آموزش بلور کردن عکس در فتوشاپ

بلور کردن عکس به طور طبیعی با استفاده از نقطه کانونی در دوربین انجام می‌شود اما زمانی که شما با موبایل خود عکسی می‌گیرید چنین قابلیتی را نخواهید داشت، ولی می‌توانید با استفاده از ابزارهایی در فتوشاپ قسمت مورد نیاز عکس خود را بلور کنید.

این روزها گوشی‌های گران‌قیمتی در اختیار مردم قرار دارد که با آنها عکس‌های با کیفیتی گرفته می‌شود، اما با تمام این پیشرفت‌ها هنوز هم نمی‌توانید عکسی با پس زمینه بلور شده  دلخواه را با موبایل بگیرید. گوشی را سرزنش نکنید چون به خاطر عدم داشتن لنز مخصوص، قابل تنظیم نمی‌توان عمق میدان را در عکاسی تلفن همراه به دست آورد. اما هنوز یک راه وجود دارد: شما می‌توانید با استفاده از ترفندی در فتوشاپ این کار را به‌ سادگی و در کمتر از 2 دقیقه انجام دهید.

چگونگی بلور کردن عکس در فتوشاپ

شما در فتوشاپ می‌توانید عملی مشابه لنز دوربین را انجام دهید، یعنی یک نقطه کانونی را ایجاد کنید و اطراف آن را تار یا همان بلور کنید. فیلترهای Blur Gallery این امکان را به کاربر می‌دهد که تم‌های مختلفی را از افکت بلور روی عکس ایجاد کنید. مزییت خوب ابزارها این است که آن‌ها فقط یک فیلتر پوششی نیستند و آیتم‌های زیادی از جمله میزان بلور شدن بخش دلخواه را می‌توانید در آن کنترل کنید. شما در فتوشاپ Cs6 به بالا می‌توانید از Blur Gallery استفاده کنید.
حالا ما می‌خواهیم با استفاده از فیلتر Iris Blur یک آموزش کوتاه و کاربردی در این زمینه به شما بدهیم:

1-عکس خود را در فتوشاپ بازکنید
2-به این مسیر بروید Filter > Blur Gallery> Iris

بلور کردن عکس

Iris یک ابزار بیضی با 4 نقطه تنظیم به شما می‌دهد که با استفاده از آن‌ها و نقطه وسط می‌توانید محیط مورد نظر خود را مشخص کنید.

بلور کردن عکس

پین: نقطه مرکزی این محیط بیضی را پین می‌گویند. پین نقطه کانونی شما را در عکس مشخص می‌کند، جایی که قصد دارید تصوری را sharp و Clear (ینی شروع بلور شدن از آن نقطه به بعد با درصد مورد نظر)کنید.

حلقه بیضوی: این حلقه میزان تاری و شکل آن را در باقی بخش تصویر مشخص می‌کند. هرچقدر که از بیضی به سمت بیرون حرکت کنیم درصد بلور به سمت 100% حرکت می‌کند و تأثیر تاری را به بخش خارج از حلقه اعمال می‌کند.
چهار نقطه روی خط: موس را روی یکی از نقاط کوچک قرار دهید تا زمانی که مکان نمای آن به یک فلش دو طرفه منحنی تغییر شکل دهد حالا می‌توانید روی آن کلیک کنید و یا بکشید تا طول نقطه تاری تغییر کند.
چهار نقطه داخل دایره: اگر خوب دقت کنید 4 نقطه بزرگ درون دایره قرار دارند که روی هر کدام از آن‌ها با موس رفته و نقاط را به سمت مرکز نقطه پین و برعکس جابجا کنید تا میزان بلور شدن و شفافیت تغییر کند.
حلقه پین: این حلقه که دور پین قرار گرفته است و برای تغییر روی آن کلیک کرده و بکشید تا میزان بلور را کم و زیاد کنید. همچنین برای این کار می‌توانید از تنظیم کننده سمت راست استفاده کنید.

این تنها یکی از روش‌های بلور کردن عکس در فتوشاپ است، راه‌های متفاوت دیگری نیز وجود دارد که بنا به نیاز می‌توان از آن استفاده کرد. آیا شما نیز تا به حال عکسی را بلور کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان گجت نیوز در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. البته راه های بهتر و اسان تری هم هست

  2. این عکسا باید با فاصله باشن از شخص

  3. این عکسا رو باید با دوربین حرفه ای انداخت فقط

  4. عکس واسه اینستا حرف نداره

  5. خیلی ممنون عالی بود

  6. سپاس جناب گودرزی، مطلب خوبی بود

  7. خیلی عالی مرسی گجت
    گجت حکم تاج سر گوگلو داره هرچی سرچ میکنیم اوله

  8. من بچه بودم این فوتوشاپ بازیارو میکردم الان ۳۰ ۴۰ سالش بلد نیست