اینفینیتی کیو ایکس 50

اینفینیتی کیو ایکس 50 جدید (Infiniti QX50) در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

اینفینیتی کیو ایکس 50 مدل 2019 (Infiniti QX50) در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2017 به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این کراس اوور لوکس می‌پردازیم.

سرانجام خودروی اینفینیتی QX50 در نمایشگاه لس آنجلس معرفی شد. اخیرا، پیش نمایشی از نسل جدید این کراس اوور زیبا را مشاهده کرده بودیم و حالا شرکت سازنده خودروهای لوکس فرانسوی-ژاپنی و زیرمجموعه گروه رنو-نیسان، این خودروی جدید را رسما رونمایی کرده است.

اینفینیتی کیو ایکس 50

نسل جدید اینفینیتی کیو ایکس 50 بر اساس کانسپت QX Sport Inspiration ساخته شده و در نمای جلوی آن، چراغ‌های باریک LED و جلوپنجره بزرگ با طراحی پویا و تهاجمی به چشم می‌خورد. کاپوت عضلانی، خطوط شانه برجسته، پوشش‌های پلاستیکی بدنه، دو خروجی اگزوز کرومی ذوزنقه‌ای‌شکل و رینگ‌های آلیاژی 19 یا 20 اینچی از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو محسوب می‌شود.

در کابین اینفینیتی کیو ایکس 50 شاهد طراحی گیرا و قسمت‌های مختلف چرمی هستیم. حتی تریم چوبی و آلومینیومی نیز برای بخش‌های گوناگون فضای داخلی خودرو قابل سفارش است. سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید InTouch از قابلیت‌های جالب توجه کابین نسل جدید QX50 است که از یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی اصلی و یک نمایشگر لمسی 7 اینچی برای کنترل سیستم تهویه و عملکردهای سرگرمی خودرو بهره می‌برد. همچنین یک نمایشگر سربالا نیز در کابین خودرو تعبیه شده است.

اینفینیتی کیو ایکس 50

حجم صندوق بار در نسل جدید از 895 لیتر به 1050 لیتر افزایش پیدا کرده که این رقم در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به عدد قابل توجه 1825 لیتر می‌رسد. این کراس اوور لوکس، 4.69 متر طول دارد و نسبت به نسل قبلی، 6 سانتی‌متر طویل‌‌تر شده است.

اینفینیتی کیو ایکس 50 جدید به پیشرانه 2  لیتری 4 سیلندر توربو VC-Turbo با قدرت 270 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن‌متر مجهز شده است. این پیشرانه در نوع خود منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود چون اولین پیشرانه تولیدی دنیا با ضریب تراکم متغیر است. ضریب تراکم این پیشرانه بین 8:1 تا 14:1 متغیر خواهد بود. این ویژگی باعث می‌شود پیشرانه جدید اینفینیتی، عملکردی بالارده و قدرتمند را در کنار مصرف سوخت مناسب ارائه کند.

اینفینیتی کیو ایکس 50

نیروی تولید شده توسط پیشرانه به وسیله یک گیربکس CVT مدرن به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این گیربکس جای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قبلی را گرفته است. همچنین نسل جدید QX50 یک خودروی دیفرانسیل جلو بوده و به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو به مشتریان ارائه می‌شود. البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به صورت سفارشی به خریداران عرضه خواهد شد. این کراس اوور ژاپنی در نسخه دیفرانسیل جلو، در هر صد کیلومتر مسافت ترکیبی، 8.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و این رقم در نسخه چهار چرخ محرک به 9 لیتر می‌رسد.

اینفینیتی کیو ایکس 50 به مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک راننده مجهز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم هشدار برخورد از جلو، هشدار نقاط کور و ترمز اضطراری جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی ایمنی این خودرو، سیستم ProPilot است. این سیستم رانندگی نیمه خودکار با فشردن یک دکمه فعال می‌شود و کنترل فرمان، ترمز و حرکت خودرو را به دست می‌گیرد.

گالری عکس های اینفینیتی کیو ایکس 50

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*