عکس و شرح از کای اتو ملو)

انتخاب بینندگان – عکاسی از طبیعت: لحظه مبارزه

هر روز در منطقه مارا با رویدادی تازه و متفاوت آغاز می‌شود، و ساعات روز با تجربه‌ای به یادماندنی و عکس‌هایی نو به انتها می‌رسد. خیلی بخت و اقبالم بلند بود که موفق شدم دعوای یوزپلنگ ماده و توله‌اش را ثبت کنم. این گربه‌سان به جهش و پریدن بر روی اتومبیل تماشاچیان مشهور است؛ کار متهورانه‌ای که او از مادرش، و مادر بزرگش آموخته است! همانند مادرش، این ماده نیز مشغول آموزش درس‌های مهمی به توله‌ است. این کلاس درس صحرایی به معنی چند دقیقه بیشتر برای توریست‌هایی است که از این منطقه بازدید می‌کنند. خوشحالم که فرصت ثبت این لحظه نصیبم شد. (عکس و شرح از سانجیو بهر)

عکس برتر: روباهی قرمز به دنبال موشی در زیر برف

روباه قرمز موجودی است که از قدرت شنوایی بی‌نظیری بهره می‌برد. به کمک همین قوه‌ی شنیداری است که یک موش بی‌نوا را در زیر لایه‌ای 60 سانتی از یخ و برف تشخیص داده و به دنبالش می‌رود. حالا بدنش را چرخی می‌دهد، به هوا پریده و با آن پوزه‌ی کشیده در برف‌ها شیرجه می‌رود تا با این بدن عمود بر زمین، موش از همه جا بی‌خبر را به چنگ آورد. (عکس و شرح از مایکل ایستمن)

عکس برتر: مسابقه قایق‌رانی سنتی اژدها در چین

مسابقه قایق‌رانی اژدها از سنت‌های 2000 ساله‌ی مردم چین است. این ورزش آبی به یاد کو یوآن، شاعر وطن‌پرست چین باستان در خلال جشنواره‌ای ویژه‌ برگزار می‌شود. (عکس و شرح از کوان کا شینگ)

عکس برتر: شرق ایسلند

تکه یخی که از دوران یخ‌بندان زمین به جای مانده پس از جدا افتادن از یخ‌رودی در ساحل شرقی ایسلند در حال آب شدن است. در زیر نور محو کننده‌ی تابستانی، اریک گوث این عکس را در مدت زمان چهار دقیقه ثبت کرده است. جالب اینکه در نیمی از این مدت او با استفاده از نورافکن ویژه‌ای، نور سوژه را تامین کرده. (عکس و شرح از اریک گوث)

عکس برتر: اسیر

مرکز توانبخشی یایاسان گالو یکی از بیمارستان‌های روانی فقیری است که در شهر بکاسی واقع در کشور اندونزی واقع شده و میزبان بیش از 250 بیمار است. اغلب این افراد از خانواده‌های فقیری هستند که هیچ دلسوزی ندارند. برخی دیگر از این بیماران نیز بی‌خانمان‌هایی هستند که پلیس آنها را از سطح شهر جمع‌آوری کرده است. تنها مراقبت بهداشتی که از این افراد صورت می‌گیرد برای بیماری‌های پوستی آنهاست. و هیچ خبری از ارزیابی‌های روانشناختی یا درمان‌های روانپزشکی نیست! بیش از یک سوم این بیماران که تصور می‌شود خطرناک، غیرقابل کنترل و خشن هستند در این مرکز در غل و زنجیر نگهداری می‌شوند. (عکس و شرح از مندل فیلیپس)

عکس برتر: ایفل وهم‌آلود

یک روز مه‌آلود زمستانی فرصتی مناسبی برای ثبت تصویری وهم‌آلود از این برج نام‌آشنای فرانسوی را فراهم آورد. (عکس و شرح از ایندرا سوآری ونوویدجوجو)

عکس برتر: شکار از نزدیک

به ناگاه هزاران ماهی که با هم حرکت می‌کردند مرا احاطه کردند. به راستی که تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بود. (عکس و شرح از فرانسیسکا هارلی‌جانتو)

عکس برتر: حرکت دهشتناک

این تصویر زیبا از خرس قهوه‌ای وحشی آلاسکا که مشغول گشتن زمین است به کمک ابزار عکسبرداری دست‌ساز و حساس نسبت به حرکت که به یک دوربین حرفه‌ای DSLR متصل بود، گرفته شده است. (عکس از فرانسیسکا جیسون چینگ)

عکس برتر: ماهیگیری با چوب‌پا

ماهیگیری با چوب‌پا یکی از تکنیک‌های ماهیگیری ویژه‌ای است که منحصر به مردم کشور سریلانکاست؛ و ماهیگریان بر بالای چوب ویژه‌ای به انتظار ماهی می‌نشینند. این عکس که با تکنیک نوردهی مداوم تهیه شده به خوبی موقعیت بی‌ثبات آنها را نشان می‌دهد. (عکس و شرح از اولریش لمبرت)


منبع : nationalgeographic

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*