فیلتر توییتر و فیس بوک در پاکستان کلید خورد؛ علت چیست؟

فیلتر توییتر و فیس بوک در پاکستان کلید خورد؛ علت چیست؟

حساب کاربری توییتر از فیلتر توییتر در پاکستان خبر داد. گویا مسدودسازی توییتر و فیس بوک در پاکستان، بی‌ارتباط با حوادث اخیر در این کشور اسلامی نیست.

بیانیه‌ی توییتر در واکنش به خبر فیلتر توییتر و سایر شبکه های اجتماعی در پاکستان را در زیر مشاهده می‌کنید:

به تازگی باخبر شدیم که دولت پاکستان در راستای فیلتر شبکه های اجتماعی، سرویس توییتر را نیز در این کشور مسدود کرده است. همین امر باعث شده تا کاربران به سختی بتوانند به خدمات توییتر در پاکستان دسترسی داشته باشند. موضوع در حال بررسی بوده و امید است به زودی به حالت عادی بازگردد.

علاوه بر فیلتر توییتر در پاکستان، گزارش‌های پراکنده‌ای در خصوص عدم دسترسی به دیگر سرویس‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و یوتیوب نیز در این کشور شنیده شده است.

دلیل فیلتر توییتر در پاکستان چیست؟

هنوز دلیل رسمی مسدودکردن شبکه های اجتماعی در پاکستان توسط دولت اعلام نشده است. با این حال، خبرگزاری آسوشیتدپرس، تجمع گسترده‌ی اسلام‌گرایان در اعتراض به وضع قانون جدید مجلس این کشور را دلیل اصلی فیلترینگ توییتر در پاکستان می‌دانند. به نظر می‌رسد بیشترین ترس دولت، ایجاد بسترهای مناسب در شبکه‌های اجتماعی جهت گسترده‌شدن اعتراضات مردمی‌ست؛ اتفاقی که شاهد وقوع آن در تجمعات و راه‌پیمایی‌های اعتراضی گسترده در کشورهایی نظیر مصر و بحرین بودیم.

به تازگی قانونی در پاکستان در خصوص نحوه‌ی سوگندخوردن نمایندگان مجلس وضع شده که اعتراض مسلمانان این کشور آسیایی را در پی داشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه