عوارض گمرکی واردات گوشی

میزان دقیق عوارض گمرکی واردات گوشی موبایل مسافری اعلام شد

میزان دقیق عوارض گمرکی واردات گوشی موبایل مسافری اعلام شد. مسافران موظف هستند تا به محض ورود به کشور، گوشی خریداری شده خود را در گمرک ثبت کنند.

گمرک ایران، میزان دقیق حقوق و عوارض مربوط به واردات گوشی های تلفن همراه مسافری را اعلام کرد. بر این اساس، عوارض گمرکی واردات گوشی موبایل در مجموع 16 درصد است که در ادامه به تشریح جزئیات آن می‌پردازیم.

جزئیات عوارض گمرکی واردات گوشی موبایل مسافران

بر اساس اعلام گمرک ایران، واردات گوشی های تلفن همراه توسط مسافران، مشمول 4 درصد حقوق گمرکی و 1 درصد سود بازرگانی می‌شود که طبق بخشنامه مرکز واردات گمرک ایران، سود بازرگانی دو برابر محاسبه خواهد شد. همچنین 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 1 درصد عوارض هلال احمر توسط گمرک دریافت می‌شود. به این ترتیب، مجموع حقوق و عوارض گمرکی واردات گوشی موبایل توسط مسافران به 16 درصد می‌رسد و در سرویس مسافری گمرک‌های سراسر کشور اخذ می‌شود. اطلاعات شناسه بین المللی گوشی تلفن همراه (IMEI) نیز جهت فعال‌سازی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی توسط ماموران گمرک ثبت خواهد شد.

طبق این گزارش، مسافرانی که خارج از کشور گوشی موبایل خریده باشند، موظف هستند در زمان ورود به کشور، تلفن همراه خود را به گمرک محل ورود خود اظهار کنند. گمرک ایران هم با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و 2 برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه، اطلاعات شناسه IMEI گوشی مربوطه را ثبت می‌کند. در صورت عدم اظهار تلفن همراه و پرداخت حقوق و عوارض ورودی و درج اطلاعات فوق در سامانه مذکور، امکان رجیستری گوشی موبایل وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن بر عهده مسافر است.

لازم به ذکر است که خریداران انواع گوشی های تلفن همراه می‌توانند به وسیله شناسه 15 رقمی IMEI گوشی و از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک به آدرس https://epl.irica.ir/ImeiInfoView از اصالت و غیر قاچاق بودن موبایل خود اطمینان حاصل کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. سلام. ببخشید قسمت ریجستری مبایل هواوی y5 prime چنده

  2. من یک گوشی سامسونگ و یک لب تاب کارکرده متعلق به برادرم که در خارج هست و میخواد برای من بفرسته . چطور امکان داره وارد کنم بدون اینکه بصورت مسافری باشه و این دو دستگاه شخصی و مورد نیازم هست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  3. کسی میدونه نوت 8 دسته دو بخوام بیارم گمرکیش چند میشه؟ حدودا؟

  4. سلام انشاالله که موفق باشید. سوال: من یک گوشی هواوی مت بیست لایت یکی از دوستان هدیه برایم آورده است و در گمرک راجستر نکرده است حالا راهنمایی کنید تکلیف من چیست باید چکار کنم؟ در ضمن هزینه راجستر کردنش چند تومن می شود.

  5. سلام ببخشید هزینه ی گمرک ایفون ایکس اس مکس 512 گیگابایت چند در میاد؟
    هزینه گمرک ایفون ایکس اس 512 گیگابایت چی؟

  6. سلام بین ۷۰ تا ۱۰۰تومن

  7. جهانگیر ذالفقارزاده

    من الان سوئد هستم و یک آیفون ۷ پلاس کارکرده خریدم . کسی میدونه هزینه گمرکیش چقدر میشه تو فرودگاه !؟؟

  8. با عرض سلام .
    بنده یک عدد گوشی A8+ از بازار دست فروشی با جعبه گرفتم و پیغام روی گوشی آومده که تا ۲۹ دی ماه مهلت ریجسترکردن دارید که فاقد کد ۴ رقمی است وکد ۱۶ رقمی رو جعبه رو وارد کردیم پیغام داد که در سایت ثبت نشده است .حالا موندم باید چه کار کنم .لطفا راهنمایی بفرمایید.

  9. من یه گوشی کارکرده رو ریجستری کردم ۲۲۵هزارتومان انترنتی پرداخت کردم برای گوشی دست دوم سامسونگ ۷ خدارو خوش میاد انقدر پرداخت کردم بعد شماره پاسپورت وسیم کارت هم باید به نام خودت باشه وگرنه فعال نمی شه

  10. خدایا ففط از شر آدمهای بی مسئولیت و عذاب آور و تشنه ب خون مردم،همه ملت هارو نجات بده

  11. مدیران کوته بین،، جلوی قاچاقو گرفتین درست، دستتون درد نکنه،، قیمت گوشیو دو برابر کردین، بازم دستتون درد نکنه،،16 درصد از مردم میگیرین بازم دمتون گرم
    جنس رو تامین کنید دیگه،،، فقط دریافتی هاتونو خوب و بدون نقص انجام میدین،، پرداختی ها با کیست؟
    اگه نمیتونستین ارز ورود گوشیو تامین کنین چرا جلوی قاچاقو گرفتین
    چند درصدی هم واسه ارتش و سپاه و اموزش و….. هم بگیرین،،، دست مردم که بجایی بند نیست،، چون نیاز دارن و مجبورن،، هرچی شما بگین پرداخت میکنند
    نوش جانتون،، حقتونه
    خود کرده را تدبیر نیست

  12. 1 درصد سود بازرگانی که دو برابر محاسبه خواهد شد!
    1 در صد عوارض هلال احمر!
    من موندم اینا رو از کجاشون در میارن ؟؟؟!!!!!!
    دقیقا مشخصه که هدفشون کسب سود و درآمد بیشتره و اصلا قصدی برای مبارزه با قاچاق موبایل ندارن!