بلک بری

بلک بری محکوم به پرداخت 137 میلیون دلار به نوکیا شد

مبلغ جریمه بلک بری مشخص شد. بر اساس رای صادر شده توسط دادگاه بین‌المللی، این شرکت باید برای اتمام نزاع خود با نوکیا، 137 میلیون دلار به آن پرداخت کند.

اختلاف بین نوکیا و بلک بری سرانجام با صدور رای دادگاه بازرگانی بین‌المللی خاتمه یافت و شرکت شکست خورده در این رقابت حقوقی وعده داد به رای صادر شده احترام خواهد گذاشت. بر این اساس، به منظور پایان دادن به مشکل بین دو مورد از قدیمی‌ترین شرکت‌های گوشی‌ساز دنیا، بلک بری باید 137 میلیون دلار به نوکیا به عنوان غرامت پرداخت کند. مشکل دو شرکت درباره بدهی‌هایی بود که بلک بری باید به خاطر استفاده از چندین حق اختراع به نوکیا پرداخت می‌کرد.

این مورد با مشکلات نقض حق اختراع ارتباطی ندارد، به همین دلیل بلک بری همچنان نوکیا را به استفاده بدون اجازه از برخی از مالکیت‌های فکری خود محکوم می‌کند. این شرکت بر اساس ادعاهای خود تاکنون چندین شکایت در آمریکا و آلمان علیه نوکیا تنظیم کرده است.

شرکت محکوم از رای صادر شده توسط دادگاه بین‌الملل اظهار ناامیدی و در ادامه پایبندی به آن را قبول کرد. این شرکت در ادامه اعلام کرد اجبار برای پرداخت غرامت تعیین شده سبب نمی‌شود از تلاش‌های برای اثبات حقوق ضایع شده‌ خود توسط نوکیا در آلمان و آمریکا دست بکشد.

بلک بری و نوکیا روزگاری در بازار موبایل پادشاهی می‌کردند، اما اکنون شرکت‌هایی جداگانه با نام آن‌ها اقدام به تولید گوشی هوشمند می‌کنند. شرکت‌های TCL و اچ ام دی گلوبال به ترتیب از سال گذشته مشغول تولید محصولاتی با نام این دو برند هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*