اولین محموله موشک فالکون سنگین اسپیس ایکس، یک خودرو تسلا خواهد بود!

اولین محموله موشک فالکون سنگین اسپیس ایکس، یک خودرو تسلا خواهد بود!

بر اساس گزارش‌ها، به احتمال قوی اولین محموله موشک فالکون سنگین (Falcon Heavy) کمپانی هوافضای اسپیس ایکس، یک خودرو تسلا رودستر خواهد بود.

مدیر عامل هر دو شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) و تسلا (Tesla)، ایلان ماسک، یکی از شناخته‌شده‌ترین غول‌های تکنولوژی و کارآفرینی خلاق است که به تازگی در حساب توییتری خود، ایده‌ی فرستادن یکی از خودروهای الکتریکی کمپانی ماشین سازی‌اش به عنوان اولین محموله موشک فالکون سنگین اسپیس ایکس به فضا را مطرح کرد. مدت کوتاهی پس از توییت ماسک هم‌ برنامه‌ انجام این کار تایید شد.

البته ماجرای این تصمیم عجیب و غریب به همین سادگی‌ها نبود؛ پس از توییت ایده ارسال تسلا رودستر به فضا،‌ وب سایت معروف The Verge برای مطمئن شدن از جدی بودن اتفاق، طی مکاتبه‌ای با ماسک درستی برنامه اسپیس ایکس را تایید کرد و راجب آن مطلب نوشت. با این حال پس از چاپ مقاله،‌ مدیر عامل این کمپانی مستقیما به مسئولان وب سایت پیام داد که کل ماجرا یک شوخی بوده است؛ اما چند روز گذشته یکی از منابع موثق اعلام کرد که محموله موشک فالکون سنگین یا همان فالکون هِوی، در اولین پرواز، یکی از خودروهای تسلا خواهد بود.

جالب است بدانید که ایلان ماسک پیش از این صراحتا از اظهار کرده است که احتمال انفجار فالکون هِوی در اولین پرواز خود وجود داشته و به همین دلیل، قصد دارد تا یکی از عجیب و غیر منتظره‌ترین محموله‌های ممکن را در این اتفاق تاریخی، همراه با راکت به فضا بفرستد.

اولین محموله موشک فالکون سنگین اسپیس ایکس، یک خودرو تسلا خواهد بود!

راکت فالکون سنگین ورژن ارتقا یافته و قدرتمندتر موشک فالکون 9 اسپیس ایکس بوده که برای حمل بارهای سنگین و انجام ماموریت‌های مختلف مرتبط با ماه و مریخ ساخته شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بود که این موشک بین سال 2013 و 2014 اولین پرواز خود را انجام دهد، اما همانطور که ماسک در مصاحبه‌های خود اعلام کرد، پرتاب رسمی این موشک به فضا در ماه ژانویه 2018 خواهد بود.

به بیان ساده‌تر، موشک فالکون هوی از متصل کردن سه راکت فالکون 9 به هم ساخته شده و به همین دلیل، توان آن حدودا سه برابر موشک پرچم‌دار اسپیس ایکس است. یکی از مهم‌ترین اهداف آزمایش‌های پرتاب موشک کمپانی ایلان ماسک، عملی کردن ایده استفاده از موشک‌های بازیافتی بوده و انتظار می‌رود که بوسترهای راکت فالکون سنگین هم مانند اجزای اصلی فالکون‌های 9، بازیابی شوند؛ گرچه هنوز صحبتی در این باره از سوی اسپیس ایکس مطرح نشده است.

البته ماسک قبل از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا تمامی منابع اسپیس ایکس را صرف توسعه سیستم حمل و نقل بین ستاره‌ای و ایجاد متمدن بر روی چهارمین سیاره منظومه خورشیدی کند. در همین رابطه انتظار می‌رود که مدت کوتاهی پس از موفقیت پرواز موشک فالکون سنگین و انجام ماموریت‌های مختلف برای ایستگاه فضایی بین المللی و کمپانی‌های خصوصی دیگر، تجربه و درآمد کسب‌شده از این طریق در جهت گسترش قلمرو بشریت در کیهان صرف شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سواریشو تو ماه هم امتحان کنن