جرایم رانندگی

درآمد 3 هزار میلیارد تومانی پلیس و دولت از جرایم رانندگی ؛ جرایم جدید از راه می‌رسند

بررسی کلیات بودجه سال 1397 دولت نشان می‌دهد که خزانه دولت و پلیس نیروی انتظامی ایران از محل جرایم رانندگی ، 3 هزار میلیارد تومان درآمد خواهند داشت.

بودجه سال 1397 منتشر شد و بررسی کلیات آن نشان می‌دهد که درآمد خزانه دولت و نیروی انتظامی از محل جرایم رانندگی در سال جدید به 3 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این رقم بیان‌گر رشد قابل توجه جرایم رانندگی است و به نظر می‌رسد این رشد به دلیل جرایمی است که به زودی به مجموعه جریمه های رانندگی اضافه خواهد شد.

درآمد پلیس و دولت ایران از محل جرایم رانندگی در سال 1396 معادل 2 هزار و 800 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و حالا با توجه به بودجه سال 97، قرار است این رقم در سال آینده به 3 هزار میلیارد تومان برسد. این افزایش 200 میلیارد تومانی در حالی اتفاق افتاده که به گفته مسئولان نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی، قرار نیست نرخ جریمه های رانندگی افزایش پیدا کند.

جرایم رانندگی

روز گذشته نیز سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که شایعات منتشر شده در مورد افزایش نرخ جرایم رانندگی صحت ندارد و هیچ‌گونه تغییری در این باره نخواهیم داشت و هر آن چه توسط برخی از رسانه‌ها تحت این عنوان منتشر شده جعلی و کذب است.

با این حساب، رشد درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی به خاطر موارد جدیدی است که به تازگی به لیست جرایم اضافه خواهند شد و در مجموع، 3 هزار میلیارد تومان در سال آینده به خزانه دولت اضافه می‌کنند.

درآمد حاصل از جرایم رانندگی در سال‌های اخیر

با بررسی متن کامل بودجه دولت در سال‌های 1389 تا 1396 متوجه می‌شویم که دولت در سال 1389 از محل جرایم رانندگی تنها 400 میلیارد تومان درآمد داشته است. این میزان درآمد تا سال 1391 ادامه داشت و در سال 1392 میزان درآمدهای حاصل از این موضوع به 900 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در سال 1393 نیز دولت در بودجه خود درآمد هزار و 650 میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرد و در سال 1394 هجری شمسی، این درآمد به 2 هزار و 200 میلیارد تومان رسید. در نهایت، درآمد دولت و پلیس از جرایم رانندگی در سال‌های 1395 و 1396 به 2 هزار و 800 میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد 7 برابری جریمه‌ها در 8 سال اخیر بوده است. حالا نیز طبق پیش‌بینی دولت و به دلیل جرایم جدیدی که قرار است اضافه شوند، 200 میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه می‌شود و 3 هزار میلیارد تومان از این محل به خزانه دولت واریز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بستن بودجه از محل درآمدی مردم مثل این میمونه که با یه کاسه از یک بشکه آب ورداری و دوباره با همون کاسه همون آب رو تو خود بشکه بریزی .

  2. میخان اینجوری اختلاصارو جبران کنن