با نسخه ارتقاء يافته ابر خودرو مسابقه اي مک لارن 12C GT3 آشنا شويد

مک‌لارن یکی از خودروسازان برتر دنیا است که اخیراً کیتی برای ارتقای خودروی 12C GT3 عرضه کرده است، با ارائه‌ی این کیت در سال 2013 هم شاهد خودنمایی خودروی مک‌لارن در مسابقات سری GT خواهیم بود. در ادامه به بررسی 12C GT3 و کیت ارتقای آن می‌پردازیم.

12C GT3 خودروی مسابقه‌ای قدرتمندی از مک‌لارن معروف است که در مسابقات کلاس GT برای خود سابقه‌ای خوب رقم زده است. خودرویی که با شرکت در 98 مسابقه‌ی مختلف در سال 2012، 19 موفقیت بزرگ کسب کرد و علاوه بر آن 13 تیم از مشتریان مک‌لارن، 19 مقام ارزشمند دیگر توسط همین خودرو به دست آوردند.

والپیپری زیبا از این خودرو هدیه گجت نیوز به شما

اما مک‌لارن در سال جدید به موفقیت‌های 12C GT3 پایان نمی‌دهد بلکه با مجهز کردن آن به قطعات جدید، بار دیگر آن را راهی مسابقات اتوموبیل‌رانی خواهد کرد. کیت ارتقای خودرو به صورت جداگانه فروخته می‌شود و هدف از ارائه‌ی آن بهبود رانندگی، قابلیت اطمینان و بازده است. در عین حال کار مکانیک‌ها را هم ساده‌تر می‌کند.

کیت ارتقا شامل اجزایی مثل بسته‌ی ایرودینامیکی ، ECU و سیستم الکتریکی جدید، دمپرهای تصحیح شده برای سیستم تعلیق و … می‌شود. مهندسین مک‌لارن مدعی شده‌اند که تغییرات جدید منجر به بهبود وضعیت خودرو برای کار در دمای بالاتر و به مدت طولانی‌تر می‌شود. علاوه بر کیت ارتقای خودرو، نسخه‌ی بهینه شده‌ی آن برای سال 2013 به قیمت 325 هزار یورو قابل تهیه است.

{photo}91/11/05/mclaren-12c-gt3{/photo}

بیایید نگاهی هم به مشخصات اصلی 12C GT3 داشته باشیم، موتور خودرو یک توین توربو به نام M838T محصول مک‌لارن است و دارای 8 سیلندر با آرایش V شکل می‌باشد. حجم جابجایی آن نیز 3.8 لیتر است.بدنه‌ی آن از فیبر کربن مونوسل ساخته شده و سپرهای آلومینیومی در عقب و جلو قرار گرفته اند.

ایرودینامیک خودرو متشکل از سطوح جلویی برای شکافتن هوا، باله‌ی عقب با فلپی (تکه‌ی انتهای باله) دارای زاویه‌ی قابل تنظیم و دیفیوزرهای جلو برای پخش هوا می‌شود که طراحی آن به نحو احسن صورت گرفته است.سیستم ترمز ABS بوش و سیستم انتقال قدرت شیفتک با ECU محصول مک‌لارن در ارتباط کامل هستند. سیستم فرمان خودرو نیز الکتریکی-هیدرولیکی می‌باشد.


منبع : autoblog

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*