تلویزیون اولترا اچ دی 105 اینچی سامسونگ با امکان تغییر شکل از خمیده به تخت معرفی شد

سامسونگ علاوه بر تبلت و اسمارت فون محصولات دیگری را نیز به IFA 2014 آورده است. این شرکت امروز از تلویزیونی بزرگ با قابلیت خمش (انعطاف پذیر) در برلین رونمایی کرد که پیش‌تر در اوایل سال نمونه ای اولیه از آن را دیده بودیم.

SamUHDInt2

این تلویزیون 105 اینچی UHD دارای نسبت تصویر 21:9 می‌باشد و طبق گفته کمپانی سازنده می‌تواند به حالت مسطح و انحنادار شکل داده شود! سامسونگ نخستین بار در نمایشگاه CES بود که نمونه اولیه از تلویزیون 85 اینچی انعطاف‌پذیر خود را رونمایی کرد. این شرکت سپس در اوایل تابستان فروش مدلی 78 اینچی از آن را در کره جنوبی آغاز کرد.

benreaction

مدل معرفی امروز در برلین برای بازارهای اروپا (و در آینده شاید آمریکا و دیگر مناطقی از آسیا) آماده شده، با این حال قیمت و زمان فروش آن فعلا نامشخص است.

رقیب این شرکت یعنی ال‌جی نیز در گذشته پا به میدان صفحه نمایش‌های خم شدنی گذاشته بود و سامسونگ نیز بالطبع تمام تلاش خود را برای عقب نیفتادن از رقیب به کار می‌گیرد.

اگرچه قیمت این تلویزیون مشخص نیست، ولی اگر قیمت محصول قدیمی و تا حدی مشابه آن را در نظر داشته باشیم، شاید فکر خرید چنین تلویزیونی به تخیلات اکثریت مشتریان بازار سرایت نکند؛ قیمت محصول 105 اینچی انحنادار 4K سامسونگ 120 هزار دلار بود که پیش‌بینی شده قیمت این مدل حتی اندکی بالاتر نیز باشد!

منبع : engadget