معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

سری گوشی های میت 2017 شامل هواوی میت 10، هواوی میت 10 پرو و هواوی میت 10 لایت دارای قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی هستند که هر کاربری را برای خرید آنها وسوسه می‌کند و در ادامه قصد داریم این نوآوری‌های هواوی در پرچمداران جدیدش را معرفی کنیم.

هر ساله صدها گوشی موبایل در رده‌های قیمتی متفاوت با امکانات و مشخصات سخت افزاری کاملا متنوع روانه‌ی بازار می‌شوند. با وجود این که تقریبا در هر رده‌ی قیمتی شما می‌توانید محصولات قدرتمندی را خریداری کنید، اما کمتر پیش می‌آید که اسمارت فون هایی با قابلیت‌های جدید و امکانات واقعا کاربردی معرفی شوند. دنیای موبایل های هوشمند دچار تکرار مکررات شده است و گوشی های مشابه بسیاری را در ویترین فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم.

اما سری میت 2017 هواوی یکی از آن خانواده‌هایی است که این نقص را برطرف کرده و کمپانی سازنده‌ی آنها یعنی هواوی، تلاش کرده که علاوه بر برطرف کردن نیازهای عمومی کاربران، تعدادی از قابلیت‌های جدید سخت افزاری و نرم افزاری جدید را نیز در آنها تعبیه کند که برخی از آنها برای اولین بار در دنیای گوشی های هوشمند دیده می‌شوند. بنابراین اگر شما نیز احتمالا مایل هستید یکی از این سه دیوایس را در آینده‌ی نزدیک تهیه کنید، مطالعه‌ی این لیست می‌تواند برایتان جذاب باشد؛ پس با ما همراه باشید:

هوش مصنوعی و پردازنده‌ی مجهز به واحد پردازش عصبی مجزا

معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

گوشی های جدید هواوی میت، محصولاتی کاملا هوشمند هستند. میت 10 و میت 10 پرو با برخورداری از پردازنده‌ی کایرین ۹۷۰، دارای یک واحد پردازش عصبی مجزا هستند که درست مانند مغز انسان، توانانی تحلیل داده‌ها و پردازش چند تسک به صورت همزمان را دارد و پتانسیل فوق‌العاده‌ای را برای پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بر روی دیوایس فراهم می‌کند.

خبر خوب این است که این پردازش‌ها نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و تمام روند فعالیت‌ها بر روی خود دیوایس انجام می‌گیرد. بنابراین حفظ حریم خصوصی کاربران و البته کاهش مصرف انرژی، دو ویژگی اصلی آنها خواهد بود. واحد NPU مجزای سری میت 10 که برای اولین بار در دنیای موبایل شاهد آن هستیم، بار پردازش هوش مصنوعی را از روی سی پی یو برمی‌دارد و در تقریبا همه‌جا از مدیریت مصرف باتری، بهینه‌سازی رابط کاربری و اختصاص منابع سخت افزاری به بخش‌های مورد علاقه‌ی کاربر گرفته تا تشخیص هوشمند سوژه‌ها و پردازش تصاویر در دوربین، حذف نویزهای محیطی هنگام صحبت با تلفن و ضبط صدا، رد پایی از آن دیده می‌شود. بنابراین پرچمداران جدید هواوی از هوشمندترین گوشی های بازار هستند و قطعا در آینده با فعالیت بیشتر توسعه‌دهندگان شخص ثالث و ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها و نرم افزارهای اختصاصی، کاربردهای آن در زندگی روزمره نیز افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این پردازنده‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی، تراشه‌ی پرچمداران جدید هواوی به مودم فوق سریع LTE-A Pro Cat 18 که پرچمدار مودم‌های موبایل است نیز مجهز شده و پردازشگر گرافیکی نسل جدید Mali-G72 MP12 نیز با برخورداری از ۱۲ هسته‌ی پردازشی، ۴ برابر عملکرد سریع‌تر و ۸ برابر مصرف انرژی بهینه‌تر نسبت به نسل قبل را هنگام رندرینگ رابط کاربری و پردازش تصاویر فراهم می‌کند.

دوربین سلفی دوگانه در هواوی میت 10 لایت

معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

هواوی میت 10 لایت یکی از جذاب‌ترین اسمارت فون‌ ها برای عاشقان عکاسی سلفی است و کاربران این دیوایس که یکی از اولین تلفن های همراه هوشمند دارای دوربین سلفی دوگانه است، قادرند سلفی‌های فوق‌العاده‌ای را با استفاده از آن ثبت کنند. ساختار دوگانه‌ی این دوربین از دو سنسور ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است که اولی مخصوص ثبت تصاویر به شکل معمولی و دومی مخصوص ثبت اطلاعات مربوط به عمق میدان عکس‌هاست تا با ترکیب اطلاعات دریافتی از این دو سنسور، پرتره‌های باکیفیت و با عمق میدان مناسب ذخیره شود.

این دوربین سلفی که قادر به فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی) نیز خواهد بود، برخلاف بسیاری از رقبا، دارای یک فلش ال ای دی جداگانه برای دوربین سلفی است که به کاربران اجازه می‌دهد حتی در شرایط نوری نامناسب و در تاریک‌ترین محیط‌ها زیر نور ماه نیز بتوانند تصاویر روشن و پرجزئیاتی را به ثبت برسانند. در ضمن سنسور ۱۳ مگاپیسلی دوربین سلفی میت 10 لایت مجهز به یک لنز سریع با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 است که با وارد کردن نور کافی به سنسور اجازه می‌دهد عکاسی در شب را با نویز بسیار پایین انجام دهد.

عمر باتری مناسب و شارژ سریع اختصاصی

معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

میت 10 و میت 10 پرو از باتری های قدرتمند ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی برخوردارند که به کاربران این غول‌های اندرویدی اجازه می‌دهد در صورت استفاده‌ی متوسط، حتی تا دو روز نیازی به شارژ مجدد نداشته باشند. با توجه به مصرف بالا توسط شبکه‌های اینترنت پرسرعت و البته افزایش رزولوشن و روشنایی نمایشگرها، این روزها عمر باتری اهمیت بالایی دارد و خوشبختانه هواوی نیز توجه ویژه‌ای بر روی این موضوع داشته است.

هوش مصنوعی مصرف باتری را تحلیل می‌کند و با زیر نظر گرفتن رفتار کاربر هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، منابع باتری را به شکلی بهینه به قسمت‌های مختلف نرم افزاری اختصاص می‌دهد تا بیشترین عمر باتری با توجه به الگوی مصرف کاربر، به دست بیاید. علاوه بر اینها، شارژر دیواری این دو دیوایس و باتری آنها از فناوری انحصاری شارژ سریع هواوی تحت عنوان قابلیت SuperCharge پشتیبانی می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با صرف ۳۰ دقیقه اتصال به شارژ، ۵۸ درصد ظرفیت باتری را پر کند. با درس گرفتن از تجربیات تلخ سایر برندها در استفاده از باتری‌های غول‌پیکر، هواوی یک سیستم ایمنی متشکل از ۱۵ لایه‌ی نظارتی مختلف را برای این باتری تعبیه کرده است که توسط موسسه‌ی TÜV Rheinland آلمان تایید شده است؛ در ضمن علیرغم سرعت بالا، شارژ باتری سری میت 10 نیز با ولتاژ پایینی انجام می‌شود تا احتمال افزایش دمای این باتری‌های لیتیوم پلیمری کاهش پیدا کند.

حالت PC Mode برای تبدیل گوشی به یک کامپیوتر رومیزی

معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

قطعا با برخورداری از قدرت سخت افزاری بسیار بالا، گوشی های موبایل در حال نزدیک‌تر شدن به توان فنی کامپیوترهای غول‌پیکر دیروز هستند و حالا هواوی نیز در یک اقدام جالب، کاری کرده است تا به آسانی بتوانید میت 10 را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کنید. برای این کار تنها کافی است از یک مبدل پورت یو اس بی تایپ سی به اچ دی ام آی استفاده کنید و گوشی را به یک مانیتور متصل کنید.

سپس رابط کاربری هواوی در حالت بهینه شده برای نمایشگرهای بزرگ و با ظاهری مشابه دسکتاپ‌های رایج، به نمایش درمی‌آید و می‌توانید به ابزارهای مختلف نظیر نرم افزار پردازش متون و مرورگر دسترسی داشته باشید.  علاوه بر امکان اتصال کیبورد و ماوس وایرلس، امکان کنترل نشانگر و جابه‌جایی بین محیط‌های مختلف از طریق خود گوشی نیز وجود دارد تا عملا به هیچ وسیله‌ی جانبی دیگری برای استفاده از حالت پی سی مود نیازی نداشته باشید.

قابلیت کنترل لوازم مختلف از راه دور و به شکل هوشمند

یکی از ویژگی‌های مورد علاقه‌ی بسیاری از کاربران در تلفن های همراه این است که آنها بتوانند از طریق اسمارت فون خود، لوازم خانه و گجت‌های دیگر خود را کنترل کنند. هواوی نیز به این درخواست پاسخ داده و یک سنسور فرستنده‌ی نور مادون قرمز را بر روی لبه‌ی بالایی میت 10 تعبیه کرده است. با استفاده از این فرستنده می‌توانید اکثر تلویزیون‌ها، دوربین‌های عکاسی و دیگر لوازم هوشمند که از ریموت کنترل اینفرارد پشتیبانی می‌کنند را از راه دور کنترل کنید.

نرم افزار مخصوص این ریموت کنترل نیز داخل EMUI 8.0 گنجانده شده است که از آنجا می‌توانید لیستی از صدها مدل از لوازم خانگی و دیجیتالی مختلف را مشاهده کنید و آنها را به لیست وسایل خود اضافه کنید. رابط کاربری کنترل‌ها نیز دارای دکمه‌های متناسب با آن وسیله بوده و امکانات مختلف آنها قابل ویرایش و سفارشی‌سازی هستند.

صدای سه بعدی و الگوریتم هوشمند هواوی هیسن

الگوریتم انحصاری HUAWEI Histen که طی یک همکاری مشترک بین هواوی و موسسه‌ی آواشناسی کشور آلمان توسعه یافته و برای اولین بار در نوا ۲ پلاس شاهد آن بودیم، حالا حضوری قدرتمندتر بر روی میت 10 دارد. هواوی هیسن از ۱۰ الگوریتم متفاوت تشکیل شده که پردازش صدا و پخش آن در فضایی سه بعدی، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن است. بعد از اتصال هدفون و ورود به نرم افزار پخش موسیقی، با لمس آیکون مخصوص صدای سه بعدی می‌توانید وارد صفحه‌ی تنظیمات مربوط به این قابلیت شوید و آن را فعال کنید.

در این صفحه قادر خواهید بود فضایی که موسیقی در آن پخش می‌شود را انتخاب کرده و از میان سه گزینه‌ی نزدیک، جلو و حالت واید، یکی را انتخاب کنید. زمانی که شما حالت واید را انتخاب می‌کنید، صدا از فضایی دورتر از گوش‌هایتان پخش می‌شود و همان صدای فراگیری که هنگام حضور در سالن کنسرت تجربه می‌کنید را شبیه‌سازی می‌کند.

در ضمن یکی از ویژگی‌های جالب هواوی میت 10 نیز این است که با وجود برخورداری از یک اسپیکر تک کاناله بر روی لبه‌ی پایینی، هنگام پخش موسیقی، بلندگوی تماس نیز وارد میدان می‌شود و با همکاری این دو اسپیکر، یک ساختار پخش صدای استریو در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

منوی ناوبری قابل سفارشی‌سازی

معرفی نوآوری‌‌های هواوی که سری میت را به گوشی هایی ویژه تبدیل می‌کنند

هواوی میت 10 از یک دکمه‌ی هوم فیزیکی برخوردار است که البته به سمت پایین فشرده نمی‌شود. کاربر می‌تواند منوی ناوبری همیشگی اندروید را در تنظیمات، غیر فعال کند و تنها با استفاده از این دکمه، بین بخش‌های مختلف جابه‌جا شود. لمس کردن این دکمه به معنای بازگشت به عقب، لمس و نگه داشتن انگشت بر روی آن به معنای بازگشت به صفحه‌ی هوم و سوایپ کردن انگشت بر روی آن به سمت راست و چپ، باعث باز شدن صفحه‌ی اپلیکیشن‌های در حال اجرا خواهد بود.

البته اگر تصمیم به استفاده از منوی ناوبری مجازی بگیرید، کمپانی سازنده امکانات سفارشی‌سازی متنوعی را برای آن در نظر گرفته و حتی می‌توانید با فعال کردن یک داک ناوبری مجازی، آن را در هر قسمتی از صفحه که می‌خواهید به نمایش دربیاورید و چهار عملگر مختلف را به آن نسبت دهید؛ این عملگرها با سوایپ کردن به چهار جهت اصلی و به آسانی اجرا می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. اسم نرم‌افزار ریموت هواوی چیه؟

  2. عالیه میت 10 لایت واقعا از همه گوشی های اپل و سامسونگ بهتره و قیمتشم عالیه

  3. سری میت هوآوی سراسر نوآوریه

    بر خلاف برندهای نان مفت خوری مثل آیفون

  4. داره حسابی زوره خودشو میزنه این شرکت بی هویت

  5. به نظرم اکثرشون کاربردی میتونن باشن

  6. اینا کجاشون نواوریه؟؟؟!!

  7. sedaye se bodi ro age ba hedfone khoob test konid kheily hal mide

  8. آره کار راه اندازه، ولی نه اینکه بازیا و برنامه های کامپیوتورو روش نصب کنی

  9. یعنی کامل میتونی روش بازی و برنامه نصب کنی؟

  10. آره تو پاساژ چهارسو تستش کردم

  11. تا حالا کار کردی باهاش؟

  12. به شخصیه از حالت پی سی مودش خیلی خوشم اومده