تازه‌ترین تکنولوژی‌ها قدمت مقبره مسیح را قرن‌ها به عقب بردند

تازه‌ترین تکنولوژی‌ها قدمت مقبره مسیح را قرن‌ها به عقب بردند

قدمت مقبره مسیح بر اساس برآوردهای باستان شناسی پیشین هزار سال تخمین زده شده بود، اما بررسی‌های تازه به کمک فناوری‌های مدرن، خلاف این موضوع را ثابت کردند.

بر طبق گزارش نشنال جئوگرافیک، انجام آزمایش‌های مختلف بر روی بقایای غاری آهکی در کلیسای مقبره مقدس (Church of the Holy Sepulchre) که به اعتقاد بسیاری از مسیحیان، محل به صلیب کشیده شدن و دفن عیسی ناصره است، نشان داد که قدمت مقبره مسیح حدودا 1700 سال بوده و تاریخ ساخت آن، به سال 345 بعد از میلاد مربوط می‌شود.

همانطور که اشاره شد،‌ شواهد باستان شناسی پیشین از ساخته شدن این مقبره در حدود هزار سال پیش خبر می‌دادند، اما آنالیز مواد شیمیایی سنگ‌آهک غار موردبررسی، به منظور تعیین آخرین باری که این سنگ‌ها در معرض نور خورشید قرار گرفته بودند، نشان داد که برآورد قبلی اشتباه بوده و مقبره مسیح حدودا 700 سال پیش از دوران جنگ‌های صلیبی بنا شده است.

تازه‌ترین تکنولوژی‌ها قدمت مقبره مسیح را قرن‌ها به عقب بردند

تصویری از شرایط کنونی مقبره مسیح

عده زیادی از پیروان مسیحیت معتقدند که محل دفن مسیح که در انجیل از آن با نام گلگتا (Golgotha) یاد شده، همان مکانی است که این پیامبر در آن رستاخیز کرد و بررسی‌های سال گذشته باستان شناسان در این محل نشان داد که مقبره موجود هرگز جابه‌جا نشده است.

در حالی که در کتاب عهد جدید، تاریخ به صلیب کشیده شدن مسیح سال 30 و یا 33 بعد از میلاد اعلام شده، بر اساس متون تاریخی رومی‌ها 326 سال پس از تولد مسیح مقبره او را پیدا کرده و آرامگاهی برای او ساختند؛ در آن زمان کنستانتین اول، یکی از امپراتورهای روم که مسیحی شد و دین عیسی را به عنوان مذهب رسمی اعلام کرد، حکومت می‌کرد و پس از این اتفاق بود که ساختن بناهای یادبود بزرگ برای این پیامبر رایج شد.

از آنجایی که آرامگاه مسیح پس از تخریب کامل، در سال 1009 مجددا ساخته شد، تاریخ‌دانان در مورد این موضوع که کلیسای مقبره مقدس همان مکانی است که رومی‌ها در سال 326 پس از میلاد کشف کردند، به شک افتادند. با این حال، تحقیقات جدید در مورد قدمت مقبره مسیح که به مدت یک سال، توسط پژوهشگران دانشگاه ملی صنعتی آتن (National Technical University of Athens) انجام شد، شک این محققان را از بین برد و بر اساس نتایج کسب‌شده ثابت شد که این مکان همان بنایی است که رومی‌ها سه قرن پس از به صلیب کشیده شدن عیسی، آن را ساختند.

تازه‌ترین تکنولوژی‌ها قدمت مقبره مسیح را قرن‌ها به عقب بردند

نشنال جئوگرافیک گزارش کرده است که دانشمندان این دانشگاه با کمک تکنیکی به نام OSL، تعیین کردند که چه زمانی برای آخرین باری، رسوبات کوارتز جمع‌آوری‌شده از محل دفن مسیح به صورت مستقیم در جلوی نور آفتاب قرار گرفته‌اند. اینطور که به نظر می‌رسد،‌ نتایج بررسی‌های انجام‌شده در روزهای آینده رسما منتشر خواهند شد.

با وجود اینکه متخصصان باستان شناسی، همچنان توانایی اثبات صد درصدی دفن شدن عیسی ناصره در کلیسای مقبره مقدس را ندارند، این مکان در سطح جهانی به عنوان آرامگاه مسیح شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کلا به نظر شخصه من دین فقط یه وسیله برای کنترل بر روی مردمه و هیچ منشا درستی نداره

  2. دوست عزیز،اگه متن رو کامل وبادقت بخونید متوجه میشی که کنستانتین درسال 325 حدودا بعد از فوت مسیح اقدام به ساخت مقبره کرده واین اختتلاف زمانی رو توضیح میده.با تشکر

  3. دینشون کامل نیست اسلام از این شبهه ها ندارههههه

  4. 1000سال کم بود، شد 1700سال، مگه الآن سال 2017 نیس؟ بقیه‌اش کو؟
    وقتی انجیل اولیه را امپراطوری روم اونهم در قرن چهارم میلادی بنویسه، بقیه‌اش معلومه.