بهترین میکروفون های اکسترنال

بهترین میکروفون های اکسترنال برای ضبط صدا با تلفن های هوشمند

در ادامه، بهترین میکروفون های اکسترنال برای ضبط صدا با موبایل را معرفی خواهیم کرد. میکروفون های اکسترنال، کیفیت صدای ضبط‌شده هنگام فیلم‌برداری را افزایش می‌دهند.

بدون شک هنگام انتخاب یک موبایل جدید، کیفیت دوربین و توانایی‌های آن از اولویت‌های اصلی عموم کاربران است. به لطف پیشرفت فناوری، توانایی محصولات امروزی در مقایسه با گذشته به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده و موبایل ها می‌توانند از محتوای 4K تا ویدیوهای صحنه آهسته و بیشتر را ثبت کنند. اگرچه در طول زمان، کیفیت و توانایی فیلم‌برداری محصولات مختلف افزایش پیدا کرده است، اما سازندگان به کیفیت صدای ضبط‌شده هنگام فیلم‌برداری کمتر توجه می‌کنند. از آنجایی که بسیاری از کاربران برای ضبط ویدیوها از اسمارت فون های خود استفاده می‌کنند، صدا نقشی اساسی را در روایت داستان و لحظه‌های مختلف ایفا خواهد کرد.

همین موضوع باعث شده تا با معرفی بهترین میکروفون های اکسترنال برای گوشی های هوشمند، راهی مطمئن برای افزایش کیفیت صدای ضبط‌شده در زمان ضبط ویدیوها را نشان دهیم. شاید ندانید؛ اما بعد از خرید این محصولات، دیگر هیچ‌وقت از میکروفون موبایل خود استفاده نخواهید کرد!

معرفی 5 مورد از بهترین میکروفون های اکسترنال

Purple Panda Lavalier Lapel Microphone Kit

بر خلاف نام این میکروفون، Purple Panda Lavalier Lapel Microphone Kit قابلیت‌های بسیاری دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. قیمت زیر 20 دلار، مهم‌ترین ویژگی این میکروفون قدرتمند است که به واسطه آن، کاربران با پرداخت هزینه‌ای اندک قادر به افزایش کیفیت صدای ضبط‌شده با موبایل خود خواهند بود.

برای مبتدیان، محصول شرکت Purple Panda در واقع یک میکروفون یقه‌ای است که از طریق جک هدفون به موبایل شما متصل شده و در چند قدم ساده راه‌اندازی می‌شود. این میکروفون به شکلی قابل توجه کیفیت صدای ضبط‌شده را افزایش می‌دهد چرا که بر خلاف محصولات مشابه، در نزدیکی سوژه بسته شده است. در نتیجه، تن‌های دوری که معمولا هنگام صحبت کردن با موبایل از فاصله دور را تجربه می‌کنید، وجود نخواهد داشت.

در پایان، این میکروفون همراه با وسایل جانبی مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا تجربه ضبط صدا، کامل شود؛ وسایلی کاربردی همچون سیم رابط برای زمانی که مجبورید هنگام صحبت کردن با موبایل فاصله زیادی داشته باشید؛ یک صفحه محافظ باد برای کاهش اختلال و اعوجاج و یک رابط تی آر اس (دو حلقه‌ای) برای اتصال به دوربین‌های DSLR بدون آینه که به آن جک ادیو یا فیش فون نیز گفته می‌شود.

خرید از وب‌سایت آمازون

Rode smartLav+ Lavalier Microphone

قیمت محصول پیش رو در مقایسه با Purple Panda Lavalier Lapel Microphone Kit به شکل قابل توجهی بالاتر است؛ ولی اگر به دنبال نامی معتبر برای افزایش کیفیت صدای ضبط‌شده با گوشی خود هستید، Rode smartLav+ Lavalier Microphone یکی از بهترین میکروفون های اکسترنال خواهد بود. شاید 60 دلار کمی زیاد باشد، اما شما در حال خرید یکی از محصولات Rode هستید؛ شرکتی که محصولات آن از نظر کیفیت ساخت و عملکرد، شهرت زیادی دارند.

با پرداخت این پول، یک میکروفون یقه‌ای، گیره و کیسه‌ای برای قرار دادن وسایل در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر بخواهید از این میکروفون همراه با وسایل دیگر همچون دوربین های DSLR استفاده کنید، نیاز به یک رابط تی آر اس (دو حلقه‌ای) خواهید داشت؛ چیزی که در کیت میکروفون Purple Panda وجود دارد.

بزرگ‌ترین تفاوت میان این میکروفون و محصول قبلی، بلندی صداست. در واقع شدت صدای ضبط‌شده با میکروفون Purple Panda کمی پایین بوده و احتمالا کاربران بعد از ضبط صدا نیاز به ویرایش آن خواهند داشت. همچنین به واسطه کیفیت بالاتر، صدای +Rode smartLav واضح‌تر است که در مقایسه با صدای اضافی و البته نامحسوس Purple Panda یک مزیت محسوب می‌شود.

خرید از وب‌سایت آمازون

Rode VideoMic Me Directional Microphone

اگرچه میکروفون های یقه ای وظیفه خود در ضبط صدا را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، اما نیاز به اتصال نزدیک به منبع دارند. اینجاست که نقش میکروفون های هدایتی با حل این مشکل و ضبط محتوای باکیفیت، پررنگ می‌شود.

Rode VideoMic Me یکی از بهترین میکروفون های اکسترنال است که از طریق جک هدفون به گوشی شما متصل شده و کاربران علاوه بر ضبط صدای باکیفیت، آزادانه‌تر می‌توانند از موبایل خود استفاده کنند چرا که دیگر خبری از کابل‌های اضافی نخواهد بود. مورد بسیار خوب دیگر، توانایی بالای Rode VideoMic Me در ایزوله کردن صدای پیش روی آن است. در نتیجه، نویزهای اضافی و صداهای مزاحم تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

سازندگان از یک محافظ خزدار برای میکروفون استفاده کرده‌اند تا هنگام وجود باد مشکلی در ضبط صدا وجود نداشته باشد. در میان تمام میکروفون هایی که آزمایش شد، Rode VideoMic Me را می‌توان به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کرد چرا که علاوه بر عملکرد بسیار خوب، مشکلات آزاردهنده دیگر محصولات هنگام راه‌اندازی آن وجود ندارد. تمام چیزی که به آن نیاز دارید، اتصال میکروفون به گوشی از طریق جک هدفون و ضبط صدای باکیفیت است!

خرید از وب‌سایت آمازون

BOYA Video Microphone with Handle Grip Tripod

Rode یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه سیستم‌های صوتی و لوازم جانبی آن است، اما همواره محصولاتی نفیس و گران‌قیمت را عرضه می‌کند. همین موضوع نیز باعث شده تا جایگزینی برای Rode VideoMic Me معرفی کنیم. در قیمت 60 دلار، BOYA Video Microphone همراه با Handle Grip Tripod امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین میکروفون های اکسترنال

همانند کیت Purple Panda Lavalier، میکروفون پیش رو نیز همراه با لوازم مختلفی از جمله محافظ باد، نگهدارنده تلفن هوشمند و یک سه‌پایه کوچک عرضه خواهد شد تا تجربه بهتری از ضبط صدا با چنین میکروفون‌هایی منتقل شود.

اگرچه در این بررسی، ما کیفیت این میکروفون و محصول شرکت Rode را با یکدیگر مقایسه نکرده‌ایم، اما با توجه به قیمت یکسان و لوازم مختلفی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، احتمالا BOYA Video Microphone پیشنهاد مناسب‌تری خواهد بود. به علاوه، ما معتقدیم کیفیت و توانایی‌های این میکروفون بسیار بیشتر از میکروفون داخلی گوشی موبایل شما است.

Samson Go Mic Mobile

لیست بهترین میکروفون های اکسترنال مخصوص تلفن های هوشمند را با Samson Go Mic Mobile به اتمام می‌رسانیم؛ یک سیستم صوتی بی سیم همراه با یک میکروفون دستی که به فرستنده و گیرنده داخلی مجهز شده و توانایی بسیار بالایی در ضبط صدای محیط دارد.

این ترکیب و دریافت صدا از فاصله 100 فوتی (30 متری) به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای محیط را بدون افت کیفیت ضبط کنند.

بهترین میکروفون های اکسترنال

بدون شک، این میکروفون مناسب همه نبوده و قیمت آن نیز بالاتر از محصولاتی‌ست که در این لیست معرفی کردیم. در نتیجه شاید کاربران در جستجوی جایگزینی برای آن باشند. ولی اگر قصد خرید محصولی با توانایی و قابلیت انعطاف بالا را دارید، Samson Go Mic Mobile بهترین انتخاب خواهد بود. امکان ضبط صدا از فاصله‌های مختلف و دور شدن از دوربین بدون نیاز به تنظیم مجدد، بسیار لذت‌بخش است.

هم‌اکنون کاربران می‌توانند کیت کامل همراه با میکروفون یا بخش اصلی همراه با میکروفون یقه‌ای را خریداری کنند.

خرید از وب‌سایت آمازون

با میکروفون‌های ارزان‌قیمت هم می‌توان صدایی باکیفیت ضبط کرد

همان‌طور که اشاره کردیم، راه‌های متعددی برای بهبود کیفیت صدای ضبط‌شده هنگام فیلم‌برداری وجود دارد. در دنیای امروزی و جایی که ویدیو بلاگرها از تلفن های هوشمند برای ضبط محتوا و اشتراک سریع آنها استفاده می‌کنند، این میکروفون‌ها انتخاب مناسبی برای بالا بردن کیفیت کلی صدا خواهند بود. همواره امکان خلق صحنه‌های زیبا و ضبط آنها از جهت‌های مختلف وجود دارد، اما در صورت خراب شدن صدای در حال ضبط، نتیجه نهایی رضایت‌بخش نخواهد بود.

برای عموم کاربران، احتمالا میکروفون های یقه‌ای و ارزان‌تر پیشنهاد مناسبی باشند چرا که علاوه بر قیمت پایین، توانایی بالایی در ضبط محتوا دارند. به علاوه، از نظر محدوده نیز آنها می‌توانند صدای مردمی که در مجاورت قرار دارند را به آسانی ضبط کنند. در نتیجه، از نظر فنی نیازی به اعمال تنظیماتی خاص یا نزدیک کردن آن به افراد مختلف نیست. به این موارد، سادگی در راه‌اندازی را هم باید اضافه کرد چرا که کاربران برای استفاده از آنها فقط به اتصال میکروفون از طریق جک صدا نیاز دارند!

در ادامه، بیشتر می‌توانید با این میکروفون های توانمند آشنا شوید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آیا غیراز فروشگاههای دیجیتالی و مجازی که در ایران قابل اطمینان نیستند،درمغازه ها و بازارهای ایران هم این میکروفون ها موجود هست؟ یا فروشگاههای صوت و تصویر در تهران؟لطفاً راهنمایی کنید