خرید شازم

خرید شازم توسط اپل ؛ اپلیکیشن شناسایی موزیک به تصاحب اهالی کوپرتینو در آمد

اپل از خرید شازم (Shazam)، سرویس واقعیت افزوده و اپلیکیشن شناسایی موزیک، با رقمی بالا خبر داد. این اقدام، قدرت اپل در حوزه موسیقی و سرویس‌های مرتبط با آن را مضاعف می‌کند.

شازم یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن هایی است که به کاربران اجازه شناسایی موسیقی در حال پخش در نزدیکی تلفن هوشمند را می‌دهد. به علاوه، در این نرم افزار از فناوری واقعیت افزوده و کسب و کار تبلیغات نیز استفاده شده است که کارایی آن را دوچندان می‌کند.

به دنبال خرید شازم ، سخنگوی اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما از پیوستن شازم و تیم بااستعداد آن به اپل هیجان‌زده هستیم. از زمان آغاز به کار اپ استور، همواره شازم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های آی او اس بود. حالا روزانه صدها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا روی پلتفرم‌های مختلف، از این نرم افزار استفاده می‌کنند. اپل موزیک و شازم ذاتا با یکدیگر تناسب داشته و با هدف کشف موسیقی و انتقال بهترین تجربه به کاربران توسعه پیدا کرده‌اند.

به نظر می‌رسد اپل برنامه‌های هیجان‌انگیزی در حوزه موسیقی داشته و با خرید شازم ، به دنبال عملی کردن آنهاست.

اگرچه مبلغ این قرارداد به صورت رسمی اعلام نشده، اما منابع بیزنس اینسایدر آن را در حدود 400 میلیون دلار می‌دانند؛ مبلغی که بسیار پایین‌تر از ارزش یک میلیارد دلاری شازم است. هرچند، گفته می‌شود این رقم “کمی مصنوعی” است چرا که پیش از فروش شرکت، سرمایه‌گذاران پول خود را دریافت خواهند کرد.

Tom Neumayr برنامه‌های اپل برای سرویس شازم را تشریح نکرد، اما اشاره او به محبوبیت بالای آن در میان پلتفرم‌های مختلف، احتمالا به معنای ادامه فعالیت این سرویس خواهد بود.

خرید شازم ، یکی از بزرگ‌ترین معامله‌های سال‌های اخیر اپل محسوب می‌شود. تصاحب کمپانی بیتس به ارزش 3 میلیارد دلار در سال 2014 نیز بزرگ‌ترین خرید شرکت اپل تا به امروز است.

خرید شازم

ریچ رایلی، مدیر ارشد اجرایی شازم

اخیرا گوگل هم از یک فناوری مشابه در گوشی های سری پیکسل 2 استفاده کرده است. تکنولوژی مخصوص گوگل با بررسی مداوم موسیقی در حال پخش، عنوان آهنگ را روی صفحه موبایل نمایش می‌دهد؛ ویژگی کاربردی که احتمالا سبب شده تا اپل نیز با تاثیرپذیری از آن و بهره‌گیری از یک سیستم جدید، رقابت را به شکل جدی‌تری دنبال کند. در ادامه می‌توانید بیانیه سخنگوی شازم، Giovanni Bossio را مطالعه کنید:

ما هیجان‌زده هستیم که بگوییم شازم، طی توافقی به بخش از اپل تبدیل خواهد شد. شازم با داشتن بالاترین امتیازها در جهان، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن هاست که صدها میلیون نفر از مردم آن را دوست دارند و ما خانه‌ بهتری برای شازم به منظور نوآوری و انتقال تجربه‌های فوق‌العاده را نمی‌توانیم تصور کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بیا اونوقت بگین اپل بده ببین چی خریده واسه طرفداراش