تعرفه های جدید اینترنت

تعرفه های جدید اینترنت همه شرکت‌ها از فردا (12 آذر 96) اجرایی می‌شود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران، از نهایی شدن تعرفه های جدید اینترنت همه شرکت‌ها تا پایان امروز و اجرایی شدن آن‌ها از فردا (12 آذر 96) خبر داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد تعرفه های جدید اینترنت همه شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس تا پایان امروز (11 آذر 1396) نهایی می‌شوند و از فردا شاهد اجرایی شدن آن‌ها خواهیم بود. وی با اشاره به جلسه صبح امروز با شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، عنوان کرد که تاخیر به وجود آمده در اجرای این مصوبه به دلیل احقاق حقوق مصرف کنندگان بوده است. در ادامه، متن مطلب منتشر شده توسط آذری جهرمی در اینستاگرام را مطالعه خواهید کرد:

تعرفه های جدید اینترنت

توضیح وزیر ارتباطات در مورد اجرای تعرفه های جدید اینترنت

بنا بر اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صبح امروز جلسه‌ای با شرکت های ارائه کننده خدمات دسترسی ثابت برگزار شد. در این جلسه:

1. انطباق تعرفه اعلامی شرکت‌ها با مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات بررسی شد.

2. این که در مصرف منصفانه برای مشترکین، سقف‌های مجزایی برای داخل و بین الملل لحاظ شود مورد تایید نیست. صرفا در محاسبه شمارش مصرف نسبت یک به دو بایستی لحاظ شود. بدین معنا که اگر مصرف منصفانه‌ی اعلام شده برای یک شرکت 230 گیگابایت است، مشترک می‌تواند 160 گیگابایت اینترنت خالص و یا 320 گیگابایت ترافیک داخلی خالص مصرف کند. در صورت مصرف ترکیبی هم نسبت یک به دو لحاظ خواهد شد.

3. به منظور رقابت بیشتر بین شرکت‌‌ها، مخابرات ایران موظف شده است درخواست جابجایی مشترکین را ظرف یک روز انجام دهد تا مشترکین بتوانند سرویس‌دهنده خود را با کمترین دردسر جابجا کنند.

4. تعرفه های جدید اینترنت همه شرکت‌ها بر این اساس تا پایان امروز نهایی و برای فردا اجرایی خواهد شد. تاخیر حادث شده در اجرای مصوبه به دلیل احقاق حقوق مصرف‌کنندگان بوده است.

5. بنا شد که میزان سرعت مشترکان پس از رسیدن به سقف مصرف منصفانه برای همه سرویس‌ها یکسان نباشد و سقف سرعت‌های جدید در هفته جاری مجددا به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصویب پیشنهاد شود.

از مرور تعرفه‌های اعلامی با شرایط نهایی شده فوق‌الذکر می‌توان تفاوت‌ها و بهبود قابل توجه نظام تعرفه‌ای دسترسی ثابت به نفع مشترک نهایی را ملاحظه کرد. به مرور زمان و طبیعتا بزرگ‌تر شدن حجم بازار، ضمن رقابت جدی‌تر در بازار، هزینه‌های تمام شده کاهش خواهند یافت و شرایط تعرفه‌ای ارائه شده مطلوب‌تر و نزدیک‌تر به آنچه در کشورهای توسعه یافته جاری است، خواهد شد. انجام تغییرات بزرگ همواره نیازمند همراهی مردمی است، از این روز از همراهی شما و انعکاس نظرات ارزشمندتان تشکر می‌کنم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*