نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش ویندوز و ذخیره آن در دراپ باکس

نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش ویندوز و ذخیره آن در دراپ باکس

گرفتن اسکرین شات (Screenshot) یکی از ویژگی های کاربردی ویندوز است. اما آیا می‌دانستید به راحتی می‌توان اسکرین شات ها را مستقیما در دراپ باکس ذخیره کرد؟

دراپ باکس (DropBox) در کنار وان درایو و گوگل درایو، یکی از مهمترین سرویس‌های ابری است که طرفداران زیادی در ایران دارد. این سرویس نکات ریز و درشت زیادی دارد که باعث می‌شود کار با آن راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد. یکی از این ویژگی‌ها، امکان گرفتن اسکرین شات در ویندوز و آپلود و ذخیره خودکار در دراپ باکس است. اگر به طور مداوم از نمایشگر خود عکس می‌گیرید، با روشی که در ادامه ذکر می‌شود، به راحتی تصاویر اسکرین شات را در فضای ابری دراپ باکس خود ذخیره کنید.

آموزش گرفتن اسکرین شات و ذخیره آن در دراپ باکس

قبل از هر چیز، باید نرم افزار دراپ باکس را بر روی سیستم ویندوزی خود نصب کنید. اگر هم در حال حاضر از این سرویس در کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید به جدیدترین ورژن آن آپدیت شده باشید.

پس از آن، اقدام به گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش خود کنید. با این کار، پنجره‌ای باز شده و محل ذخیره اسکرین شات های آینده را از شما می‌پرسد. گزینه «ذخیره اسکرین شات در دراپ باکس» (Save screenshots to Dropbox) را انتخاب کنید.

نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش ویندوز و ذخیره آن در دراپ باکس

اما اگر مدتی است از دراپ باکس استفاده می‌کنید یا پیغام گفته‌شده را ندیدید، تنظیمات زیر را انجام دهید:

  • بر روی آیکون دراپ باکس در نوار وظیفه دوبار کلیک کنید.
  • بر روی علامت چرخ‌دنده بزنید.
  • از منوی ظاهرشده، گزینه Preferences را انتخاب کنید.
  • به منوی Import بروید.
  • تیک گزینه Share screenshots using Dropbox را بزنید.

با روش گفته شده در آموزش بالا، پس از گرفتن اسکرین شات در ویندوز، نسخه‌ای از آن در دراپ باکس آپلود شده و ذخیره می‌شود. در صورت عدم تمایل به ذخیره اسکرین شات در دراپ باکس، دوباره مسیر Gear>Preferences>Import را رفته و تیک را بردارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*