مدیریت پسورد ویندوز 10

ابزار پیش‌فرض مدیریت پسورد ویندوز 10 یک مشکل اساسی دارد

نرم افزار Keeper در برخی ورژن های ویندوز 10 به صورت پیش‌فرض وجود دارد. متاسفانه برنامه مدیریت پسورد ویندوز 10 دارای مشکلی اساسی بوده و ممکن است برای کاربران دردسرساز شود.

با یک نگاه ساده به اطراف متوجه می‌شویم حتی بزرگترین شرکت‌های نرم افزاری و سخت افزاری دنیا نیز در برخی موارد قادر نیستند تمامی احتیاجاتشان را به تنهایی برطرف کنند. به عنوان نمونه گوشی‌سازان اغلب به شرکت‌های تامین‌کننده بزرگ وابسته هستند. شرکت‌های تولیدکننده محصولات نرم افزاری نیز چنین وضعیتی دارند. آن‌ها اغلب مجبور می‌شود برای تکمیل کردن سیستم عامل یا نرم افزار خود، از ابزارهای جانبی تولید شده توسط شرکت‌هایی دیگر استفاده کنند.

وقتی به یک پلتفرم به صورت کلی اطمینان می‌کنیم، ناچار باید این ابزارهای جانبی و خارجی را نیز قبول داشته باشیم. از طرفی دیگر بروز مشکل در نرم افزارهای جانبی، برای کل سیستم عامل مشکل ایجاد می‌کند. چنین وضعیتی اکنون برای برخی نسخه‌های ویندوز 10 پدید آمده است.

مدیریت پسورد ویندوز 10

بر اساس یک پست‌ وبلاگی اخیر یکی از محققان Google Project Zero، تعدادی از ورژن‌های جدیدترین سیستم عامل کامپیوتر مایکروسافت به همراه برنامه مدیریت پسورد Keeper عرضه می‌شوند. متاسفانه این نرم افزار مدیریت پسورد ویندوز 10 یک مشکل اساسی دارد. وب سایت‌های مخرب و دارای بدافزار می‌توانند با بهره‌گیری از این مشکل، پسوردهای ذخیره شده را به سرقت ببرند.

مشکل برنامه مدیریت پسورد ویندوز 10 اکنون رفع شده است

خبر خوشحال‌کننده اینجاست که در زمانی کوتاه، مشکل برنامه مدیریت پسورد ویندوز 10 رفع شد و کاربران دارای پلاگین Keeper به‌روزرسانی نسخه 11.4.4 این ابزار را دریافت کردند. یکی از سخنگویان مایکروسافت اعلام کرد شرکت از وجود مشکل باخبر بوده و توسعه‌دهنده این نرم افزار مدیریت پسورد ویندوز 10 ، اکنون در حال توسعه آپدیت‌های جدید برای رفع ایراد است. بر اساس گفته‌های شرکت Keeper، خوشبختانه تاکنون اطلاعات هیچ کاربری به سبب وجود باگ امنیتی درون ابزار مدیریت پسورد آن‌ها به سرقت نرفته است. با این حال کاربران همچنان گله‌مند هستند. آن‌ها عقیده دارند مایکروسافت چگونه از وجود باگ امنیتی در این نرم افزار مدیریت پسورد مطلع نشده و به سادگی آن را به صورت پیش‌فرض درون برخی نسخه‌های سیستم عامل خود قرار داده است.