سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس ؛ انتظار چه قابلیت‌هایی داریم؟

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 & Galaxy S9 Plus) تا چند ماه دیگر معرفی می‌شوند. ما انتظار چه قابلیت‌های جدیدی در این دو گوشی داریم؟

در حالی که چند ماه تا معرفی گوشی گلکسی اس 9 باقی مانده است، از همین حالا شایعات مربوط به پرچمدار آینده سامسونگ به گوش می‌رسد. محصولی که با هدف رقابت با آیفون ایکس قدرتمند اپل روانه‌ی بازار خواهد شد تا بتواند جلوی اوج گیری فروش این گوشی ویژه دهمین سالگرد فروش آیفون توسط اپل را بگیرد.

اگر چه انتظار نداریم سامسونگ با توجه به این که امسال از طراحی بی‌نظیر Infinity Display یا نمایشگر بی‌نهایت خود پرده برداری کرد، بخواهد دست به این ترکیب برنده بزند،‌ اما تغییرات اصلی پرچمدار جدید این شرکت در زیر قابش خواهد بود. در این مقاله ما هر آنچه در مورد جدیدترین قابلیت های سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس می‌دانیم را بدون اضافه کاری در اختیار شما قرار خواهیم داد که می‌توانید در ادامه مطالعه کنید.

نمایشگاه Infinity بهبود یافته

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

در مقایسه با اس 8، سامسونگ احتمالا حاشیه‌های بالایی را حذف کند و حاشیه‌های دیگر جهات را به حداقل خود برساند تا بتواند نمایشگر گوشی بیشتر نسبت به بدنه را از آن خود کند. علاوه بر این، سنسورهای جدید دوربین سامسونگ که اخیرا معرفی شده‌اند نیز یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول خواهند بود. این سنسورها راه حل خوبی برای هرچه نازک‌تر کردن دیوایس هستند، بنابراین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سال آینده ممکن است باریک‌تر شود و احتمالا می‌تواند قاب پشتی مسطح بدون برآمدگی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این می‌تواند همچنین قاب جلویی و نمایشگر Infinity را نیز بهبود ببخشد.

چیپست اگزینوس 9810 جدید یا اسنپدراگون 845

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

گوشی های جدید گلکسی S همواره از چیپست جدیدی نیز بهره می‌برند که این به یک سنت تبدیل شده است، اما ممکن است اس 9 شما را نا امید کند. سامسونگ تنها تولید دومین نسل پردازنده‌های 10 نانومتری خود را آغاز خواهد کرد که به وسیله آن احتمالا از چیپست اگزینوس 9810 برای گلکسی اس 9 استفاده شود. هرچند ماه گذشته گفته شد که آن‌ها آماده‌ی راه اندازی فرآیند تولید 8 نانومتری نیز هستند، اما به نظر می‌رسد هنوز این خط تولید آماده‌ی پاسخگویی به تولیداتی با مقیاس زیاد نیست، پس احتمالا تا معرفی گلکسی نوت 9 آماده خواهد شد.

به همین خاطر نسخه‌های آمریکایی خانواده گلکسی اس 9 سامسونگ از یک چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون 845 کوالکام برخوردار خواهند بود و مدل بین المللی آن از یک چیپست 10 نانومتری به نام اگزینوس 9810 قدرت می‌گیرد؛ هر دو چیپست در عصر جدید خود می‌توانند عملکرد و قدرت را به شکل یکسانی تقسیم کنند. استفاده از یک چیپست مدرن‌تر در مدل آمریکایی گلکسی اس 9 می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران آمریکایی این گوشی باشد.

جایگاه جدید اسکنر اثر انگشت

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

بر اساس رندرهای CAD‌ منتشر شده و دیگر شایعاتی که تا به حال شنیده‌ایم، احتمالا سامسونگ موقعیت عمودی را برای دوربین‌های پشتی در نظر خواهد گرفت و یک اسکنر اثر انگشت جدید را درست در زیر لنز‌ها،‌ وسط قاب پشتی گوشی قرار می‌دهد. بنابراین بزرگ‌ترین چالش در مورد طراحی گلکسی اس 8 که قرارگیری این اسکنر در سمت راست دوربین بود، حال برطرف شده است.

دوربین دوگانه تنها در گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

یک دوربین دوگانه به احتمال خیلی زیاد بر روی گوشی جدید سامسونگ قرار خواهد داشت، زیرا مینگ چی کو تحلیلگر نامدار حوزه تکنولوژی نیز آن را تایید کرده است. اما متاسفانه این دوربین دوگانه تنها بر روی مدل پلاس گلکسی اس 9 قرار خواهد گرفت تا سامسونگ نیز سیاست اپل در مورد خانواده‌های آیفون 7 و آیفون 8 را دنبال کند.

سامسونگ به تازگی از یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به دو سنسور 24 و 12 مگاپیکسلی پرده برداری کرده است تا نه تنها اس 9 پلاس نخستین محصول خانواده اس میزبانی کننده از این دوربین باشد، بلکه عملکرد آن به قدرتی پیشرفته‌تر از نسل پیشین دوربین‌های تک لنزی سامسونگ خواهد بود که می‌تواند سایر رقبا را به چالش جدی بکشد. با استفاده از این دوربین دوگانه، درست همانند گوشی پیکسل 2 ایکس ال، پرچمدار جدید سامسونگ نیز می‌تواند در شرایط نوری کم تصاویر خارق‌العاده‌ای را به ثبت برساند.

نمایشگرهای تاچ In-cell در خانواده اس 9

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ ادعا کرده است که یک نمایشگر تاچ In-cell را برای دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خود به تولید خواهد رساند. تکنولوژی اولد انعطاف پذیر سامسونگ با نام Y-OCTA لایه لمسی را در پنل صفحه نمایش ادغام می‌کند که به کاهش هزینه‌ی 30 درصدی تولید نمایشگر خواهد انجامید.

گلکسی اس 7 از این قابلیت استفاده می‌کند، در حالی که دو مدل اس 8 پلاس و نوت 8 همراه با یک لایه لمس اضافی معمولی ادغام شده با نمایشگر برخوردار هستند. این مشکل به دلیل عدم ظرفیت کافی تامین کنندگان سامسونگ برای تولید بیشتر این پنل‌ها بوده است. حال گفته می‌شود که هر دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس از این لایه ادغام شده برخوردار خواهند بود. ظاهرا سامسونگ از منابع خودش برای تولید آن‌ها استفاده می‌کند.

کمک پردازنده‌های موتور عصبی

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

کوالکام تابستان امسال از یک کیت توسعه نرم افزاری برای موتور پردازش عصبی اسنپدراگون پرده برداشت و سامسونگ نیز با استفاده از کمک پردازنده‌هایی در داخل چیپست اگزینوس گوشی های جدید خود سعی بر استفاده از قابلیت‌های این کیت خواهد داشت. بنابراین مترجم در لحظه بیکسبی و دیگر الگوریتم‌های تشخیص شی با پیشرفت‌هایی همراه خواهند بود.

سیستم جدید تشخیص چهره

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

به لطف کمک پردازنده‌های موتور عصبی، سامسونگ از یک سیستم تشخیص چهره جدید به سبک فیس آی دی کمپانی اپل استفاده خواهد کرد تا گوشی های جدید گلکسی اس 9 از نقشه‌برداری صورت برخوردار شوند؛ اگرچه این نقشه‌برداری هنوز هم عمیق نخواهد بود.

اپل در حال پیشروی در تکنولوژی نقشه‌برداری سه بعدی از چهره است، بنابراین سامسونگ نیز باید خیلی سریع از این خواب برخواسته و بتواند در برابر غول آمریکایی گوشی‌ساز به رقابت بپردازد. به نظر می‌رسد برای پاسخ سامسونگ به دوربین TrueDepth اپل،‌ گوشی اس 9 خیلی زود باشد و شاید عرضه چنین تکنولوژی همراه با گلکسی نوت 8 میسر شود.

باتری بزرگ‌تر می‌شود

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ ادعا می‌کند که گلکسی اس 9 را با سیستم PCB اسمبل می‌شود که قطعات را فشرده‌تر کرده و باعث می‌شود بدنه‌ی گوشی بسیار کوچک‌تر از آیفون ایکس باشد و فضاها برای موارد استفاده دیگری خالی شوند. همراه با پنل‌های کوچک‌تر نمایشگر In-cell،‌ مادربردهای کوچک‌تر، چیپست‌های 7 نانومتری کوالکام و سنسورهای دوربین کوچک‌تر، ما امیدواریم که سامسونگ بتواند از این فضای خالی برای استفاده از یک باتری با ظرفیت بیشتر در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس استفاده کند.

سنسور کیفیت هوا

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس

سامسونگ با استفاده از سنسورهای مختلف آب و هوایی و فشارسنج غریبه نیست، اما یک سنسور محیطی جدید به قدری کوچک طراحی شده است که ما می‌توانیم انتظار استفاده از آن در گوشی های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را داشته باشیم. این سنسور جدید، می‌تواند مقدار و اندازه ذرات مضر در هوا را همراه با گوشی خود اندازه بگیرید. این می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شهرهای پرترافیک و آلوده باشد تا شما در صورت لزوم فورا خود را به منزل رسانده یا حداقل یک ماسک بر روی صورت خود قرار دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بنظر من انتظارات مهم تری میشه ازین گوشی داشت درسته اینها هم مهمن ولی سامسونگ باید سعی کنه از اسپیکر های استریو با کیفیت و بلندی صدای بالا و همچنین از لمس سه بعدی برای کل صفحه نمایش استفاده کنه این ها مخصوصا اسپیکر چیز هایی هستند که سامسونگ ازشون عقب افتاده

  2. در چه تاریخی عرضه میشه؟