وب سایت انگجت فیلتر شد؛ دسترسی به یکی از مراجع اخبار فناوری جهان در ایران مسدود شد

وب سایت انگجت (engadget)به عنوان یکی از بهترین وب سایت های فناوری در جهان از ساعاتی قبل در ایران فیلتر شد. با توجه به ماهیت علمی و تکنولوژی این وب سایت، هنوز دلیل فیلتر آن در ایران مشخص نشده است.

انگجت یک وب سایت خبری چند زبانه و بسیار بزرگ است که به طور روزانه، اخبار مربوط به گجت ها و انواع لوازم الکترونیکی را منتشر می‌کند. این مجموعه از ده بلاگ تشکیل می‌شود که چهار مورد از آن‌ها به زبان انگلیسی و شش مورد دیگر توسط کارمندانی جداگانه، به سایر زبان‌های بین‌المللی محتوا تولید می‌کنند.

طی چند سال اخیر، وب سایت انگجت در بین این همه وب سایت خبری حوزه فناوری، همیشه جزو پنج مورد برتر بوده است. تایمز در سال 2010 از وب سایت انگجت به عنوان یکی از بهترین بلاگ‌های موجود در سرتاسر وب نام برد. انگجت، 13 سال قبل یعنی در سال 2004 کار خود را آغاز کرد و در سال 2005 زیر مجموعه AOL شد.

وب سایت انگجت

دسترسی به وب سایت انگجت دیگر ممکن نیست

وب سایت انگجت توسط ویرایشگر پیشین وب سایت Gizmodo یعنی پیتر روجاس (Peter Rojas) تاسیس شد. تعدد موضوعات مورد بحث و فعالیت در زمینه‌های مختلف همچون اتومبیل و همچنین انواع گجت‌ ها و لوازم الکترونیکی گوناگون یکی از دلایل برتری آن نسبت به سایر وب سایت‌های فعال در زمینه فناوری بوده است، به طوری که از آن به عنوان برترین بلاگ در Weblogs Inc یاد می‌کنند. اما Weblogs Inc در سال 2005 به AOL فروخته شد، به همین دلیل تمامی بلاگ‌های این مجموعه اکنون توسط آن مدیریت می‌شوند.

سردبیر وب سایت انگجت رایان بلاک (Ryan Block)، در سال 2008 این مسئولیت را به جاشوئا تاپولسکی (Joshua Topolsky) سپرد. این فرد نیز در سال 2011 انگجت را ترک و وب سایت بسیار موفق The Verge را تاسیس کرد. همانطور که می‌بینید، وب سایت انگجت نویسندگان زیادی را تربیت کرده است، افرادی که اکنون مدیران و سردبیران بزرگترین وب سایت‌های خبری در حوزه آی تی هستند.

وب سایت انگجت

از مدتی قبل، مشاهده عکس‌ها در این وب سایت برای کاربران ایرانی با مشکل مواجه شده بود، اما اکنون به نظر می‌رسد با فیلتر انگجت تیر خلاص زده شده است! کاربران ایرانی از امروز دوشنبه بیست و نهم آبان ماه، قادر به باز کردن ابن وب سایت نیستند. هنوز خبری به صورت موثق منتشر نشده است، به همین دلیل بعید نیست این یک اشتباه بوده باشد و به زودی شاهد رفع فیلتر وب سایت انگجت باشیم.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. فقط مونده تلویزیون رو فیلتر کنن

  2. یهو کلا اینترنت رو فیلتر کنید چه نیازی داره کمکم سایت ها رو فیلتر کنید اینجوری راحت تره براتون?

  3. پیش به سوی 1400 سال پیش

  4. خوب اگه فیلتر میکنن دلیلش رو هم بگن که مشکلش چی بوده

  5. واقعا نمیدونم چی بگم

  6. اگه اشتباه هم فیلترش کرده باشن برای این که ضایع نشن، میگذارن فیلتر بمونه و توضیحی هم نمیدن :1

  7. رفتار مردم در زلزله اخیر و بی اعتمادی رو دیدیم که خودشون اقلام رو می بردند تا از رسیدن اقلام به دست زلزله زدگان مطمعن بشن.

    قبلاً اگه یک سایتی فیلتر می شد، همه یکصدا می شدند که “چرا فیلتر شده؟”
    الان دیگه کسی اهمیت نمی ده و این بی اهمیتی بسیار بسیار خطرناک هستش!

    باور کنید 2 ساله که دسترسی به سرویس ایمیل AOL قطع شده و اصلا نمی شه با اینترنت داخل کشور وارد ایمیل شد. و خود من دیگه اهمیتی به این چیزا نمی دم.

  8. + خوب بچه ها امروز چه کارا کردید ؟
    – یه چند کیلو سایت فیلتر کردیم و چند تن دیگه هم در حال فیلتر کردن هستیم
    + خوبه خوبه افرین ، بی کار نباشد خدا قوت . حالا لیست سایت های فیلتر شده رو بذارید روی میزم بررسی کنم که باید فیلتر میشدن یا نه
    – چشم

    !!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. خدایی دارب چیکار میکنی ؟؟؟؟؟؟
    این احمقیت ها چیه؟؟؟؟؟
    عوض درست کردن وضع فضای مجازی بیشتر داره گند میزنه بهش.
    داداش از شغلت کناره گیری کن ، یه گوسفند جات میذاشتن بهتر عمل میکرد …

  10. اینو دیگه چرا
    اینم موارد مستهجن تهییه ترجمه و پخش کرده..؟!