گوشی های ارزان

وقتی گوشی های ارزان قادر به انجام هر کاری هستند، چرا باید یک پرچمدار خرید؟

گوشی های ارزان دیگر همانند قبل دستگاه هایی ضعیف با توان کم نیستند. امروز با خرید گوشی های اقتصادی نیز می‌توان هر کاری انجام داد. گوشی های دارای قیمت پایین توانمندتر از همیشه شده‌اند.

در یکی از مطالب پیشین عنوان کردیم در آینده، دیگر خبری از گوشی های موبایل بد نخواهد بود. اکنون به جایی رسیده‌ایم که تمامی دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند عملکرد بسیار مناسبی را ارائه کنند و تقریبا همه مدل‌ها در یک سطح هستند. این تغییر به صورت آهسته و طی چندین سال پدید آمد، اما اکنون چرخه آن به طور کامل تکمیل شده است. اما این اتفاق چگونه رخ داد؟ اکنون چه بلایی بر سر پرچمداران و بازار آن‌ها خواهد آمد؟

پیشتر، دستگاه‌های موبایلی وجود داشتند که عملکرد پردازنده‌های آن‌ها ضعیف، دوربینشان بسیار ناکارآمد و نمایشگر آن‌ها مرده و بی‌کیفیت بود، اما جایگزین شدن تمامی آن‌ها با گوشی های موبایل کاربردی و بدون نقص امروزی، صنعت موبایل را تحت تاثیر قرار داده است.

گوشی های ارزان

کاربران اغلب درباره گوشی های گران قیمت و زیبا صحبت می‌کنند، اما در عمل دوست دارند به خاطر صرفه اقتصادی، مدل‌هایی کاربردی و در حد نیازشان خریداری کنند. از آنجایی که دیگر هیج مدلی بد نیست، می‌توان خیلی راحت از میان انبوه مدل‌های موجود دست به انتخاب زد.

عامل استقبال پایین از گوشی های ارزان چیست؟

یکی از نکاتی که سبب می‌شود کاربران با وجود کاربردی بودن گوشی های ارزان ، همچنان به خرید پرچمداران علاقه نشان بدهند، عدم تبلیغات شرکت‌های سازنده بر روی آن‌ها است. واقعیت این است که گوشی خوب و کاربردی جذاب نیست و کاربران را به وجد نمی‌آورد. این دستگاه‌ها تنها برای رفع نیاز کاربران ساخته شده و قابل استفاده هستند، اما هیچ کاربری از دیدن آن‌ها هیجان‌زده نمی‌شود. این برای فروش و درآمدزایی گوشی‌سازان اتفاق خوبی نیست، چون کاربران فقط برای خرید دستگاهی که از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند، حاضر به پرداخت هر مبلغی هستند.

گوشی های ارزان

یکی از دلایل هم‌تراز شدن گوشی های ارزان و حتی گوشی های میان‌رده با یکدیگر، تامین قطعات آن‌ها توسط شرکت‌های یکسان است. به عنوان نمونه امروز تمامی شرکت‌های گوشی‌ساز به جز هواوی، از تراشه‌های موبایل شرکت کوالکام و مدیاتک استفاده می‌کنند. سایر قطعات و سنسورها نیز توسط تامین‌کنندگانی مشخص ایجاد می‌شوند. در واقع گوشی‌سازان امروز تبدیل به طراح بدنه و اسمبل‌کننده قطعات مختلف شده‌اند و برگ برنده و وجه تمایز گوشی های موبایل آن‌ها با بقیه، نحوه طراحی آن‌ها است.

در حاضر میلیاردها نفر در سراسر جهان از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند. اغلب این افراد از زمان ظهور گوشی هوشمند، چندین مدل محصول مختلف استفاده کرده‌اند. با وجود این گستردگی، هنوز صدها میلیون نفر در سراسر دنیا وجود دارند که پیشتر تجربه استفاده از گوشی هوشمند نداشته‌اند. برای این دسته از افراد، اکنون بهترین زمان ممکن است.

گوشی های ارزان

آن‌ها احتمالا به گوشی های ارزان روی خواهند آورد، مدل‌هایی که همگی از سیستم عامل اندروید قدرت گرفته و به همین دلیل قابلیت‌های نرم افزاری فوق‌العاده‌ای در مقایسه با اولین نسل گوشی های هوشمند دارند.

خرید یک گوشی پرچمدار برای بیشتر کاربران غیر منطقی است!

از آنجایی که امروز گوشی های ارزان قادر هستند تمامی اعمال مورد نیاز کاربران را انجام بدهند، خرید پرچمداران گران قیمت برای بیشتر افراد دیگر توجیهی نخواهد داشت. تنها افرادی چند صد دلار برای خریدن یک گوشی پرچمدار هزینه می‌کنند که واقعا از نظر مالی، هیچ محدودیتی برایشان وجود ندارد.

اما توجیه منطقی‌تر بودن خرید گوشی های ارزان، برای کاربرانی است که به دنبال یک دستگاه همراه به منظور انجام کارهای روزمره هستند. اما کاربرانی که می‌خواهند یک گوشی موبایل دارای ویژگی خاص داشته باشند، ناچار باید به پرچمداران گران‌قیمت روی بیاورند.

گوشی های ارزان

به عنوان نمونه می‌توان به مدل‌هایی همچون زد تی ای اکسون ام به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشوی مدرن، ریزر فون به عنوان یک گوشی مخصوص گیمینگ و دارای نمایشگر منحصربه‌فرد و همچنین ال جی وی 30 به عنوان یک گوشی موبایل مجهز به دوربینی توانمند اشاره کرد. اگر یک کاربر ترجیح می‌دهد گوشی موبایلش علاوه بر توانایی برای انجام دادن کارهای روزمره، یکی از قابلیت‌های خاص همچون موارد بالا را نیز داشته باشد، باید دست به جیب شود!

گوشی های ارزان

اما موارد مذکور، در واقع قابلیت‌هایی گسترش یافته از ویژگی‌های کنونی گوشی های ارزان هستند. به عنوان نمونه، سال‌ها قبل اضافه شدن دوربین به گوشی های موبایل امری شگفت‌آور بود، اما اکنون پرچمداران اختلافی اساسی با گوشی های ارزان ندارند. به عبارت دیگر، آن‌ها تنها برخی از امکانات همان گوشی های اقتصادی را با کیفیتی بهتر ارائه می‌کنند.

در هر گوشی موبایل اندرویدی، نرم افزار گوگل پلی استور به صورت پیش‌فرض نصب شده است. پس هر دستگاه دارای این سیستم عامل می‌تواند به صدها میلیون اپلیکیشن دسترسی داشته باشد. البته با دست گذاشتن بر روی برخی اپلیکیشن‌های کاربردی نیازمند پردازش‌های سنگین و یا بازی‌های موبایل دارای گرافیک بالا حین استفاده از گوشی های ارزان ، ممکن است با مشکل مواجه شوید، اما انقلاب کنونی پدید آمده باعث شده تقریبا هر گوشی اندرویدی، کاربردی باشد و از پس نیازهای پایه‌ای و اساسی بر بیاید.

گوشی های ارزان

متاسفانه کاربران امروزی، اغلب درگیر تبلیغات بوده و هیچ‌کدام بر اساس نیازشان اقدام به خرید نمی‌کنند. با این حال کاربرانی وجود دارند که واقعا به نمایشگرهای بزرگتر و باکیفیت‌تر، دوربین‌های توانمندتر، پردازنده‌های قدرتمندتر و حافظه‌های رم بیشتر نیاز دارند. با فاکتور گرفتن این دسته از کاربران می‌توان با اطمینان گفت امروز گوشی های اقتصادی، جوابگوی نیازمند بخش عمده‌ای از کاربران هستند.

اکنون در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌توان گوشی های موبایلی واقعا توانمند و در بازه زیر ششصد هزار تومان گوشی های ارزان کارآمد پیدا کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت عدم مشکل مالی، باز هم بر اساس نیاز خود خریداری کنید.اما اگر به عنوان نمونه، واقعا به زیبایی ظاهری گوشی موبایل اهمیت زیادی می‌دهید، می‌توان خرید یک پرچمدار گران قیمت را در این حالت توجیه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. الان با هزینه یه گوشی انرویدی متوسط میشه یه آیفون خوب مثل آیفون 6 خرید که هنوز سرآمد تمام گوشی های انرویدی هست.

  2. این استدلال صحیح نیست . گوشی پرچمدار تمام و کمال یه برند تولیدکننده گوشی ست .

  3. تو هر مطلبی که میری یه سعید هست که سخنگو ایفونه و هی فرت و فرت منفی . اخوی استیو جابز هم اینقدر تعصب نداشت. مطلب چیز دیگس. اگه درباره گوشی میون رده تجربی بگو بلکه گره یکی باز بشه.
    به نظر من ، اپل 4یا حتی 5 الان در حد یه میون رده امروزیه، گلکسی اس 4 یا اس 5 در حد یه میون رده امروزیه و خیلی از گوشیایی که قدیم پرچمدار بدن الان در حد میون رده های امروزی هستن حتی توی خیلی موارد پایین تر. سوال اینکه اگه توی این2 یا 3 یا 4 سال گذشته نیازی به نیاز های من اضافه نشده که اون گوشیا نتونن تامین کنن چرا باید برم یه گوشی گرون بخرم؟
    تحریریه محرتم گجت، لطفا یه بررسی کنید و یه مطلب بزارید که پرچمدارای 2 یا 3 سال هر کمپانی با میون رده های توی بورس امروزی چقدر اختلاف توی سی پی یو، دوربین، صفحه نمایش، باطری و بنچمکارکا دارن. مثلا همین نوا 2 یا جی 7 و یا امثالهم. مرسی ممنون

  4. اگه ان رویدی میخرین گرونشو بخرین چون مثل ایفونه رده پایین خوب کار نمیکنه پس در نتیجه فقط ایفون بخرین

  5. از زمانی که یادمه گوشی نوکیا 3310 تو بورس بود گوشی خریدم تا به امروز که گوشی htc 10 دارم ، همه مدل گوشی از مارک NOKIA , HTC , APPLE , SONY ERICSON, تقریبا همشون هم دز زمان خودشون پرچمدار بودن داشتم ( تا حالا سامسونگ و ال جی نداشتم و نظری در موردشون ندارم ) و هر کدوم چند سال کار کردن و آح هم نگفتن . اما یه گوشی شیاوومی نوت 2 پرایم خریدم و با اینکه خیلی خیلی گوشی روون و خوبی بود بعد 1 سال صفحش سوخت و بریک سافت شد ( شایدم شانس من بود) از نظر من گرون بی حکمت و لرزون بی ضرر نیست ولی این شامل بعضی از گوشی های خیلی گرون و غیر منطقی نیست . و بقول نویسنده عزیز اکثر گوشی ها امروزی و اینده خوب هستن .

  6. من میگم چون گوشیه قوی تر میتونه طول عمر بهرتی داشته باش پس صرفه اقتصادی بهرتی داره بطور مثال من الان 2 سال هست ک نوت5 دارم ولی هنوز همه کار هارو راه میندازه و مشکلی ندارم باهاش اگر اون زمان ک اینو خریدم ی مدل ارزون تر میخردیم ک تا حدود 90 درصد کار هایه اینو انجام میداد مطمینن من امسال باید یدونه گوشهی دیگه میخریدم ولی من مطمینم اگر مشکل خاصی از نظر ضربه و این چیزا برام پیش نیاد گشویم شاید تا دو سال دیگه هم همه کار هام رو راه بندازه پس با پرداخت یکمی بیشتر از 2 میلیون حداقل 3 تا 4 سال از گوشی استفاده کنم پس صرفه اقتصادی داره